וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צבא אסד הדף את המורדים מדמשק

ניר יהב

5.8.2012 / 0:01

גורם צבאי אמר לערוץ אירני כי צבא סוריה השתלט על כל שכונות דמשק לאחר קרבות קשים במשך היום. האופוזיציה דיווחה על הפגזות בשכונות נוספות בבירה ובעיר חלב בה נהרגו עשרות

גורם צבאי סורי אמר אמש (שבת) לערוץ הטלוויזיה האירני בשפה הערבית "אל-עאלם" כי צבא סוריה השתלט על כל שכונותיה של דמשק - זאת, לאחר ש"טיהר", כלשונו, את "הטרוריסטים" משכונת תדאמון. במהלך היום אירעו קרבות קשים בשכונה, שדעכו מעט בשעות האחרונות. עם זאת, האופוזיציה הסורית דיווחה כי כוחות הביטחון הסורים מפגיזים את השכונות רואן א-דין וסלאחיה בבירה.

הרס ברחובות בעקבות הלחימה בשכונת אל-עסאלי, דמשק בירת סוריה. רויטרס
האופוזיציה הסורית דיווחה כי כוחות הביטחון הסורים מפגיזים את השכונות רואן א-דין וסלאחיה בבירה. בתים מופגזים בדמשק/רויטרס

במקביל נמשכת הלחימה העזה בעיר חלב. לטענת גורמי אופוזיציה, צבא סוריה שיגר טילים ופגזים לעבר שכונות בעיר השנייה בגודלה בסוריה וכתוצאה מכך נהרגו ונפצעו עשרות בני אדם. גורם ביטחוני סורי, הכפוף למשטרו של הנשיא בשאר אסד, אמר מוקדם יותר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ההפגזה הכבדה אינה אלא הכנה למתקפה עתידית. "המערכה בחלב עדיין לא התחילה בכלל. מה שקורה כרגע זה רק המבוא. השלב המרכזי יבוא בשלב מאוחר יותר".

לדברי הבכיר, צבא סוריה מתגבר את כוחותיו מסביב לחלב וכעת נמצאים סביבה 20 אלף חיילים לפחות. הוא אישר כי גם המורדים הסורים מתגברים את כוחותיהם במקום לקראת הקרבות שיבואו בימים הקרובים. הוא אישר כי 300 חמושים מקרב המורדים יצאו אמש משכונת סלאח א-דין שבמערב העיר כדי לתקוף את בניין הטלוויזיה והרדיו שנמצא בסמוך. "המערכה ארכה שעות והצלחנו לסלקם מהמקום. באזור הקרב נותרו גופות רבות בשטח", אמר.

בנוסף, המורדים טוענים כי הנשיא אסד הזעיק תגבור חירום של אלפי חיילים מאירן כדי לסייע לו להכניע את מעוזי ההתנגדות, אך בטהרן מכחישים את הדברים.

אסד מסתתר באזור הררי בדמשק?

גורם בכיר בקרב המורדים בסוריה אומר כי נשיא סוריה, בשאר אסד, אינו מתחבא בעיר לאטקייה כפי שנטען בשבועות האחרונים, אלא נמצא באזור הררי מאחורי ארמונו בדמשק. לדברי אותו גורם, בשיחה עם רשת "אל-ערביה", המבנה, שבו שש קומות החצובות בתוך האדמה, שייך לאחיו של אסד, מאהר אסד ולרעייתו. "כל משפחת אסד נמצאת שם", אמר. "אנו יודעים בדיוק היכן הם נמצאים, ואנו יודעים גם היכן בדיוק ממוקמים כל המקומות שבהם מוחבא הנשק הכימי".

מאז שחוסלה הצמרת הביטחונית של סוריה במהלך ישיבה בדמשק לפני שלושה שבועות, לא ברור היכן נמצא הנשיא אסד. הוא ממעט להופיע בתקשורת, ומלבד שתי הופעות בודדות - כשנפגש עם שר ההגנה החדש ועם הרמטכ"ל החדש - הוא לא נראה בפומבי. בנוסף, הוא לא השתתף בטקסי האשכבה של בכירי מערכת הביטחון, ובראשם בהלוויית גיסו - אסף שווכת – שכיהן כסגן שר ההגנה. בתקופה האחרונה נפוצו שמועות לפיהן אסד נמלט לארמונו בלאטקייה, ומשם הוא מנהל את ענייני המדינה.
(עדכון ראשון: 20:18 4/8/12)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully