וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בסוריה: "דיפלומט אלג'יראי יחליף את אנאן"

10.8.2012 / 1:56

אל-אחדר איברהימי, ששירת בעבר כשליח האו"ם באפגניסטן ועירק, צפוי לכהן כשליחו גם לסוריה. על פי מקורות דיפלומטיים, כבר בשבוע הבא ינסה איברהימי לצלוח במקום בו כשל אנאן

הדיפלומטי האלג'יראי אל-אחדר איברהימי צפוי להתמנות למחליפו של קופי אנאן כשליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה - כך דיווחה לראשונה הלילה (שישי) סוכנות הידיעות רויטרס, מפי מקורות דיפלומטיים. איברהימי, דיפלומט ותיק בן 78, שירת בעבר כשליח האו"ם באפגניסטן, עירק, האיטי ודרום אפריקה.

לחדר ברהימי עשוי להתמנות לשליח האו"ם לסוריה. רויטרס
בתפקיד בו סבוך, מסבירים דיפלומטים, תמיד ישנה אפשרות לחרטה של הרגע האחרון. איברהימי/רויטרס

במידה שלא יהיו שינויים לא צפויים, טוענים הדיפלומטים, הרי שההודעה על מינויו של איברהימי תיערך כבר בשבוע הבא. עם זאת, הם מדגישים, במצב כה סבוך, כפי המתרחש בסוריה, תמיד ישנו החשש - שעשוי להביא לחרטה - מצד המועמד עצמו, או מצד מקבלי ההחלטות. עוד נמסר, כי לא התקבלה תגובה לדיווח מטעם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שיהיה זה שיכריז על המינוי.

ירשום הצלחה כבירה במקום בו אנאן כשל?

אם וכאשר ימונה לתפקיד, יפעל איברהימי ללמוד מלקחיו של קודמו, שפרש בשבוע שעבר לאחר שהודה כי לא היה בכוחו להביא להפסקת האלימות בסוריה, כשבמקביל לעבודתו החליטו רוסיה וסין, פעם אחר פעם, להטיל וטו על הצעות במועצת הביטחון להביא להתערבות מעצמות המערב במשבר. בדברים שנשא בז'נבה עם הודעה על סיום תפקידו, אמר אנאן כי הוא פורש בגלל "הטחת האשמות במועצת הביטחון" - מבלי לפרט בדיוק מי הם המאשימים.

"אנאן ראוי להערצה", אמר אז באן, "על האופן הבלתי-אנוכי שבו השתמש בכישוריו יוצאי הדופן ובמוניטין שלו למשימה הקשה והכה כפויית טובה שנטל על עצמו". אנאן מונה לתפקיד ב-24 בפברואר, ובמהלך ששת החודשים האחרונים ניסה אנאן שוב ושוב לקדם את "תכנית שש הנקודות" שלו לכינון הפסקת אש בסוריה, ואף נסע מספר פעמים לדמשק ונפגש עם הנשיא בשאר אסד. הוא הקפיד עד הרגע האחרון להביע אופטימיות לגבי ההתפתחויות העתידיות - אך שוב ושוב התנפצו תקוותיו על סלע המציאות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully