וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המורדים מודים: "אולי א-שרע לא הצליח לערוק"

ניר יהב

18.8.2012 / 13:37

שעות אחרי הדיווחים כי סגן נשיא סוריה ערק לירדן, הכחישו במשרד החוץ ובלשכתו באופן גורף את המהלך, וכעת גם באופוזיציה לאסד טוענים: "מדובר במהלך מורכב, שאולי נכשל"

בשעות הבוקר טענו באופוזיציה הסורית כי סגן נשיא סוריה, פארוק א-שרע, ערק לשורות המורדים. מדובר בדיווח השני השבוע שטען כך. עם זאת, משרד החוץ הסורי ובהמשך גם לשכתו של סגן הנשיא מיהרו להכחיש את הדיווחים, ואף הבטיחו שא-שרע יופיע בהמשך היום בטלוויזיה כדי להזים את השמועות. בשעות הצהריים (שבת) הודו גם באופוזיציה, כי ייתכן וא-שרע לא ערק. בהודעה שפרסם הפיקוד של הצבא הסורי החופשי נמסר כי "ייתכן ותהליך הברחתו של א-שרע לירדן נכשל". הצבא הסורי החופשי הסביר עוד כי מדובר בפעולות מסובכות ומורכבות מאוד שמחייבות זהירות וערנות. "לאור זאת, אנחנו לא מאשרים ולא מכחישים את הדיווח עד כה".

נשיא סוריה בשאר אסד עם סגנו, פארוק א-שרע, במהלך פסגת הליגה הערבית בריאד, 29 במרץ 2007. Amr Nabil, AP
לא הצליח לערוק, אך האם ניסה? א-שרע עם אסד/AP, Amr Nabil

בהודעה הרשמית מלשכתו של א-שרע, שפורסמה בכלי התקשורת הממלכתיים, נמסר עוד: "א-שרע לא חשב ולו לרגע אחד לעזוב את המולדת. מרגע שפרץ המשבר בסוריה פועל א-שרע מול כל הגורמים למען הפסקת שפיכות הדמים, וזאת כדי לפתוח בתהליך פוליטי במסגרת דיאלוג כולל למען פיוס לאומי".

הדיווח הכוזב השני השבוע

מוקדם יותר דיווחה רשה הטלוויזיה "אל-ערביה" כי א-שרע ערק לשורות המורדים והגיע לירדן. הדיווח הסתמך על גורמים באופוזיציה הסורית. אילו היה הדבר נכון, היה א-שרע הגורם הסורי הבכיר ביותר שערק לשורות המורדים. גורמי אופוזיציה דיווחו כי במהלך הימים האחרונים התחבא א-שרע בדמשק ולא הודיע על עריקתו לשורות המורדים, וזאת במטרה להגיע בשלום לירדן.

דובר משרד החוץ הסורי, ג'מאל מוקדסי, הכחיש את הדיווח שלפיו פארוק א-שרע ערק לשורות האופוזיציה ועזב לירדן. בדברים שכתב בחשבון הפייסבוק שלו הבהיר מוקדסי כי מדובר בשמועה בלבד "שמופצת במסגרת מסע השקרים שמפיצה התקשורת ברחבי העולם נגד העם הסורי".

כבר ביום חמישי דווח ב"אל ערביה" על עריקתו של א-שרע, אולם בסוף הובהר כי מדובר בבן דודו, יערוב א-שרע, שערק לכוחות האופוזיציה וקרא לצבא "להצטרף למהפכה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

א-שרע הוא אחד הפוליטיקאים הסורים הוותיקים ביותר, שמילא שורה של תפקידים, כשהבכירים בהם הם שר החוץ וסגן הנשיא. הוא נולד בדרעא בשנת 1938 ולמד ספרות אנגלית באוניברסיטת דמשק. בשנת 1972 נסע ללמוד משפטים בלונדון ולאחר מכן כיהן כשגריר ברומא במשך ארבע שנים. מאוחר יותר התמנה לשר ללא תיק בממשלת סוריה ואחר כך הפך לשר החוץ - תפקיד שאותו מילא במשך ארבע שנים. ב-2006 התמנה לסגנו של בשאר אסד.

דיווח: ”סגן נשיא סוריה ערק למורדים והגיע לירדן”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully