וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשלחת האירנית השיבה: "האשמות ישראל – מגוחכות"

28.9.2012 / 5:30

הדיפלומטים האירנים מסרו עוד כי ארצם שומרת את הזכות להגיב בעוצמה למתקפה. במקביל, נתניהו נועד עם קלינטון וגורם אמריקני מסר שהשיחה בין השניים הייתה "פתוחה ובונה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

המשלחת האירנית לאו"ם לא נשארה אדישה לנאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו דרש מהקהילה הבינלאומית להציב קו אדום לתכנית הגרעין של אירן. "ישראל מאשימה את תכנית הגרעין של אירן, אשר מיועדת למטרות שלום בלבד, האשמות חסרות בסיס ומגוחכות", נמסר הלילה (שישי) מהמשלחת בתגובה לנאום.

"הרפובליקה האיסלמית חזקה מספיק כדי להגן על עצמה ושומרת לעצמה את הזכות להגיב בכל הכוח מול כל מתקפה". עוד נמסר בהודעת המשלחת כי "בכירים ישראלים מאיימים בחוצפתם באופן יום יומי על מדינות באזור, ובמיוחד על אירן, מתקפה צבאית". ההודעה הדגישה כי "שימוש בכוח, או איום כזה, תחת אמתלה כלשהי, מנוגדים לעקרונות האו"ם והחוק הבינלאומי ולנורמות של יחסים בינלאומיים".

נתניהו וקלינטון שוחחו על אירן ועל תהליך השלום

במקביל, נועד הלילה ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון. הפגישה הייתה סגורה לתקשורת, אולם בפתח הפגישה הצטלמו השניים ונראו מחויכים ומיודדים. גורם אמריקני מסר כי השניים נועדו במשך 75 דקות. הוא הוסיף כי הם ניהלו דיון עמוק בסוגיית אירן והדגישו מחדש את הסכמתן של ישראל וארצות הברית על ההכרח במניעת נשק גרעיני מאירן. הוא הוסיף כי השניים דנו גם בבעיות האזוריות במזרח התיכון ובתהליך השלום עם הפלסטינית. "זו הייתה שיחה פתוחה, רחבה ובונה", ציין הגורם.

בנאומו אמש, התייחס נתניהו לנושא הגרעין האירני, והציג בפני הנוכחים תרשים של פצצה גרעינית. הוא הסביר כי יש להציב "קו אדום" לאירן אשר ימנע ממנה להעשיר אורניום בכמות מספקת לפצצה גרעינית, ושרטט קו אדום על גבי התרשים, במקום שבו מגיעה העשרת האורניום לרמה של 90%. ראש הממשלה הזהיר כי "עד האביב הבא או לכל היותר עד הקיץ", תהיה לאירן פצצה.

"אירן השלימה את השלב הראשון לאחר שנים רבות, ויש להם עכשיו 70% מהדרך. עכשיו הם בשלב השני. לאחר מכן הם יעברו לשלב הסופי ואז מדובר בחודשים אולי שבועות עד שיש להם מספיק אורניום מועשר", הסביר נתניהו. "איפה צריך לצייר קו אדום?", שאל לפני ששרטט על גבי התרשים. "צריך לעצור לפני שאירן מגיעה לשלב שהיא במרחק חודשים או שבועות מהרכבת פצצה גרעינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully