וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושם לרווחה: אובמה מוביל ב-15% בהצבעה המוקדמת

27.10.2012 / 9:53

מדגם של סוכנות הידיעות רויטרס מעניק לנשיא ארה"ב יתרון ברור על יריבו הרפובליקני מיט רומני בקרב מצביעים שכבר מימשו את זכות הצבעתם. הערכה: שיא משתתפים בהצבעה המוקדמת

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

כשבוע וחצי לפני מועד הבחירות, נשיא ארצות הברית ברק אובמה יכול לנשום מעט לרווחה. ממדגם שפרסמה הלילה (שבת) סוכנות הידיעות רויטרס עולה כי אובמה מוביל ב-15% על יריבו הרפובליקני מיט רומני בקרב מצביעים שכבר פקדו את הקלפיות ברחבי המדינה במסגרת ההצבעה המוקדמת. לפי הסקר, שנערך בשיתוף מכון IPSOS, אובמה זוכה ל-54% מקולות המצביעים ואילו רומני מסתפק רק ב-39%.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מצביע בבחירות מוקדמות בשיקגו, אוקטובר 2012. רויטרס
אובמה מממש את זכות הצבעתו בקלפי בשיקגו/רויטרס

הסקר, שנערך בשבועות האחרונים, כולל 960 אמריקאים שכבר מימשו את זכות הצבעתם. ההערכה היא כי כ-40% מהמצביעים הפוטנציאליים צפויים לקחת חלק בבחירות במוקדמות – שיא של כל הזמנים. זאת לאחר ששני המועמדים האיצו בתומכיהם לממש את זכות ההצבעה כבר בהצבעה המוקדמת, בייחוד במדינות המפתח. כ-18% מהמצביעים הרשומים כבר עשו זאת, על פי הסקר.

ההצבעה המוקדמת, שהחלה במספר מדינות כבר בספטמבר, אפשרית כעת כבר כמעט בכל 50 המדינות בארה"ב. מומחים בתחום מדעי המדינה העריכו כי 35%-40% מהמצביעים האמריקאים יממשו את זכותם כבר בהצבעה המוקדמת. "בחלק ממדינות המפתח, השיעורים אפילו גבוהים יותר", אמרה פרופ' מישל מקדונלד מאוניברסיטת מאסון שבווירג'יניה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

סקר: יתרון לאובמה גם במדינת המפתח אוהיו

אתמול פרסם הממשל האמריקאי הערכה ראשונית לפיה כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השלישי של 2012 ב-2%, כשהיא מגובה על ידי צריכה חזקה יותר ובנייה מחודשת בשוק הנדל"ן. הנתון עשוי לשפר את מעמדו של אובמה, לאחר שגם נתוני התעסוקה האחרונים הצביעו על שיפור בשוק העבודה, כאשר שיעור האבטלה ירד מתחת ל-8% לראשונה מאז נכנס לבית הלבן בינואר 2009.

סקר שפרסם המגזין TIME ביום חמישי העניק יתרון של 5% לאובמה על פני רומני במדינת המפתח אוהיו. בסקר תושאלו תושבי אוהיו אשר הצביעו בהצבעה המוקדמת וכאלה שהצהירו כי ישתתפו בבחירות ב-6 בנובמבר. תוצאותיו מעניקות לאובמה 49% לעומת רומני, שזכה ל-44% בלבד מקולות הבוחרים.

הקמפיין של אובמה, הן ב-2008 והן הנוכחי, נודע במאמציו לשכנע בוחרים לבחור מוקדם ולהבטיח את הצבעתם. ואכן, מראה הסקר, מי שהלכו להצביע בבחירות המוקדמות הם באופן מובהק תומכי אובמה. המרוץ נותר צמוד במדינה על קולותיה נלחמים המועמדים בשבועות האחרונים. 45% אמרו כי הם מתכוונים להצביע לאובמה ביום הבחירות הרשמי, ומספר זהה מהנשאלים הכריז כי יצביעו לרומני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully