וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ישוחח בטלפון עם אובמה - וגם עם רומני

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

28.9.2012 / 9:02

אחרי הנאום באו"ם, ישוחח ראש הממשלה עם נשיא ארה"ב ולפי דיווחים גם עם יריבו, "כדי לגייס תמיכה אמריקאית רחבה". רומני כבר הבהיר: "מצטרף לקריאתו הבהולה של נתניהו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

לא עוצר באדום? אחרי נאום הפצצה בעצרת הכללית של האו"ם, בו שירטט לראשונה את הקווים האדומים הישראליים המוגדרים לעצירת תכנית הגרעין האירנית, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום (שישי) שתי שיחות טלפון חשובות: אתמול הודיע הבית הלבן באופן חריג כי הנשיא ברק אובמה יקיים שיחת "פולו-אפ" טלפונית עם נתניהו. האתר השמרני "וויקלי סטנדרד" דיווח כי במקביל, קבע נתניהו שיחה טלפונית גם עם יריבו של אובמה, המועמד הרפובליקני לנשיאות מיט רומני. לפי הדיווח, נתניהו הוא שיזם את השיחה, "במטרה לגייס תמיכה אמריקאית רחבה" לקווים האדומים אותם שרטט אמש בנאומו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מיט רומני. ירושלים, יולי 2012. רויטרס
לא מזניח גם את המועמד הרפובליקני. רומני ונתניהו/רויטרס

כמו כן, צפוי נתניהו להיפגש עם ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, ולהודות לו על הצעדים החריפים בהם נקטה קנדה בשבועות האחרונים בסוגיה האירנית, ובראשם – ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם טהרן.

מוקדם יותר היום פרסם רומני, המחזיק בידידות ארוכת שנים עם נתניהו ולהם פטרון כלכלי משותף – המיליארדר היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון, הודעת תמיכה בנתניהו בעקבות נאומו. "אני מצטרף לקריאתו הבהולה של נתניהו למנוע אירן גרעינית, וכמו שאר העם האמריקאי מהלל את גבורת העם הישראלי ועומד לצדו בזמנים קשים אלו", אמר רומני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נתניהו באו"ם: מתח "קו אדום" לאירן. רויטרס
"מצטרף לקריאתו הבהולה של נתניהו למנוע אירן גרעינית"/רויטרס

בשבועות האחרונים, על רקע המתיחות בין הבית הלבן ולשכת נתניהו בשאלת הקווים האדומים, הלכה וגברה הביקורת הציבורית בארה"ב על נתניהו, שבחר לתקוף את אובמה בישורת האחרונה של קמפיין הבחירות לנשיאות, והוא הואשם לא אחת במניעים פוליטיים, הכרוכים בקרבתו עם רומני ואדלסון. אובמה אמנם סירב לפגוש את נתניהו במהלך ביקורו בארה"ב, אך אתמול כאמור הודיע הבית הלבן בצורה חריגה כי אובמה ונתניהו צפויים לקיים שיחה טלפונית היום.

נתניהו עצמו לא תקף במהלך נאומו באו"ם את הנשיא אובמה, ואף הביע הערכה לסנקציות הבינלאומיות החריפות שהוביל בחודשים האחרונים על משטר הגרעין האירני. "אנחנו שותפים למטרה לעצור אירן גרעינית", אמר נתניהו בנאומו, וגם שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, אמר לאחר הנאום כי הוא ממחיש את השותפות והמחויבות המשותפת לשתי המדינות בעצירת הגרעין האירני. עם זאת, גורמים רשמיים בבית הלבן דחו את הקו האדום ששרטט נתניהו בנאומו והבהירו כי וושינגטון עומדת בעינה בהתנגדותה לדרישה זו של נתניהו.

אמש נפגש נתניהו עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון לפגישה בת קצת יותר משעה, שעסקה ברובה בנושא האירני, אך גם בקיפאון המדיני עם הפלסטינים, וההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון. במהלך הפגישה לא נמסרו הצהרות לתקשורת, אך לטענת גורמים משני הצדדים השיחה הייתה "חיובית ובונה".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא
ארה"ב לאחר נאום נתניהו: עדיין מתנגדים לקו אדום
המשלחת האירנית השיבה: "האשמות ישראל – מגוחכות"
נתניהו צייר באו"ם קו אדום: "העשרה ל-90%”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully