וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח של האו"ם: אסד ביצע בעמו פשעים נגד האנושות

15.8.2012 / 17:48

102 עמודי הדו"ח קובעים שהמשטר הסורי ומיליציית "שביחה" המזוהה עמו ביצעו פשעים נגד האנושות, לרבות רצח, עינויים, ואלימות מינית. גם המורדים פשעו, אך משמעותית פחות

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

המשטר הסורי והמיליציה החמושה הנתמכת על ידו, "שביחה", מבצעות פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, לרבות רצח ועינויים – כך קובעים חוקרי זכויות אדם מטעם האו"ם, בדוח שפרסמו היום (רביעי). בנוסף, החוקרים ציינו כי גם המורדים הסורים השואפים להפיל את משטרו של בשאר אסד ביצעו פשעי מלחמה, אך הפרות הזכויות שלהם "לא נושאות את אותה חומרה ותדירות" של אלה שביצעו הכוחות הנאמנים לאסד.

חיפוש גופות במקום בו קרס בניין מהפגזות צבא סוריה בכפר תל רפעת סמוך לעיר חלב, 8 באוגוסט 2012. רויטרס
"אסד ביצע בעמו פשעים נגד האנושות". אזור בסוריה שהופגז על ידי צבא אסד/רויטרס

בדו"ח בן 102 העמודים שפרסם צוות החוקרים, בראשות פאולו פיניירו, הם מציינים כי "הצוות מצא יסוד סביר להאמין שכוחות המשטר ו'שביחה' מבצעים פשעים נגד האנושים בדמות רצח ועינויים, פשעי מלחמה והפרות בוטות של זכויות אדם אוניברסליות, ושל החוק ההומניטרי הבינלאומי. בין היתר, נרשמו הוצאות להורג שלא כדין, מעצרים שרירותיים, אלימות מינית, ביזה וגניבת רכוש". הדו"ח גם מציין התייחסות קונקרטית לדיווחים אודות טבח שעשו אנשי ה"שביחה" בחולה, וטוענים כי אכן הוכח שאנשי המיליציה המזוהה עם אסד רצחו במקום למעלה ממאה בני אדם, כמחציתם ילדים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"על מועצת הביטחון להתייחס לתוצאות הדו"ח"

הצוות קרא לשליח האו"ם לסוריה לשעבר, קופי אנאן, להעביר את הדו"ח לידי מועצת הביטחון של הארגון, כדי שזו תנקוט ב"צעדים מתאימים" נגד הפושעים. בנוסף, ציינו החוקרים שיעבירו לנציבת האו"ם לזכויות האדם, נאבי פילאי, רשימה של אישים וגופים שביצעו את הפשעים המדוברים.

מוקדם יותר דיווחו ארגוני אופוזיציה סוריים כי חיילי צבא סוריה וחיילי "הצבא הסורי החופשי" נלחמו מאחורי בניין השגרירות האירנית בשכונת אל-מזה בדמשק. במקביל דיווחו עדי ראייה לרשת "אל-ערביה" על הדי פיצוץ אדירים שנשמעו בסמוך לבניין הממשלה הסורית. עוד דווח על פרישת כוחות רבה במסגד בשכונת כפר סוסה ובצומת טואחין. לא דווח על הרוגים בירי ליד בניין הממשלה וליד השגרירות האירנית.

מוקדם יותר דווח כי כוחות צבא סוריה פושטים על אזור בסאתין שבדמשק בסיוע טנקים. במקביל דיווחו כי הצבא ממשיך להפגיז את שכונת אל-עסאלי ואת שכונת אל-קדם בעיר. גורמי אופוזיציה בחלב דיווחו כי בסמוך לכיכר ג'נדול בעיר מתנהלים עימותים קשים בין צבא סוריה לבין המורדים, שבמהלכו השמידו חיילי המורדים שריונית של הצבא. עד כה דווח על 50 הרוגים היום ברחבי סוריה, רובם באידליב.

לקריאה נוספת
דמשק: המורדים פוצצו מטען ליד מלון משקיפי האו”ם
ראש ממשלת סוריה שערק: ”אסד שולט רק בשליש מהמדינה”
סגן שר החוץ הרוסי: מאהר אסד פצוע אנוש ורגליו נכרתו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully