וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נגד פניית הפלסטינים לאו"ם: "רק מו"מ ישיר"

דוברת מחלקת המדינה האמריקאית אמרה כי וושינגטון מתנגדת להחלטת אבו מאזן לבקש לשדרג את מעמד הרשות למדינה שאינה חברה באו"ם. "מנסים לדחוף את הצדדים לשוב לשולחן"

ארצות הברית מנסה להניא את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מהחלטתו לבקש מעמד של מדינה שאינה חברה בעצרת הכללית של האו"ם בסוף החודש. דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד אמרה אמש (שני) כי "אנחנו ממשיכים להבהיר כי אנו מאמינים שהדרך הריאלית היחידה לפלסטינים להשיג מדינה היא באמצעות משא ומתן ישיר".

בסוף השבוע הודיע אבו מאזן על כוונתו לבקש ב-27 בספטמבר ממדינות הארגון לשדרג את מעמדה של הרשות הפלסטינית ממדינה משקיפה למדינה שאינה חברה. זאת בהמשך למאמציו בשנה שעברה לקבל מעמד של חברות מלאה באו"ם, מה שלא צלח בעקבות הודעתה של ארצות הברית כי תטיל וטו על המהלך. לדברי נולנד, וושינגטון מנהלת מגעים עם אבו מאזן ובמקביל מנסה להחזיר את ישראל והפלסטינים אל שולחן המשא ומתן.

אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם ספטמבר 2011. רויטרס
הפעם יצליח? אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם בשנה שעברה/רויטרס

"אנחנו פועלים באינטנסיביות דרך הקוורטט, ובאופן ישיר מול הישראלים והפלסטינים במטרה להמשיך ולעודד אותם לחזור לשולחן", אמרה נולנד בשיחה עם כתבים. "כל שאנו יכולים לעשות הוא לדחוף אותם. איננו יכולים לכפות זאת עליהם. הם חייבים לקבל את ההחלטה לשלום ולחזור לשולחן המשא ומתן".

על מנת להשיג מעמד של מדינה שאינה חברה, זקוקים הפלסטינים לתמיכתן של למעלה ממחצית 194 המדינות החברות בארגון. לדברי אבו מאזן, 133 מדינות כבר הכירו ברשות הפלסטינית כמדינה שבירתה מזרח ירושלים. "במדינות רבות יש לנו שגרירות. לא נציגות, אלא שגרירות. אינני מבין מדוע יש מדינות שמתנגדות לפנייתנו לאו"ם. איני מבין מדוע ארה"ב מתנגדת לכך. התנגדות של ארה"ב היא אחת מהצורות של הלחצים שמופעלים עלינו בנושא זה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully