וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד משמרות המהפכה: "בסוף תהיה מלחמה עם ישראל"

הגנרל מוחמד ג'עפרי אמר כי מלחמה היא הדרך היחידה של ישראל להתמודד עם אירן, אך לא בטוח מתי תתרחש. "המהפכה האיסלמית מתקדמת לעבר מטרותיה, והם לא יכולים לשלוט בזה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

אירן שבה ומזהירה את ישראל מפני תקיפה נגד מתקני הגרעין שלה: מפקד משמרות המהפכה, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, אמר היום (שבת) כי תקיפה ישראלית באירן "תתרחש בסופו של דבר", ולדבריו כתוצאה מהתקיפה "מדינת ישראל תיחרב". "מלחמה תהיה, אך לא בטוח היכן ומתי", אמר ג'עפרי, שדבריו צוטטו בכלי התקשורת ברפובליקה האיסלמית.

מפקד משמרות המהפכה של אירן, מוחמד עלי ג'עפרי. ספק 500
"ישראל - הגידול הסרטני והמביש, רוצה להילחם בנו". הגנרל ג'עפרי/ספק 500

"ישראל - הגידול הסרטני והמביש, רוצה להילחם בנו, אך עדיין לא ברור מתי תתרחש המלחמה הזו", הוסיף ג'עפרי. "הם שוקלים לצאת למלחמה כדרך היחידה להתמודד איתנו, אך הם כל כך טיפשים שהאדונים שלהם (ארה"ב והמערב) צריכים לעצור אותם". לדבריו, אם ישראל תפתח במלחמה, "זה יביא להשמדתה וזה יהיה סוף הסיפור".

"בסופו של דבר תהיה מלחמה, לאור העובדה שהמהפכה האיסלמית מתקדמת לעבר מטרותיה, והם אינם יכולים לשלוט בזה", המשיך ג'עפרי ואמר: "לבסוף, הם ינחיתו מצב של מלחמה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

המערב לאירן: "לא ניקח חלק במו"מ בלתי נגמר"

על רקע המתיחות בין ארצות הברית לישראל באשר לאפשרות של תקיפה ישראלית באירן, הפצירו ארה"ב, בריטניה וצרפת באירן לחדול מתכניתה הגרעינית, וכן גינו אותה על הסיוע שהיא מעניקה למשטרו של בשאר אסד בסוריה. בפגישת מועצת הביטחון של האו"ם ביום חמישי, ציינו נציגי המדינות כי אירן "לא מסכימה לנהל משא ומתן".

"אנו מסרבים לקחת חלק במשא ומתן בלתי נגמר שלא מניב תוצאות", צוטטה שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, על ידי סוכנות הידיעות הצרפתית. "לפיכך, אנחנו חייבים להישאר ברורים ומאוחדים בניסיון לגבש החלטה של הקהילה הבינלאומית. הזמן הולך ואוזל". שגריר צרפת באו"ם, ז'ראר ארו, אמר: "אנו רוצים במשא ומתן עם אירן, אך היא איננה משתפת פעולה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ירושלים, אוגוסט 2012. Mark WIlson, GettyImages
"אירן היא מדינה שמכחישה את השואה ומבטיחה לחסל את ישראל". נתניהו/GettyImages, Mark WIlson

בתחילת השבוע אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי אירן תהפוך למדינה על סף יכולת גרעינית תוך כחצי שנה. בראיון לרשת CNN אמר נתניהו כי עד אמצע שנת 2013, בעוד שישה חודשים בערך, יהיו בידי אירן 90% מכמות האורניום המועשר הדרושה לפצצה. "השאלה היא איך למנוע מאירן להשלים את תוכנית הגרעין שלה. הם נעים מהר מאוד להשלמת ההעשרה של כמות האורניום הנחוצה לייצור פצצה. בעוד כשישה חודשים הם יגיעו למטרה", הבהיר נתניהו.

נתניהו המשיך ואמר כי קו אדום בפני אירן יפחית את הסיכוי לעימות צבאי. "אירן היא מדינה שמכחישה את השואה ומבטיחה לחסל את ישראל. אנחנו יודעים שהם מתקדמים לעבר השגת נשק גרעיני, זה לא משהו שאנחנו משערים. יש לנו ודאות מוחלטת בכך. אנחנו יכולים להציב גבולות ברורים – זו הדרך הטובה ביותר להבטיח פתרונות של שלום. אם הם ידעו שיש נקודה שלא כדאי להם לעבור אותה בפעילות הגרעינית שלהם – הם לא יחצו אותה. זה הוכח שוב ושוב במהלך ההיסטוריה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully