וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אלפי חיילים אירנים באו לסוריה לסייע לאסד

ניר יהב

4.8.2012 / 11:11

מפקד כוח המורדים בחלב אמר כי הנשיא הסורי הזעיק כוח חירום מאירן כדי להכניע את מעוזי ההתנגדות בעיר. במקביל, טוענים מקורות באופוזיציה: אסד מתחבא במבנה תת קרקעי בדמשק

הלחימה העזה בחלב, העיר הגדולה בסוריה, ממשיכה ביתר שאת. לטענת המורדים, הנשיא אסד הזעיק תגבור חירום של אלפי חיילים מאירן כדי לסייע לו להכניע את מעוזי ההתנגדות, אך בטהרן מכחישים את הדברים. במקביל, דווח הבוקר (שבת) גם על עימותים קשים המתנהלים בין המורדים לבין החיילים הסורים בדמשק. גורמי אופוזיציה דיווחו כי שכונת אל-תדאמון בבירה הסורית "נתונה להפגזה הקשה ביותר" ודווח על קרבות בשכונות ג'ובר ודמר. עד כה דווח על 13 בני אדם שנהרגו במהלך היום מאש כוחות הביטחון הסורים, מחציתם בדמשק.

גורם בכיר בקרב המורדים בסוריה אומר כי נשיא סוריה, בשאר אסד, אינו מתחבא בעיר לאטקייה כפי שנטען בשבועות האחרונים, אלא נמצא באזור הררי מאחורי ארמונו בדמשק . לדברי אותו גורם, בשיחה עם רשת "אל-ערביה", המבנה, שבו שש קומות החצובות בתוך האדמה, שייך לאחיו של אסד, מאהר אסד ולרעייתו. "כל משפחת אסד נמצאת שם", אמר. "אנו יודעים בדיוק היכן הם נמצאים, ואנו יודעים גם היכן בדיוק ממוקמים כל המקומות שבהם מוחבא הנשק הכימי".

רחובות העיר חלב בסוריה אחרי מתקפה, יולי 2012. רויטרס
תמונתו של בשאר אסד בחלב, לפני עשרה ימים/רויטרס

מאז שחוסלה הצמרת הביטחונית של סוריה במהלך ישיבה בדמשק לפני שלושה שבועות, לא ברור היכן נמצא הנשיא אסד. הוא ממעט להופיע בתקשורת, ומלבד שתי הופעות בודדות - כשנפגש עם שר ההגנה החדש ועם הרמטכ"ל החדש - הוא לא נראה בפומבי. בנוסף, הוא לא השתתף בטקסי האשכבה של בכירי מערכת הביטחון, ובראשם בהלוויית גיסו - אסף שווכת – שכיהן כסגן שר ההגנה. בתקופה האחרונה נפוצו שמועות לפיהן אסד נמלט לארמונו בלאטקייה, ומשם הוא מנהל את ענייני המדינה.

המורדים: הצלחנו לכבוש 60% משטח חלב

בחלב, דיווחו גורמי אופוזיציה כי המורדים השתלטו על תחנת הטלוויזיה והרדיו בעיר, וכי השידורים מהן פסקו. המורדים טענו לפנות בוקר כי הצליחו לכבוש מעל 60 אחוזים משטח העיר, וכי כעת הם מרוכזים באזור בניין הטלוויזיה והרדיו. "חיילי המשטר ברחו מהמקום, ומי שנותרו הם רק צלפים שנמצאים על בנייני השידור", טענו. לטענת המורדים, הם מכתרים את אנשי כוחות הביטחון. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי המורדים אף הצליחו להפיל מטוס קרב סורי שטס בשמי העיר.

ואולם, אחד מאנשי המורדים שהשתתף בקרב סיפר כי "הצבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת של האופוזיציה, נאלץ לבצע נסיגה טקטית מכמה מוקדים בחלב, בשל ההפצצות הכבדות של כוחות המשטר הכפופים לנשיא בשאר אסד. מפקד המורדים בחלב, עבד אל-ג'באר עקידי, סיפר כי המשטר הסורי נעזר בלוחמים מחו"ל, בעיקר אירנים. לדבריו, המשטר אינו סומך על הלוחמים הסונים בצבא סוריה, ולכן הוא נעזר בכ-3,000 לוחמים שיעים שהגיעו מאירן. לדיווח אין אישור ממקור נוסף. מאוחר יותר הבוקר, הכחיש שר ההגנה של אירן, אחמד וחידי, את הדיווח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully