וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על אוהיו הוכרע? ניצחון לאובמה בסקרים

יעל אבן-אור, ארה"ב

26.10.2012 / 6:02

שבועיים לבחירות בארה"ב והקרב נותר צמוד, אך נראה שלפחות במדינת מפתח אחת לוקח אובמה את הניצחון. למרות התחזקותו בסקרים לאחרונה, הפרשנים חוזים: "הרגע של רומני חלף"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

עם יתרון בולט בהצבעות המוקדמות, הנשיא ברק אובמה מוביל על המועמד הרפובליקני לנשיאות מיט רומני ב-5% במדינת המפתח אוהיו- כך לפי סקר המגזין TIME שהתפרסם אמש (חמישי). בסקר תושאלו תושבי אוהיו אשר הצביעו בהצבעה המוקדמת וכאלה שהצהירו כי ישתתפו בבחירות ב-6 בנובמבר. תוצאותיו מעניקות לאובמה 49% לעומת רומני, שזכה ל-44% בלבד מקולות הבוחרים.

הבחירות בארצות הברית- סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בכנס בחירות בעיר קנט. אוהיו, 16 בספטמבר 2012. AP
כבר לא מוביל בקרב הנשים. אובמה בביקורו באוהיו, שבוע שעבר/AP

הקמפיין של אובמה, הן ב-2008 והן הנוכחי, נודע במאמציו לשכנע בוחרים לבחור מוקדם ולהבטיח את הצבעתם. ואכן, מראה הסקר, מי שהלכו להצביע בבחירות המוקדמות הם באופן מובהק תומכי אובמה. המירוץ נותר צמוד במדינה על קולותיה נלחמים המועמדים בשבועות האחרונים. 45% אמרו כי הם מתכוונים להצביע לאובמה ביום הבחירות הרשמי, ומספר זהה מהנשאלים הכריז כי יצביעו לרומני.

לעומת זאת, הציגה סוכנות הידיעות אי-פי סקר עדכני ממנו עולה כי 47% מהנשאלים מתכננים להצביע עבור רומני ו-45% לאובמה. כשברקע הביקורות להן זכה רומני לאחר הופעתו בעימות השני בניו יורק, מפתיע לראות כי הרפובליקני הצליח למחוק את הפער שהצליח לשמר אובמה בקרב נשים. לאחר שאותו הסקר מהחודש שעבר הראה כי אובמה מוביל ב-16% תמיכה בקרב נשים, וכעת עומדים שני המועמדים על 47% תמיכה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רומני: "לא יכולים להרשות 4 שנות אובמה נוספות". רויטרס
התחזק בקרב הנשים. רומני וסגנו, פול ראיין באוהיו, חודש שעבר/רויטרס

פרשן הבחירות של ה"ניו יורק טיימס", נייט סילבר, שחזה בפער של אחוז אחד בלבד את ניצחונו של אובמה בבחירות ב-2008 ואת הצבעתן של 49 מדינות, כתב הבוקר כי הסקרים מיום האתמול מראים כי "הרגע של רומני חלף".

סילבר הסביר כי המועמד הרפובליקני נמצא בתנועה חיובית ואחוז התמיכה בו עולה ובהחלט ניתן היה להצביע על תכונה שכזאת בסקרים בשבוע-שבועיים שלאחר העימות הראשון בדנבר. אולם כעת, אומר סילבר, הרגע הזה חלף והמנצח בשמונת הסקרים הארציים שהתקיימו אתמול, בהתייחס גם לתוצאות הסקרים הקודמים – הוא אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully