וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים נערך להגעת משט סיוע חדש מאירופה לרצועת עזה

4.8.2012 / 0:25

פעילים מרחבי אירופה פרסמו סרטון המתאר הכנות לקראת משט הזדהות חדש שייצא בשבועות הקרובים מהים הבלטי ויעבור בכמה נמלים בים התיכון. הפעילים הדגישו: "לא ננקוט אלימות"

כשנתיים לאחר המשט הטורקי לעזה, שבו נהרגו תשעה בני אדם בפשיטת חיל הים על האנייה "מאווי-מרמרה", מארגנים באחרונה פעילים מאירופה משט הזדהות חדש עם תושבי הרצועה. בסרטון שפרסמו הפעילים באתר יו-טיוב השבוע, נחשפה התארגנותם לקיום המשט, שלדבריהם צפוי לצאת לדרכו כבר בשבועות הקרובים מהים הבלטי. בדרכו לחופי הרצועה, יעבור המשט בכמה נמלים בים התיכון כדי לנסות לצרף כלי שיט נוספים.

האנייה "אסטל", כפי שפרסמו המארגנים, נרכשה באחרונה במיוחד עבור המשט שמטרתו לשבור את המצור על רצועת עזה. עוד נמסר, כי האנייה עברה עבודות תחזוקה בשבדיה, ומפליגה בימים אלו לאוסלו שבנורבגיה. גורם צבאי מסר, כי הכוונה לארגן משט נוסף לחופי עזה מוכרת לצה"ל ולמשרד החוץ בישראל. הוא הוסיף כי חיל הים ייערך בהתאם. עם זאת, ביקש הגורם להדגיש כי הסגר הימי שהוטל על רצועת עזה עומד בתנאי החוק הבינלאומי, מתוך מטרה למנוע טרור באזור שמכוון נגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל.

בסרטון שהוצג על ידי הפעילים, נראה פעיל האמן הישראלי דרור פיילר קורא לצה"ל להסיר את המצור. לדבריו, מטרת הפעילים היא להפעיל לחץ על ממשלות אירופה לגרום לישראל להפסיק את המצור – או לפחות לאפשר לפעילים למחות נגדו. "נעבור דרך מספר נמלים בדרך, ונשתמש במסע כחלק מהמשימה, שמטרתה להתמקד במצבם של תושבי עזה", אמר פיילר שביקש להדגיש בסרטון כי המשט "לא יכלול אלימות, אלא רק מחאה שקטה" וכפי הנראה ציוד סמלי עבור הפלסטינים המתגוררים ברצועת עזה.

"מסע של שלושה חודשים"

"לא מדובר בעניין של מספר ימים, אלא במסע של שלושה חודשים", הסביר פיילר, שהשתתף בשנה שעברה במשט דומה שסוכל בלחץ דיפלומטי על ידי משרד החוץ וממשלת ישראל, לאחר שכלי השיט עגנו בנמלי יוון מתוך כוונה להפליג ישירות לחופי עזה ולהפר את המצור הימי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פעילים האמורים לקחת במשט לעזה. רויטרס
"מחאה שקטה בלבד"/רויטרס

לפני כחודש וחצי פרסם מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, את מסקנותיו אודות אירועי המשט במאי ב-2010, שגררו אחריהם הידרדרות משמעותית ביחסי ישראל-טורקיה. הדו"ח המקיף הציג את חוסר הסדר ששרר בדרג המדיני, ובראשו בקרב ראש הממשלה, בתהליכי העבודה בחודשים שקדמו ליציאת המשט, וחשף "ליקויים מהותיים ומשמעותיים".

"תהליך קבלת ההחלטות אצל ראש הממשלה נעשה ללא עבודת מטה סדורה, מתועדת ומתואמת וללא תכלול של המערכות הרלוונטיות", קבע המבקר, למרות שהדגיש כי אין בקביעותיו כדי להסיק שבמבחן התוצאה יכולים היו הדברים להיראות אחרת, גם אם היו ננקטות פעולות אחרות.

(עדכון ראשון: 18:26, 03.08.12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully