וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בין אבו מאזן לדחלאן מעכב כספים לרשות?

ניר יהב

10.9.2012 / 12:03

גורם פלסטיני אמר לוואלה! חדשות כי איחוד האמירויות הערביות לא העבירה את תשלומים שהבטיחה לפלסטינים - ורומז שהסיבה לכך היא הסכסוך בין יו"ר הרשות לבכיר פתח לשעבר

נוכח המשבר הכלכלי החמור ברשות הפלסטינית, שגרם בימים האחרונים להפגנות מחאה ברחבי הגדה המערבית, ההנהגה ברמאללה מאשימה את הכיבוש הישראלי במצבה הכלכלי הקשה של הרשות. ואולם, האצבע המאשימה לא מופנית רק לעברה של ישראל, אלא גם – ובעיקר – לכמה מדינות ערביות, שהבטיחו להעביר כספים לרשות, אך אינן עושות זאת.

יו"ר הרשות, אבו מאזן, יחד עם שאר חברי ההנהגה הפלסטינית, נמנעו עד כה לנקוב בשמות המדינות שלא עמדו בהתחייבויות הכספיות שלהן, אך ברשות הפלסטינית זועמים בעיקר על איחוד האמירויות הערביות, ורואים במדינת המפרץ העשירה כמי שמנסה לפגוע בזדון בפלסטינים. לפי הפלסטינים, מדינה זו מעבירה כספים לפרויקטים שמנוהלים על ידי גורמים פלסטינים שעוינים את אבו מאזן, אך לא עומדת בהתחייבותה להעביר את הכסף ישירות לקופת הרשות.

לא רק בת"א: פלסטינים בגדה מפגינים על יוקר המחיה.
הפגנות ברמאללה נגד יוקר המחייה בשבוע שעבר

לוואלה! חדשות נודע מפי גורם פלסטיני כי בשנתיים האחרונות שוררת מתיחות בין הרשות לבין איחוד האמירויות הערביות, בעיקר על רקע הסכסוך המתוקשר בין אבו מאזן למוחמד דחלאן, לשעבר בכיר בפתח.

"הנסיכים באיחוד האמירויות רותחים מזעם על אבו מאזן"

דחלאן סולק משורות הארגון בעקבות דיווחים שלפיהם פעל להדיח את אבו מאזן, ולטענת אותו גורם, הוא עדיין "נמצא בקשר טוב מאד עם כמה נסיכים באיחוד האמירויות". הוא אמר כי אותם נסיכים "רותחים מזעם על אבו מאזן, לאחר שסירב להיענות לבקשתם לתווך בינו לבין דחלאן ולפתור את המשבר ביניהם".

הגורם אמר כי הרשות הפלסטינית כועסת על איחוד האמירויות מפני שהמדינה פעלה מאחורי הקלעים להתנגד לפנייה הפלסטינית להתקבל כחברה באו"ם בשנה שעברה. גם כיום, ערב פנייתה הקרובה של הרשות להתקבל כמדינה שאינה-חברה באו"ם, באיחוד האמירויות "לא מביעים תמיכה ברורה בפלסטינים".

עוד נטען כי מדינה ערבית נוספת שאינה עומדת בהתחייבויותיה הכספיות לרשות הפלסטינית היא קטאר. "הם מעדיפים כיום להעביר כספים בעיקר לרצועת עזה - ופחות לגדה המערבית", אמר הגורם ששוחח עם וואלה! חדשות. "אם בעבר נהגו קטאר ומדינות ערביות נוספות לממן בצורה נדיבה את הרשות, הרי שהיום הן לא עושות זאת. מי שבכל זאת עומדת בהתחייבותה כלפי הרשות ומעבירה לה כספים היא ערב הסעודית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully