וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד נשבע לכבוש את חלב: "20 אלף חיילים בדרך"

ניר יהב

5.8.2012 / 9:23

ברקע הקרבות הקשים וחילופי האש העזים בעיר הגדולה בסוריה, המורדים טוענים להישגים ואומרים שהצליחו להשתלט על עוד מעוזים בחלב. גורם ביטחוני: המערכה בעיר רק בתחילתה

צילום: רויטרס, צילום חובבים שהועלה ליוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק

ארגוני המורדים בחלב טוענים כי חרף אבדות קשות שנחלו בקרבות נגד חיילי הצבא הסורי ועשרות הרוגים בסוף השבוע, הרי שהם עומדים להשתלט על כל שטחי העיר. גורמים בכירים ב"צבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת של ארגוני האופוזיציה, אמרו הבוקר (ראשון) ליומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט", כי המצב של המורדים בעיר - הגדולה ביותר בסוריה - הוא טוב יותר משנראה. לדבריהם, הם כבר לא שולטים בשישים אחוזים משטחה של חלב, אלא כבר בכמעט שבעים אחוזים. "אנו עומדים לקראת שחרור מלא של חלב ופרבריה", קבעו הדוברים.

לדברי הגורמים, המייצגים את המורדים המנהלים את הלחימה בעיר זה שבועיים, הם נלחמים בעוצמה רבה בחיילי המשטר, למרות כוחות רבים שאסד שולח לעיר במטרה לפשוט על השכונות שבהן הם שולטים. "הקרבות התפשטו לכל השכונות בעיר", אמרו, "כוחות הצבא של אסד אינם מסוגלים יותר להילחם בנו פנים אל פנים משום שהם מפוחדים, שבורים ומרוסקים". פעיל אופוזיציה בעיר בשם עומאר חלבי, אמר כי השכונות סלאח א-דין וסיף א-דולה בעיר הופגזו אתמול בפגזים ובטילים, לאחר שחיילי המשטר נכשלו בניסיונות לפשוט עליהן. לפי עדויות של כתבים מרשתות סקיי ואל-ג'זירה, מעוזים בשליטת המורדים היו יעד להפצצות של מטוסי מיג. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי המורדים אף הצליחו להפיל מטוס אחד בשמי העיר.

בכיר בצבא טוען: הדפנו את המורדים גם מדמשק

קרבות בחלב בין "הצבא הסורי החופשי" לכוחות הביטחון של סוריה בשכונת סלאח א-דין. 4 באוגוסט 2012. רויטרס
לוחם של ה"צבא הסורי החופשי" בשכונת סלאח א-דין מתאבל על מות חברו, אמש/רויטרס

בשבוע שעבר, הנשיא בשאר אסד הודיע באגרת כתובה כי הקרב בחלב יכריע את גורל המערכה כולה, והדגיש כי לא יאפשר לעיר – המהווה את הצומת המסחרי החשוב ביותר בסוריה – ליפול לידי המורדים. ואמנם, אתמול אמר גורם ביטחוני בדמשק כי ההפגזה הארטילרית המתמשכת על העיר אינה אלא מבוא למתקפה עתידית שתכניע אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

האחים המוסלמים מודים לראשונה במעורבות בלחימה

אותו גורם בדמשק, הכפוף לנשיא בשאר אסד, שוחח עם סוכנות הידיעות הצרפתית, ואמר כי "המערכה בחלב עדיין לא התחילה בכלל. מה שקורה כרגע זה רק המבוא, והשלב המרכזי יבוא בשלב מאוחר יותר". הבכיר אמר כי צבא סוריה מתגבר את כוחותיו מסביב לחלב, והוסיף שכעת נמצאים סביבה "עשרים אלף חיילים לפחות". הדיווח מתלווה לטענה שהשמיע בסוף השבוע מפקד המורדים בחלב, לפיה הצבא הסורי תגבר את כוחותיו ב-3,000 חיילים מאירן. שר ההגנה האירני הכחיש את הטענה, ואמר כי צבא סוריה אינו זקוק לעזרה כדי להתגבר על "אתגרים חיצוניים".

במקביל, דובר "האחים המוסלמים" בסוריה, מולהם דרובי, המכהן גם במועצה הלאומית הסורית, גילה הבוקר כי לפני שלושה חודשים, הקימה תנועתו גדודים חמושים שפועלים בתוך סוריה, ומשימתם העיקרית היא להגן על האזרחים. "הגדודים הללו פרושים בכל רחבי המדינה, ובעיקר באזורי הקרבות", אמר ל"א-שרק אל-אווסט". בשיחה עם העיתון הלונדוני, אמר כי הגדודים פועלים במסגרת "הצבא הסורי החופשי" ומשתפים איתו פעולה בתיאום מלא. "זו הפעם הראשונה שבה מודים "האחים המוסלמים" בסוריה שהם מפעילים זרוע צבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully