וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מינוי שליח האו"ם לסוריה: "לא נפנה את הגב"

בהודעת הארגון נמסר כי הדיפלומט האלג'יראי, איברהימי, ימשיך את המאמצים למציאת פתרון דיפלומטי למשבר בסוריה. איברהימי: "מודע לקושי העומד בפניי, אך אינני יכול לסרב"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בארגון לשיתוף פעולה איסלמי משעה את סוריה)

שעות לאחר שהסכים לשמש כשליח האו"ם לסוריה, הודיע אמש (שישי) הארגון כי הוא מאשר את מינויו של הדיפלומט האלג'יראי, אל-אחדר איברהימי, שיחליף בתפקיד את קופי אנאן. בהודעת האו"ם נמסר כי ברהימי, ששימש בעבר כשליח האו"ם לאפגניסטן ולעירק, ימשיך את המאמצים למציאת פתרון דיפלומטי למשבר בסוריה.

"יש לשים סוף לאלימות ולסבל בסוריה", אמר בהודעה סגן דוברו של מזכ"ל האו"ם, באן קי מון. "המזכ"ל מעריך את נכונותו של אדון ברהימי להביא את כישוריו וניסיונו הרבים למשימה החשובה הזו לטובתה הוא יזדקק – ויקבל – את התמיכה החזקה והברורה של הקהילה הבינלאומית, ובה מועצת הביטחון".

המשבר בסוריה - כותרות אחרונות
הדיפלומט האלג’יראי הסכים להתמנות לשליח בסוריה
דיווח באל-ערביה: אחיינו של סגן נשיא סוריה ערק
סוריה הושעתה מהארגון לשיתוף פעולה איסלמי

נשיא סוריה, בשאר אסד, עם השליח המיוחד של האו"ם והליגה הערבית, קופי אנאן. דמשק, 9 ביולי 2012. רויטרס
ברהימי ינסה להצליח היכן שקודמו נכשל. אסד ואנאן/רויטרס

איברהימי, שכיהן בעבר גם כשר החוץ של אלג'יריה, יטוס בימים הקרובים לניו יורק, שם ייפגש עם המזכ"ל באן. משם הוא צפוי להמשיך למצרים. בראיון לרשת "אל-ג'זירה" לאחר ההכרזה על מינויו, אמר איברהימי כי הוא משוכנע שדיפלומטיה עדיין יכולה לשחק תפקיד אמיתי בפתרון המשבר בסוריה. "אני לא יודע אם יש משבר שלא הסתיים עם סוג כלשהו של משא ומתן", אמר איברהימי. "הקהילה הבינלאומית לא יכולה להרשות לעצמה להפנות את הגב לסוריה".

"אני חושב שעם הניסיון המועט שיש לי, אם אני נקרא לנסות ולעשות משהו במצב כמו זה, אינני יכול לסרב, אפילו אם אני מודע לקושי שעומד בפניי", הוסיף איברהימי, זוכה פרס נובל לשלום. "ניכנס לזה עם הרבה רצון טוב ונחישות רבה, אך גם עם המון ענווה".

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, בירכה על מינויו של איברהימי ואמרה כי הוא "ימשיך את המרדף אחר סוף למשבר ומעבר של השלטון בדרכי שלום". לדבריה, "המסר שלי לשליח המיוחד ברהימי הוא פשוט: ארצות הברית מוכנה לתמוך בך ולהבטיח שלום בר קיימא השומר על השאיפות הלגיטימיות לממשלה ייצוגית עבור העם הסורי". היא פנתה בדבריה גם לבני העם הסורי ואמרה: "אינכם לבד. הקהילה הבינלאומית נותרה מחויבת לחלוטין למעבר פוליטי של השלטון בסוריה שיוביל למערכת פוליטית פלורליסטית המייצגת את רצונו של העם".

איברהימי בן ה-78 שימש כאמור בעבר כשר החוץ של אלג'יריה בן השנים 1991-1993 והצטרף לשורות האו"ם ב-1994. הוא כיהן במספר משרות משמעותיות בארגון, עד אשר פרש בשנת 2005. כשליח הליגה הערבית, הוא אף סייע במשא ומתן שהביא לסוף מלחמת האזרחים בלבנון בשנות ה-80.

צרפת: "אסד לא ראוי לחיות על פני האדמה"

בתוך כך, שר החוץ של צרפת לורן פביוס, התבטא אתמול בחריפות נגד משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, במהלך ביקור שערך במחנה פליטים שנמלטו מסוריה לטורקיה השכנה. השר הצרפתי אמר כי "לאחר ששוחחתי עם הפליטים, שסיפרו על הטבח שביצע המשטר בדמשק, אני חושב שבשאר אסד לא ראוי לחיות על פני האדמה". פביוס הוסיף כי הוא מקווה שמשטר אסד "יישבר בהקדם".

מחנה הפליטים שבו ביקר השר הצרפתי ממקום במחוז קיליס בטורקיה, סמוך לגבול הסורי. כוחות הצבא הנאמנים למשטר בדמשק הפגיזו בעבר את מחנה הפליטים, וגרמו להחרפה ביחסים בין שתי המדינות. לדברי פביוס, "משטר אסד שואף להשלים פעולה שמטרתה היא חיסול העם הסורי".

בינתיים, רשת אל-ג'זירה דיווחה, לפי כוחות המורדים, כי 116 בני אדם נהרגו אתמול מירי כוחות הצבא בדרעא, חלב וחומס. בתום תפילות יום השישי שנערכו במסגדים ברחבי המדינה השסועה, אלפי בני אדם יצאו למחות נגד המשך גילויי האלימות הקשים של משטר אסד כלפי אזרחיו בדרעא, חומס, אידלב וערים נוספות. כוחות המורדים במשטר הסורי דיווחו כי מטוסי חיל האוויר של צבא אסד הפגיזו בית חולים וכן אזור מיושב בעיר רסתן שבמחוז חומס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully