וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג הקורבנות: למרות הפסקת האש - הרוגים בדמשק

על אף הרגיעה לרגל חג הקורבן, עם תום התפילות התחדשו המהומות ברחבי סוריה. מורדים דיווחו על 12 הרוגים ועל הפגזות לעבר אזרחים. במקביל, הגיע אסד להתפלל במסגד בדמשק

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הפסקת האש בסוריה לרגל חג הקורבן נכנסה הבוקר (שישי) באופן רשמי לתוקף. בעוד בשעות הבוקר המוקדמות דווח כי אכן חלה רגיעה, מייד עם תום תפילות יום שישי פרצו שוב מהומות ברחבי המדינה. על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, מורדים סורים הסתערו על בסיס צבאי הסמוך לדרך הראשית המחברת בין דמשק לחלב. בתגובה, שיגרו כוחות הביטחון טילים לעבר כפר סמוך. טרם ידועים פרטים באשר לנפגעים בתקרית.

בנוסף, על פי רשת אל-ג'זירה, המורדים מדווחים על תשעה הרוגים מירי כוחות הביטחון במהומות שפרצו בשכונת אל-קאבון בבירה דמשק. במקביל דיווחו פעילים בפרבר חרסתא כי שלושה בני אדם נהרגו במהלך הבוקר מאש צלפים ומירי פגזים של צבא אסד. כמו כן, כמה בני אדם נפצעו במהומות סמוך למסגד בעיר דרעא. עוד דווח על הפגנות בפרברי דמשק, בעיר חלב, בדיר א-זור, באינחיל ובראקה.

על רקע המהומות, סיקרה הטלוויזיה הסורית הממלכתית הופעה ציבורית נדירה מצד הנשיא בשאר אסד, שהגיע לתפילת חג הקורבן במסגד בדמשק. בשידור נראה אסד כשהוא מחייך ומשוחח עם מתפללים במסגד.

צפו בסרטון שפרסמו פעילים סורים: עשן מיתמר מעל דמשק, הבוקר

הפסקת האש נכנסה לתוקף: אסד השתתף בתפילות החג. רויטרס
אסד מתפלל בדמשק, הבוקר/רויטרס

אתמול בירכה אירן את סוריה על קבלת היוזמה להפסקת האש הזמנית, אותה הציע שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי. "זהו צעד חיובי וראוי לשבח", אמר שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי, בשיחה עם מקבילו הסורי וואליד מועלם. "כולי תקווה שהצדדים האחרים ישיבו כראוי לרצון הטוב של הממשלה הסורית ויכבדו את הפסקת האש", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully