וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

חייל נהרג בתקרית בגבול מצרים, בכיר מצרי הודיע על שינויים בהסכם השלום, מפקד משמרות המהפכה אמר ש"בסוף תהיה מלחמה עם ישראל" ואזרחים בלוב הפגינו נגד ארגון אל-קאעדה

רב"ט נתנאל יהלומי, חייל צה"ל בן 20 מהיישוב נוף איילון, נהרג בתקרית שאירעה ביום שישי בגבול ישראל-מצרים, סמוך להר חריף. חייל נוסף נפצע קשה בתקרית, ופונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע. הודעה נמסרה למשפחות השניים, בני ישיבות הסדר, שהתגייסו בחודש מרץ, ולאחר שסיימו טירונות עברו להכשרה בפלוגה המבצעית.

האירוע החל סמוך לשעה 13:00, כאשר כוח תותחנים הופתע על ידי חוליית מחבלים שפתחה לעברו באש ובמקום התנהלו חילופי אש עם המחבלים. לאזור הגיע כוח של גדוד הקרקל שזיהה שני מחבלים, הסתער לעברם, הרג אחד מהם, ומטען שנשא עליו אחד המחבלים התפוצץ. בכוחות שהסתערו על המחבלים היו גם לוחמות מגדוד קרקל. מחבל שלישי הצליח להימלט, וכוחות גדולים של צבא בסיוע מסוקי קרב הגיעו למקום האירוע וסייעו באיתור של המחבל השלישי, שנהרג בחילופי האש.

בכיר מצרי: "שינוי בהסכם השלום - עניין של זמן"

על רקע חילופי האש שאירעו אתמול בגבול מצרים אמר הבוקר מוחמד סיף א-דולה, יועצו של נשיא מצרים מוחמד מורסי, כי יגיש בימים הקרובים הצעה להכניס תיקונים בהסכם השלום עם ישראל. בראיון לסוכנות הידיעות הטורקית הרשמית "אנאטול", אמר א-דולה כי ההצעה כוללת שינוי של סעיף מספר 4 בנספח הביטחוני, שלדבריו, "מגביל את יכולתה של מצרים להגן על סיני והופך שליש ממנה לאזור נטול כוחות ביטחון".

לדבריו, לאור האירועים האחרונים בחצי האי סיני, ובעיקר לאחר הרג 16 החיילים המצרים על ידי פעילי ג'יהאד בתחילת חודש אוגוסט, השינוי בהסכם השלום הוא "דרישה עממית וצורך אסטרטגי וביטחוני". הוא הוסיף כי בתקופה הקרובה ייערכו פגישות נרחבות בין כל התנועות והמפלגות הפוליטיות במדינה כדי לבחון את שינוי הסכם השלום. "זו רק שאלה של זמן עד שנשיב את השליטה הביטחונית המצרית על כל סיני", אמר.

מפקד משמרות המהפכה: "בסוף תהיה מלחמה עם ישראל"

אירן שבה ומזהירה את ישראל מפני תקיפה נגד מתקני הגרעין שלה: מפקד משמרות המהפכה, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, אמר היום (שבת) כי תקיפה ישראלית באירן "תתרחש בסופו של דבר", ולדבריו כתוצאה מהתקיפה "מדינת ישראל תיחרב". "מלחמה תהיה, אך לא בטוח היכן ומתי", אמר ג'עפרי, שדבריו צוטטו בכלי התקשורת ברפובליקה האיסלמית.

"ישראל - הגידול הסרטני והמביש, רוצה להילחם בנו, אך עדיין לא ברור מתי תתרחש המלחמה הזו", הוסיף ג'עפרי. "הם שוקלים לצאת למלחמה כדרך היחידה להתמודד איתנו, אך הם כל כך טיפשים שהאדונים שלהם (ארה"ב והמערב) צריכים לעצור אותם". לדבריו, אם ישראל תפתח במלחמה, "זה יביא להשמדתה וזה יהיה סוף הסיפור".

"בסופו של דבר תהיה מלחמה, לאור העובדה שהמהפכה האיסלמית מתקדמת לעבר מטרותיה, והם אינם יכולים לשלוט בזה", המשיך ג'עפרי ואמר: "לבסוף, הם ינחיתו מצב של מלחמה".

המערב סיכל הצעה של אירן להתפרקות מנשק גרעיני

מדינות המערב סיכלו הלילה ברוב גדול את הצעתה של אירן בכנס השנתי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), לתיקון המסמך העוסק במדיניות אי-הפצת נשק גרעיני, כך דיווחו כלי התקשורת.

על פי הצעתה של אירן, שזכתה לתמיכת מצרים ושבע מדינות נוספות, במקום שבו כתוב במסמך כי "פקחי האו"ם הם מרכיב חשוב באי-פיתוח נשק גרעיני" יש להוסיף "ובהתפרקות מנשק גרעיני". הצעה זו נדחתה ברוב של 55 מדינות. כמה מדינות, ובהן דרום אפריקה וברזיל, הדגישו את תמיכתן במדיניות של התפרקות מנשק גרעיני, אולם הצביעו נגד ההצעה האירנית.

ארצות הברית החליטה להסיר את הארגון האירני "מוג'הדין חלק" מרשימת ארגוני הטרור – כך מסרו אתמול בשישי גורמים אמריקאים. לדברי הגורמים, מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, כבר קיבלה את ההחלטה, עליה היא צפויה להודיע באופן רשמי בימים הקרובים. דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד, אמרה בתגובה כי "אינני יכולה לאשר את תוכן הדברים, כיוון שזה סודי. עם זאת, אנו צופים שנוכל להודיע על כך בפומבי לפני ה-1 באוקטובר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אזרחי לוב נגד הקיצונים: "לא עוד אל-קאעדה"

מאות מפגינים בלוב, תומכי המשטר בטריפולי, פשטו בשישי בלילה על מטה המיליציה האיסלאמית "אנסר אל-שריעה" בבנגזי, שחבריה השתתפו במתקפה על מבנה הקונסוליה האמריקאית בעיר. עדי ראייה דיווחו כי שלושה מפגינים נהרגו מירי אנשי המיליציה. המפגינים, שקראו "לא עוד אל-קאעדה", הורידו את דגל המיליציה שהתנוסס במקום ודרשו להעביר את המתחם לשליטת הצבא הלובי. הם הציתו כלי רכב שחנה במטה. אנשי המיליציה, שמקיימים קשרים עם ארגון הטרור אל-קאעדה, חזרו למקום והתעמתו עם המפגינים. במתקפה על הקונסוליה האמריקאית נהרגו השגריר כריסטופר סטיבנס ושלושה מעובדי השגרירות.

"ארה"ב מנעה כניסת 20 דיפלומטים אירנים לעצרת האו"ם"

ארצות הברית מנעה כניסתם של כ-20 פקידי ממשל מאירן, חברי המשלחת לעצרת הכללית של האו"ם שתתכנס השבוע, ובהם שני שרים - כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית "פארס". לפי הדיווח, המשלחת האירנית אמורה הייתה למנות 160 אירנים, לרבות עיתונאים ואנשי אבטחה, אולם בקשתם של כ-20 מהם לאישורי כניסה לארצות הברית - נדחתה, ולטענת האירנים, מבלי שתינתן לכך סיבה של ממש.

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, המריא היום לניו יורק, וינאם ביום רביעי בעצרת הכללית, בה השתתף מדי שנה מאז נכנס לתפקידו ב-2005. נאומו השנה, תחת הכותרת "שלטון החוק", צפי להתאפיין גם הוא בביקורות כלפי מדינות המערב, ובהן ארצות הברית וישראל. סוכנות פארס לא דיווחה מיהם שני השרים שלא ינכחו בעצרת לצד הנשיא, וציינה כי בין הזוכים באשרת כניסה במשלחת האירנית, ישנם ראש מטהו של הנשיא, אספנדיאר רחים משעי, שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, סגן הנשיא, חמיד בקאי, יועצו של אחמדינג'ד, מוחמד שריף מאלק זדה, שר התחבורה, ראש "הסהר האדום" במדינה ויועצו המשפטי של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully