וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: מוחמד דחלאן עזב את שטחי הרשות לירדן

ניר יהב

28.7.2011 / 15:24

בכיר פתח מוחמד דחלאן עזב את הרשות לירדן, לאחר שמוקדם יותר פשטו אנשי ביטחון על ביתו והחרימו מחשבים וכלי נשק. מקורות ברשות: "לא ניתן לכפות עליו להישאר כי יש לו חסינות"

מקורות פלסטינים דיווחו היום (חמישי) לוואלה! חדשות כי מספר שעות לאחר שכוחות הביטחון הפלסטינים הכפופים ליו"ר הרשות אבו מאזן פשטו על ביתו ברמאללה, עזב בכיר פתח מוחמד דחלאן את שטחי הרשות. על פי המקורות, דחלאן יצא דרך מעבר אלנבי לכיוון ירדן בשעה 11 בבוקר. "יו"ר הרשות לא יכול לכפות על דחלאן להישאר בשטחים כי לדחלאן יש חסינות פרלמנטרית", אמרו המקורות.

עוד באותו נושא:
אנשי הרשות פשטו על בית דחלאן: "כלי נשק הוחרמו"
דיווח: מוחמד דחלאן פועל להדחת אבו מאזן

בפשיטת כוחות הביטחון הפלסטינים על ביתו של דחלאן מוקדם יותר, הוחרמו כלי נשק ומחשבים. כמו כן, נגררו מהבית 12 מכוניות משוריינות שהיו בבעלותו של בכיר הפתח. הפשיטה בוצעה על ידי כוחות הביטחון שכפופים ליו"ר הרשות הפלסטינית, במסגרת סיבוב הסלמה נוסף בין אבו מאזן לדחלאן. האחרון חזר לשטחי הרשות בסוף השבוע שעבר, כדי לערער על ההחלטה להדיחו מארגון הפתח.

לפי דיווחים ברמאללה, בפשיטה השתתפו כוחות מכל המנגנונים הפלסטינים, בהם אנשי משטרה, אנשי הביטחון המסכל ואנשי הביטחון הלאומי. הם ביקשו מהמאבטחים שעמדו מחוץ לביתו של דחלאן לעזוב את המקום, ונטלו מהם את מכשירי הקשר שהחזיקו. הם הצהירו בפניהם כי כוחות הביטחון הפלסטינים הם אלה שאמונים על הביטחון ברמאללה, "ולא גורמי אבטחה בלבוש אזרחי". עוד דווח כי הוחרמו מהמאבטחים 16 רובים וכי מאבטחיו של דחלאן עוכבו לחקירה.

דחלאן, תושב עזה במקור ואחד האישים שנמנו במשך שנים ארוכות על ההנהגה הפלסטינית, נמלט לפני מספר חודשים משטחי הרשות לאחר שאנשיו של אבו מאזן טענו כי הוא ניסה להוביל ניסיון הפיכה חמוש. ועדת חקירה מיוחדת שהוקמה בעקבות הטענות, החליטה להשעות את דחלאן מפתח. לפני כמה ימים הוא שב לרמאללה, והגיש ערעור על השעייתו, אלא שבית הדין של פתח סירב לדון בערעור.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully