וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן ביקש למצוא לו מחליף תוך עשרה ימים"

גורם בכיר סיפר לעיתון הסעודי "אל-ווטן" כי יו"ר הרשות ביקש מחברי ההנהגה למצוא לו מחליף עד חזרתו מהעצרת הכללית של האו"ם. הסיבה: הקיפאון בתהליך המדיני וההפגנות בגדה

צילום: דניאל בוק, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר בפגישה עם ההנהגה הפלסטינית כי הוא רוצה שהפלגים יבחרו לו מחליף – כך דיווח היום (רביעי) העיתון הסעודי "אל-ווטן". בכיר פלסטיני שנכח בפגישה שנפתחה ביום ראשון ונמשכה גם ביום שני, אמר לעיתון כי אבו מאזן פנה לנוכחים ואמר: "יש לכם עשרה ימים, עד שאחזור מארצות הברית, כדי לבחור יושב ראש חדש".

לדברי הבכיר, אבו מאזן הביע בפגישה את תסכולו מהקיפאון בתהליך השלום עם ישראל וכן מסוגיית הפיוס הפלסטיני. כמו כן, לדברי הבכיר, יו"ר הרשות הביע כעס גם על ההפגנות שאירעו לאחרונה ברחבי הגדה המערבית במחאה על יוקר המחיה. בנוסף, הוא העלה שוב בפגישה את האפשרות של פתיחת הסכמי אוסלו.

אבו מאזן בפתיחת הוועידה "למען הצלת ירושלים". רויטרס
מחליף בתוך עשרה ימים? אבו מאזן/רויטרס

הגורם הבכיר הוסיף כי הנוכחים בפגישה אף העלו את האפשרות של ניתוק היחסים הביטחוניים עם ישראל. לדבריו, הוסכם בפגישה להתרכז בבקשה שיגיש אבו מאזן בסוף החודש בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק להתקבל כמדינה לא-חברה.

מוקדם יותר החודש הודיע אבו מאזן על כוונתו לבקש הכרה בעצרת האו"ם ב-27 בספטמבר. "133 מדינות ברחבי העולם מכירות במדינת פלסטין שבירתה ירושלים", אמר אבו מאזן. "במדינות רבות יש לנו שגרירות. לא נציגות, אלא שגרירות. אינני מבין מדוע יש מדינות שמתנגדות לפנייתנו לאו"ם". דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, הבהירה בשבוע שעבר כי ארה"ב "מאמינה שהדרך הריאלית היחידה לפלסטינים להשיג מדינה היא באמצעות משא ומתן ישיר".

בתוך כך, חמאס גינה היום את מעצרם של כ-71 מאנשיו בידי כוחות הביטחון הפלסטיניים בגדה המערבית במהלך היום. עם זאת, גורמים ברשות הפלסטינית הכחישו כי מאחורי המעצרים ישנו מניע פוליטי והוסיפו כי רבים מהחשודים שוחררו בתום חקירה קצרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully