וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הרוגי הפיגוע בבורגס נטמנו, טבח בארה"ב גבה חיי 12 בני אדם בעת הקרנת "באטמן", משטר אסד מוסיף להתפורר ומשה סילמן מת בבית החולים. אלו היו כותרות השבת

חמשת הרוגי הפיגוע בבורגס הובאו למנוחות בבתי העלמין ברחבי הארץ. כוכבה שריקי, שהייתה בהריון ראשון הובאה למנוחות בבית העלמין הישן בראשון לציון. שריקי, שנכנסה להריון ראשון לאחר שנים של טיפולי פוריות, השאירה אחריה שבעה אחים ואחיות ובעל שנפצע גם הוא בפיגוע בבולגריה.

מוקדם יותר השתתפו מאות תושבי עכו, חברים, בני משפחה ומכרים, בהלוויתו של מאור הרוש, שנהרג בפיגוע בבורגס, יחד עם חברו אליאור פרייס. מוקדם יותר הובאו למנוחות שני הרוגים נוספים מהפיגוע - איציק קולנגי וחברו אמיר מנשה. אלפים השתתפו בהלוויתו של קולנגי, שאלמנתו קיבלה את הבשורה המרה על מות בעלה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם היא מאושפזת. קולנגי, שמצבה מוגדר קל עד בינוני, לא יצאה להלווית בעלה בשל פציעתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנו נמשיך להילחם ביהודים ובאמריקאים עד שיסתלקו מאדמת האיסלם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, ארגון בשם "בסיס הג'יהאד" נטל אחריות לפיגוע בבורגס, בולגריה, ביום רביעי, שגבה את חייהם של חמישה ישראלים. "חודש הרמדאן הוא חודש הג'יהאד ומות הקדושים. חודש של לחימה באויבי אללה ושליחו, היהודים ועוזריהם האמריקאים", נכתב בהודעה הארגון האלמוני, שהגיע לידי האתר הלבנוני "א-נשרה". עוד נכתב כי "בעזרת אללה ולאחר מעקב צמוד, הצליח אחד מאיתנו לפוצץ אוטובוס של תיירים יהודים בבולגריה, גוזלי אדמת המקומות הקדושים", לשון ההודעה. "מלחמת הקודש אינה מוגבלת למקום מסוים, ואנו נמשיך להילחם ביהודים ובאמריקאים עד שיסתלקו מאדמת האיסלם". יצוין, כי ייתכן ומדובר בארגון ג'יהאד עולמי.

12 הרוגים בטבח בעת הקרנת "באטמן" בדנבר

לפחות 12 בני אדם נורו למוות על ידי רעול פנים בבית קולנוע באורורה שליד דנבר, בקולורדו, במהלך הקרנת חצות של הסרט "באטמן - עלייתו של האביר האפל". ראשית דווח על 12 הרוגים, אך לאחר מכן הודיעה המשטרה כי מניין המתים נמוך יותר. לפחות 50 בני אדם נפצעו במתקפה.

המשטרה עצרה חשוד בביצוע הירי בשם ג'יימס הולמס, בן 24, שלפי החשד נשא שני אקדחים ורובה. המשטרה מחפשת אחר חומרי נפץ במכוניתו ופינתה את האזור. ככל הנראה החשוד נעצר בביתו. בשעות האחרונות מכתרת המשטרה את דירתו הממולכדת ונערכת לפיצוצה בעזרת רובוט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מת משה סלימן, שהצית עצמו במהלך ההפגנה לפני שבוע

משה סילמן, אשר הצית את עצמו במהלך הפגנת המחאה החברתית בתל אביב במוצאי שבת, מת בבית החולים שיבא בתל השומר. מאז יום שבת האחרון, הרופאים נאבקו על חייו של סילמן, בן 57, שסבל מכוויות בדרגה ג' ברוב חלקי גופו.

הרבה עדית לב מארגון רבנים לזכויות אדם, ויוסי ברוך פעיל "החזית החיפאית" מסרו הערב הצהרה בשם משפחתו של סילמן. "בצער רב אנו מודיעים על פטירתו של יקירנו אשר קיפח את חייו היום בבית החולים שיבא", נמסר. "חייו של אדם קודש הם ביהדות ובעיני המשפחה. אנו קוראים, בכל לשון של בקשה, לכל אלה שנמצאים במצוקות ומצבים קשים לא ללכת בדרך שהלך משה. המעשה הוא קשה ולא מקובל על המשפחה. במעשהו הוא של משה ניסה להביע ולזעוק את מצוקתו, אשר לא נשמעה. אנו מבקשים מממשלת ישראל לתת את דעתה על המקרה המזעזע הזה, על מנת לתת פתרונות לאזרחי ישראל הנזקקים לסיוע בחייהם".

משמרת מחאה לזכרו של משה סילמן בירושלים, יולי 2012. עומר מירון
משמרות מחאה בסוף השבוע לזכרו של משה סילמן/עומר מירון

ובסוריה, לאחר שהנשיא בשאר אסד, הכחיש את דבריו של שגריר רוסיה בפריז לפיהם הוא מוכן לעזוב את תפקידו, הבהיר מפקד "הצבא הסורי החופשי", ריאד אל-אסעד, כי ראשו של אסד הוא היעד הבא של המורדים. בראיון לעיתון הסעודי "אל-ווטן" אמר אל-אסעד כי ניסיונותיה של רוסיה להציל את אסד מפני העמדה לדין או מוות "לא יצליחו, שכן הראש של אסד הפך למטרה הבאה של המורדים". עוד הוסיף כי "כוחותיו של אסד לא יצליחו להשיב לעצמם את השליטה במקומות שבהם המורדים שולטים".

בתוך כך, הארגונים הפלסטינים שיושבים בדמשק ממשיכים ללכת בעקבות חמאס ולנטוש את סוריה. גורמים פלסטינים המוגדרים "מהימנים" אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי הנהגת הג'יהאד האיסלמי עזבה אף היא בפועל את הבירה הסורית, אך בניגוד לחמאס, היא ממשיכה לשמור על קשרים הדוקים עם ההנהגה הסורית. הגורמים הבהירו כי בניגוד ליחסים בין חמאס למשטר הסורי, היחסים בין הג'יהאד לסוריה "מצוינים, למרות שהנהגת הג'יהאד מעדיפה לשהות מחוץ לסוריה".

המורדים מכינים "כוח מיוחד" לאבטחת הנשק הכימי

"הצבא הסורי החופשי", ארגון המורדים בשלטונו של בשאר אסד, עמל על הקמת מערך שיפעל להגנה ולפיקוח על מאגרי הנשק הכימי של הנשיא ששלטונו קורס, במטרה למנוע ממנו להשתמש בנשק הבלתי-קונבנציונלי נגד אוכלוסיה אזרחית – כך פרסם היום (שבת) העיתון הבריטי "דיילי טלגרף". העיתון ציטט את גנרל עדנן סילו, הקצין בדרגה הבכירה ביותר שערק מצבא סוריה לשורות המורדים, שאמר: "הקמנו קבוצה שתפקידה להתמודד עם הנשק הכימי. הם כבר אומנו באזורים מאובטחים".

"היו לנו שני מחסנים מרכזיים", מספר סילו, "מחסן 417 במזרח דמשק, ומחסן נוסף – 419 – באזור חומס. אימנו 1,500 חיילים למשימה, ושניים-שלושה גנרלים הוצבו בכל בסיס". נפילת משטרו של אסד, והסיכוי שהחומרים המסוכנים ייפלו בידי ארגוני טרור, מעוררים חשש רב במערב, וגם בישראל. סילו מסכים גם עם ההערכות במערב לפיהן אסד עשוי להשתמש בנשק האלים נגד עמו, בניסיון אחרון להיאחז במושכות השלטון: "אני מכיר את בשאר אסד. סביר מאוד שהוא ישתמש בנשק כימי נגד עמו", אמר, "הם יכולים לירות אותו מטנקים, באמצעות רקטות, או ממסוקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully