וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא הסורי: ריסקנו את מעוז המורדים העיקרי בחלב

רויטרס

8.8.2012 / 18:29

הטלוויזיה הרשמית שידרה מבזק חירום לפיו אנשי ביטחון הרגו את רוב המתבצרים בשכונת סלאח א-דין. דוברי "הצבא הסורי החופשי" מכחישים. בניין סמוך לעיר הופצץ וקרס על יושביו

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק

הקרב בחלב לקראת הכרעה? הטלוויזיה הסורית שידרה היום (רביעי) מבזקי חירום לפיהם כוחות הצבא הנאמנים לנשיא, בשאר אסד, הצליחו להשתלט על חלקים נרחבים בחלב, העיר הגדולה במדינה. בין היתר דווח כי חיילים מלווים בטנקים הצליחו להרוג את המורדים שהתבצרו בשכונת סלאח א-דין בדרום העיר ופלשו למעוזים נוספים שהיו בשליטתם. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על 12 הרוגים לפחות בקרבות שהיו לפנות בוקר, אך יש חשש שמניין ההרוגים גבוה יותר.

דובר של "הצבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת של האופוזיציה, הכחיש את הדיווח בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס, ואמר כי המורדים עדיין שולטים בחלקים רבים בשכונה. הדובר, אבו-מוחמד, אמר כי כוחות הצבא עדיין ניצבים בפאתי השכונה אך טרם נכנסו אליה. עם זאת הוא אישר כי יש חילופי אש כבדים וקרבות עזים. דוברים נוספים השמיעו טענות דומות בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית ועם רשת BBC.

אסד נשבע לכבוש את חלב: "20 אלף חיילים בדרך"

(בסרטון: מטוס תקיפה מסוג L-39 בשמי העיר חלב)

הטלוויזיה הסורית שידרה הודעה בה נאמר כי "עשרות טרוריסטים" נהרגו בקרב ברובע באב אל-חדיד בחלב, שבמרכזו מצודה עתיקה, ונמסר כי היו חילופי אש נוספים באזור באב א-נירב בדרום העיר.

האם המורדים בסוריה רצחו גנרל רוסי? לא בטוח

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הריסות מהפגזות צבא סוריה ברובע סלאח א-דין בעיר חלב, 8 באוגוסט 2012. רויטרס
הריסות בשכונת סלאח א-דין בחלב, הבוקר/רויטרס

שכונת סלאח א-דין היא המבוא הדרומי לחלב. בשבועות האחרונים, מאז החלה המערכה בעיר, המורדים התבצברו בה והשתמשו בה כבסיס ליציאה למתקפותיהם. בעת האחרונה התגברו ההפצצות מהאוויר על השכונה. במקביל דווח כי אספקת המזון למורדים אוזלת במהרה.

"ראיתי את המטוס מעל הראש שלי. ואז, האדמה רעדה"

בכפר תל רפעת הסמוך לחלב הופצץ היום בניין מגורים. לפי עדי ראיה יושביו לא ברור מדוע הבית היה למטרה, שכן דייריו, שרובם נמלטו לתל רפעת מחלב המופצצת, לא נמנו על שורות המורדים, אלא היו אזרחים שלא היו מעורבים בלחימה.

בתמונות שנראו לאחר הפיצוץ נראה שהבניין חרב על יושביו וקרס לחלוטין מעוצמת ההפגזה. שש גופות חולצו עד כה, וייתכן שיש רבים שנקברו תחת ההריסות. אחד הנוכחים במקום, ווליד בלאו, סיפר לצלם של סוכנות הידיעות רויטרס כי שלושה מהמתים הם ילדים.

"שמעתי מטוסים חגים באוויר בשעה 06:30 או 07:30", סיפר. "הסתקרנתי ויצאתי לגג. "שמעתי פיצוץ וראיתי את המטוס מעל הראש שלי. ואז, האדמה רעדה. כל השכונה רעדה".

חיפוש גופות במקום בו קרס בניין מהפגזות צבא סוריה בכפר תל רפעת סמוך לעיר חלב, 8 באוגוסט 2012. רויטרס
מחפשים אחר ניצולים בתל רפעת. לטענת הנוכחים, ההרוגים לא היו מעורבים בלחימה/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • חלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully