וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד משמרות המהפכה: "איומי ישראל מגבירים את נחישותנו"

בדברים שנשא בפני אנשי הבסיג', התייחס מוחמד ג'עפרי לנאום "הקו האדום" של נתניהו באו"ם וטען כי ארצות הברית "מעמידה במקום את הציונים בכל פעם שהם מאיימים בפעולה צבאית"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

מפקד משמרות המהפכה באירן, גנרל מוחמד עלי ג'עפרי, טען היום (שישי) כי איומיה של ההנהגה הישראלית בנוגע לאפשרות של תקיפה צבאית במתקני הגרעין של אירן, רק מגבירים את נחישות טהרן להמשיך בפיתוח התכנית. ג'עפרי התייחס לנאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אתמול בעצרת הכללית של האו"ם, שבו דרש להציב קו אדום לאירן, ואמר: "אויבינו רוצים לעצור את המשך דרכנו, אבל האיומים הללו רק מחזקים את נחישותנו להמשיך באותו הכיוון".

מפקד משמרות המהפכה של אירן, מוחמד עלי ג'עפרי (מימין) עם ראש הסוכנות לאנרגיה גרעינית של אירן, פריידון עבאסי, ספטמבר 2011. AP Photo/Vahid Salemi, AP
"האיומים מחזקים את נחישותנו". מוחמד עלי ג'עפרי ופריידון עבאסי דוואני, ראש סוכנות הגרעין של אירן/AP, AP Photo/Vahid Salemi

בנאום שנשא בפני אלפי חברי הבסיג', כוח המילואים של המשמרות המהפכה, טען ג'עפרי כי "ארצות הברית מעמידה את הציונים במקומם בכל פעם שהם מאיימים בפעולה צבאית". בנוסף לדבריו של בכיר משמרות המהפכה, אמר היום בכיר בצבא אירן לסוכנות הידיעות האירנית איסנ"א כי "אם תהיה מתקפה צבאית נגד מתקני הגרעין שלנו, אנחנו מבטיחים שהאויבים לא יצליחו לצאת מזה בחיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"אירן בשלב השני"

במהלך נאומו אמש בניו יורק, הציג נתניהו בפני הנוכחים בעצרת הכללית של האו"ם תרשים של פצצה, והסביר כי יש להציב "קו אדום" לאירן שימנע ממנה להעשיר אורניום בכמות מספקת לפצצה גרעינית. ראש הממשלה שרטט קו אדום על גבי התרשים, במקום שבו מגיעה העשרת האורניום לרמה של 90%. הוא הזהיר כי "עד האביב הבא או לכל היותר עד הקיץ", תהיה לאירן פצצה.

לדבריו, "אירן השלימה את השלב הראשון לאחר שנים רבות, ויש להם עכשיו 70% מהדרך. עכשיו הם בשלב השני. לאחר מכן הם יעברו לשלב הסופי ואז מדובר בחודשים, אולי שבועות, עד שיהיה להם מספיק אורניום מועשר". נתניהו אחז בטוש אדום ושאל את קהל הנוכחים: "איפה צריך לצייר קו אדום?". נתניהו טען כי "צריך לעצור לפני שאירן מגיעה לשלב שהיא במרחק חודשים או שבועות מלהרכיב פצצה גרעינית".

בארצות הברית ממשיכים להתנגד למדיניות נתניהו. גורמים רשמיים בבית הלבן אמרו אתמול באופן לא רשמי כי וושינגטון ממשיכה להתנגד לדרישה להציב לטהרן קו אדום - כגון העשרות אורניום ל-90% - שחצייתו תוביל בהכרח לפעולה צבאית. הגורמים ציינו כי בזמן נאומו של נתניהו, נסע אובמה על מטוסו, "אייר פורס 1", בדרכו לעצרת בחירות במדינת וירג'יניה, "ולא הזדמן לו לצפות בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully