וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנרל ש"נהרג" בסוריה בכלל במוסקבה? "הכל בסדר"

אחרי שהמורדים טענו שהרגו את ולדימיר קוז'ייב, ששימש כיועץ למשטר אסד, פרסם משרד ההגנה הרוסי ציטוט של הגנרל, שפרש לגמלאות לפני שנתיים: "נרגש מהיחס אליי - אך אני חי"

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

היה או לא היה? חי או מת? בסיפור הזה, קשה כבר לדעת למי להאמין. לאחר שבבוקר (רביעי) דיווח כוח של המורדים נגד שלטונו של בשאר אסד בסוריה כי הצליח להרוג גנרל רוסי בשם ולדימיר פטרוביץ' קוז'ייב, ששימש כיועץ לשלטונו של אסד, הודיע משרד ההגנה הרוסי כי איתר את אותו גנרל - או יותר נכון, גנרל בדימוס - והוא בריא ושלם במוסקבה.

משרד ההגנה פרסם בצהריים במוסקבה הודעת הבהרה, בה נאמר כי הגנרל ולדימיר קוז'ייב ונמצא כיום בבירה הרוסית, לאחר שפרש לגמלאות ב-2010. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הממלכתית "אינטרפקס", הגנרל קוז'ייב - שאכן שימש בעבר כיועץ למשרד ההגנה הסורי בנושאי הכשרת לוחמים - אף הגיב בעצמו לידיעות על מותו, ומשרד ההגנה העביר את דבריו לאמצעי התקשורת.

הגנרל קוז'ייב בכתבת רשת "אל-ערבייה" מהיום:

"אני נרגש מהיחס אלי בכלי התקשורת", אמר, כביכול, קוז'ייב. "כולם מתקשרים, שואלים, אומרים שהרגו אותי. הכל בסדר, אני חי וגר במוסקבה". יש לציין כי לא פורסמו ברוסיה תמונות עדכניות של קוז'ייב, או הקלטה של הדברים בקולו.

ההודעה על הריגתו פורסמה הבוקר בסרטון וידאו, שנשלח לסוכנות רויטרס ולרשת "אל-ערבייה", מטעם גוף המשתייך למחתרת המורדים, "הצבא הסורי החופשי", שהזדהה באופן ספציפי כ"גדוד ניצי הפעולות המיוחדות, אגף במנהיגות הצבאית של דמשק העיר והמחוז". בסרטון אף נראית תעודה מזהה של הגנרל הרוסי, שהונפקה לכאורה על ידי צבא סוריה. יש לציין כי יחידה זו של "הצבא הסורי החופשי" היא גם זו שקיבלה אחריות על פעולת החיסול בדמשק בחודש שעבר, בה נהרגו ארבעה מראשי מערכת הביטחון הסורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully