וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

נתניהו זועם על הפטפטת בסוגיה האירנית, בזמן שבטהרן מתייחסים לסנקציות כהצהרת מלחמה. משט נוסף בדרך, האו"ם מגנה את סוריה ופעוט טבע בכנרת. אלה היו כותרות השבת

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע ביום חמישי זעם על ההדלפות החוזרות ונשנות באשר לתמיכתו בפעולה צבאית באירן. בשיחה סגורה שקיים נתניהו, במהלכה נשאל על היום שאחרי תקיפה ישראלית נגד מתקני הגרעין האירניים, אמר ראש הממשלה כי "נמאס לי מהאווירה הזו. אם תקום ועדת חקירה על אירן, אני אהיה אחראי".

גורמים שנכחו בפגישה סיפרו כי נתניהו שב וחזר במהלכה על ההשוואה בין תקיפה אפשרית באירן לבין הפצצת הכור בעירק ב-1981, על רקע הטענה כי תקיפה מסוג זה אינה מסוגלת להביא להפסקה מוחלטת של פעילות הגרעין האירני. "גם אז אמרו שייקח שנתיים להקים את הכור מחדש, אבל עד היום אין להם (לעירקים – ט"ש) פצצה גרעינית", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים על פיגוע הטרור בבורגס בולגריה, יולי 2012. עומר מירון
"נמאס לי מהאווירה הזו. אם תקום ועדת חקירה על אירן, אני אהיה אחראי". נתניהו/עומר מירון

אייתוללה אחמד ג'נתי, יו"ר מועצת שומרי החוקה באירן ומבכירי המשטר בטהרן, אמר אתמול בנאום שנשא בבירה האירנית כי "ארצות הברית מנסה לשבור אותנו מבחינה כלכלית כדי להשתלט על ארצנו". לדברי אייתוללה ג'נתי, שנחשב לאחד מתומכיו הבולטים של הנשיא האירני, מחמוד אחמדינג'אד, "הבעיות הכלכליות של אירן הן רציניות ומיוחדות. ההתייקרויות הן דבר חולף, אולם הן לא דבר רגיל שאפשר להתעלם ממנו. עלינו להתייחס לכך כמו למלחמה".

בתוך כך, מפקד משמרות המהפכה של אירן, מוחמד עלי ג'עפרי, התייחס גם כן לעיצומים הכלכליים שהוטלו באחרונה על ארצו ואמר היום כי האיום הגדול ביותר הניצב בפני אירן הוא "מלחמה רכה" שאויבות המשטר בטהרן מנהלות נגדו. הקצין האירני הבכיר לא פירט בדבריו, אך ככל הנראה הוא התכוון לסנקציות הכלכליות שהטילו מדינות המערב על הרפובליקה האיסלמית, ריגול והחדרת וירוסים למחשבים באירן. דבריו של ג'עפרי פורסמו באתר משמרות המהפכה.

משט נוסף לעזה

כשנתיים לאחר המשט הטורקי לעזה, שבו נהרגו תשעה בני אדם בפשיטת חיל הים על האנייה "מאווי-מרמרה", מארגנים באחרונה פעילים מאירופה משט הזדהות חדש עם תושבי הרצועה. בסרטון שפרסמו הפעילים באתר יו-טיוב השבוע, נחשפה התארגנותם לקיום המשט, שלדבריהם צפוי לצאת לדרכו כבר בשבועות הקרובים מהים הבלטי. בדרכו לחופי הרצועה, יעבור המשט בכמה נמלים בים התיכון כדי לנסות לצרף כלי שיט נוספים.

בתוך כך, אחד מלוחמי שייטת 13 שהשתתפו בפשיטה על המשט הטורקי לעזה לפני כשנתיים ולחמו בפעילי IHH, ותמונתו נחשפה על ידי כלי תקשורת בטורקיה ובעולם, הגיש לפני ימים אחדים תביעת נזיקין בסך 800 אלף שקלים לבית משפט השלום בתל אביב, נגד משרד הביטחון. מהתביעה עולה כי הלוחם שהשתחרר משירות צבאי התכוון ללמוד בחו"ל, אך לאחר שתמונתו נחשפה הוא נמנע מכך מחשש שייחשף על ידי ארגוני טרור שעלולים לפגוע בו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מועצת הביטחון מגנה את סוריה

העצרת הכללית של האו"ם אישרה אתמול בערב הצעת גינוי למשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, בשל המשך גילויי האלימות הקשים כלפי מתנגדיו. ההחלטה כוללת קריאה לביצוע שינוי בשלטון בדמשק. נציגי 193 המדינות החברות בארגון אישרו בנוסף החלטת גינוי למועצת הביטחון של האו"ם, כיוון שעד כה חבריה לא השיגו הסכמה בנושא סוריה – 17 חודשים מאז תחילת ההתקוממות נגד השלטון הסורי. במקביל, רשת אל-ערביה דיווחה כי 120 בני אדם נהרגו היום בעימותים בין כוחות המורדים לבין הצבא.

לפני ההצבעה על החלטת הגינוי שהעלתה סעודיה, אמר מזכ"ל הארגון, באן קי מון, כי "בזמן שאנו נועדים כאן, חלב הפכה לזירת קרב אכזרית בין הממשלה הסורית לבין אלה השואפים להחליפה". לדבריו, "יש צורך לחקור את הפשעים הללו ולהביא לדין את אלה שמבצעים אותם".

בתוך כך, שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, התריע אתמול בערב בפני הקהילה הבינלאומית על סכנת השימוש בנשק כימי מצד משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. "אל תשלו את עצמכם. מנהיג הטובח באכזריות בילדים היום, לא יהסס להפעיל נגדם נשק כימי מחר", אמר פרושאור בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם. השגריר הישראלי הטיח ביקורת חריפה בשגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, ואמר לו: "אתה מנצל בעקביות את במת האו"ם להפצת שקרים ומטייח את המציאות. אתה מעלה את אומנות השקר לשיאים חדשים - מגיעה לך מדליה אולימפית על כך. אנשים נטבחים מדי יום ברחובות סוריה ובנאומיך באו"ם אתה מספר לנו סיפורי מעשיות שאינם קשורים לנעשה בשטח".

צבא סוריה מפציץ באזורי מגורים ברחבי המדינה, אוגוסט 2012. רויטרס
עצרת האו"ם אישרה גינוי נגד סוריה. הפגזות בדמשק/רויטרס

ילד בן ארבע טבע הבוקר בחוף צינברי בטבריה ונמשה מהמים במצב קשה מאוד. פרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול ראשוני והעבירו אותו לבית החולים פוריה, משם הועבר למחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים העמק בעפולה. הוא הורדם וחובר למכונת הנשמה.

לדברי מנהל תחנת מד"א ירדן, אלי פרץ, הילד טבע בסביבות השעה 11:30, כעשרה מטרים מקו החוף. ככל הנראה הוא היה מתחת למים במשך כמה דקות. מהמשטרה נמסר כי נחקר חשד לרשלנות מצד הוריו של הילד ומצד המציל בחוף.

מסתננים ברחו ממתקן של שב"ס

שישה שוהים בלתי חוקיים מאפריקה נמלטו בשישי ממתקן משמורת לקטינים "מתן" סמוך לתחנת המשטרה בחדרה. כוחות משטרה ושירות בתי הסוהר פועלים לאיתור הנערים, בגילאים 14-18, כאשר שניים מהם כבר נתפסו. יתר המסתננים השוהים במתקן הועברו זמנית למתקן "גבעון" ברמלה.

מתחקור ראשוני של שב"ס, עולה כי הנערים, מאתיופיה ואריתריאה, נמלטו לאחר ששברו את הסורג בחדרם, טיפסו לגג המבנה וממנו קפצו החוצה. יצוין, כי הקטינים מוחזקים במתקן בשל היותם מסתננים בלתי חוקיים, ולא בשל עבירות שביצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully