וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיפלומט האלג'יראי הסכים להתמנות לשליח בסוריה

17.8.2012 / 0:02

לאחר שפורסמה זהותו של מי שעתיד להחליף את קופי אנאן כשליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, הודיע איברהימי כי הוא מסכים לקבל את התפקיד. "לא רוצה להיראות כתחליף בלבד"

הדיפלומט האלג'יראי אל-אחדר איברהימי הודיע אמש (חמישי) כי הסכים להתמנות למחליפו של קופי אנאן כשליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה. איברהימי, דיפלומט ותיק בן 78, שירת בעבר כשליח האו"ם באפגניסטן, עירק, האיטי ודרום אפריקה.

דיפלומטים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי איברהימי לא היה החלטי בימים האחרונים לגבי התפקיד שהוצע לו על ידי מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, מכיוון שלא רצה להיראות כתחליף בלבד של קופי אנאן. טרם ברור מתי תתקבל ההודעה הרשמית על מינויו לתפקיד.

לחדר ברהימי עשוי להתמנות לשליח האו"ם לסוריה. רויטרס
התלבט לגבי קבלת התפקיד. איברהימי/רויטרס

אנאן פרש בשבוע שעבר לאחר שהודה כי לא היה בכוחו להביא להפסקת האלימות בסוריה, כשבמקביל לעבודתו החליטו רוסיה וסין, פעם אחר פעם, להטיל וטו על הצעות במועצת הביטחון להביא להתערבות מעצמות המערב במשבר. בדברים שנשא בז'נבה עם הודעה על סיום תפקידו, אמר אנאן כי הוא פורש בגלל "הטחת האשמות במועצת הביטחון" - מבלי לפרט בדיוק מי הם המאשימים.

הפקחים הצרפתים יסיימו שהותם בסוריה

שלשום נהרגו לפחות 30 בני אדם ו-150 נפצעו בהפצצה אווירית של צבא סוריה, הנאמן לנשיא אסד, על העיר עזאז שבצפון המדינה. ההפצצה נערכה בעיירה בה מחזיקים המורדים בשלטונו של אסד ב-11 אזרחים לבנונים. מפקד בכוחות המורדים סיפר כי שבעה מהשבויים נפצעו וארבעת האחרים נעדרים.

בתוך כך, הודיע מוקדם יותר אתמלו שגריר צרפת באו"ם, ז'רארד ארוד, כי מועצת הביטחון של האו"ם לא תחדש את שהות משלחת הפקחים מטעמה בסוריה, הצפויה להסתיים ביום ראשון הקרוב. ויטלי צ'ורקין, שגריר רוסיה באו"ם, הביע צער על סיום משימת המשקיפים, וציין כי נציגי חברות מועצת הביטחון הקבועות וכן מספר מדינות נוספות צפויים להיפגש מחר בניו יורק לדיון בנושא סוריה.

לקריאה נוספת:
המשבר בסוריה: "דיפלומט אלג'יראי יחליף את אנאן"
אנאן פרש מתפקידו: "אסד יעזוב במוקדם או במאוחר"

(עדכון ראשון: 23:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully