וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד התפלל תחת אבטחה, גורלו של א-שרע לוט בערפל

ניר יהב

19.8.2012 / 11:06

אחרי שבוע של דיווחים סותרים לפיהם סגן הנשיא נמלט מסוריה, מנסה נשיא סוריה לשדר "עסקים כרגיל". סגן שר החוץ התראיין בדמשק, ואמר שגם א-שרע ממשיך לעבוד במשרדו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

למרות הדיווחים הגוברים כי סגנו, פארוק א-שרע, מנסה לערוק מן המשטר ולהימלט מהמדינה, נשיא סוריה שומר על חזות של "עסקים כרגיל". הטלוויזיה הרשמית שידרה הבוקר (ראשון) את תמונותיו של הנשיא, בשאר אסד, כשהוא מתפלל במסגד אל-חמד בבירה דמשק, לציון עיד אל-פיטר, החג המציין את סיום חודש רמדאן. סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א ציינה שאסד התפלל לצד בכירים במשטר, בהם ראש הממשלה, שר החוץ ושר הדתות. א-שרע לא השתתף בתפילה. עם זאת, על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, סביב המסגד הוצבה מבעוד מועד אבטחה כבדה, מחשש לפגיעה בנשיא, והתפילה ארכה 11 דקות, זמן קצר יחסית לתפילות החג. על פי עדי ראייה, אסד מיהר לצאת מהמקום ברגע שהתפילה הסתיימה.

אתמול בבוקר דיווחה רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" – בפעם השנייה זה שבוע - כי סגנו של אסד ערק לשורות המורדים ונמלט לירדן. סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדד, התראיין בדמשק לכתב של רשת סקיי, ואמר בפני המצלמות כי מדובר ב"שקרים שחוזרים על עצמם", וכי א-שרע "ממשיך לעבוד עבור הממשלה". גם דובר משרד החוץ, ג'יהאד מוקדסי, הכחיש את הדיווח בתוקף, ואמר כי מדובר בשמועות חסרות בסיס. "אלו שמועות זדוניות, שמופצות במסגרת מסע ההסתה של כלי התקשורת נגד העם הסורי", אמר. מלשכתו של א-שרע, המוסלמי הסוני הבכיר ביותר במשטר העלאווי, אמרו הבוקר כי א-שרע נמצא במשרדו ועובד כרגיל.

גם המורדים נאלצים להתוודות: א-שרע לא ערק

נשיא סוריה, בשאר אסד, בתפילה בדמשק לרגל סיום חודש רמדאן. 19 באוגוסט 2012. רויטרס
הנשיא בשאר אסד מתפלל, בתמונה שפורסמה הבוקר/רויטרס

גם האופוזיציה הסורית נאלצה לשוב בה תוך שעות בודדות מהדיווחים העקשניים על עריקתו של א-שרע. גורמים ב"צבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת של המורדים, הבהירו כי ייתכן שהמבצע שנועד – לכאורה – לארגן את עריקתו של א-שרע, נכשל. "אנחנו לא מאשרים ולא מכחישים שהוא ערק", אמרו. "העברתו מחוץ לסוריה היא פעולה מורכבת וסבוכה". בשעות הערב אתמול אמרו גורמי אופוזיציה לרשת אל-ערביה כי א-שרע מתחבא בדמשק. שר סורי, שערק מהמדינה לפני כמה חודשים, אמר כי סגן הנשיא נתון במעצר בית, ומוחזק תחת השגחה. "הוא ניסה לברוח אך נעצר", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אש שפרצה בשל הפצצה בסקבא שבפרברי דמשק. 18 באוגוסט 2012. רויטרס
כיבוי שריפה שפרצה אמש בסקבא, בפרברי דמשק/רויטרס

א-שרע הוא אחד הפוליטיקאים הסורים הוותיקים ביותר בסוריה וכיהן בשורה ארוכה של תפקידים, בהם שר החוץ וסגן הנשיא. הוא נולד בדרעא בשנת 1938 ולמד ספרות אנגלית באוניברסיטת דמשק. בשנת 1972 בא ללמוד בלונדון, ולאחר מכן היה שגריר ברומא במשך ארבע שנים. מאוחר יותר התמנה לשר ללא תיק בדמשק ואחר כך הפך לשר החוץ, תפקיד שמילא תחת הנשיא המנוח חאפז אסד. ב-2006 התמנה לסגנו של בשאר אסד.

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות נוספות
השליח החדש לחדר ברהימי: "מודע לכל הקשיים"
סוריה הושעתה מהארגון לשיתוף פעולה איסלמי
דו"ח של האו"ם: סוריה מבצעת פשעים נגד האנושות

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully