וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטענים נוטרלו בדירה הממולכדת של היורה מקולורדו

21.7.2012 / 22:25

שוטרי קולורדו סמוך לדירת החשוד ברצח 12 בני אדם בעת הקרנת הסרט "באטמן", מאמינים שהצליחו לנטרל בפיצוצים מבוקרים את האיומים העיקריים במבנה. "נדע בוודאות כשנכנס"

צילום: רויטרס ; עריכה: אמיר קוטיגרו

חבלנים ביצעו הערב (שבת) פיצוץ מבוקר בדירתו של ג'יימס הולמס, החשוד ברצח 12 בני אדם ביריות בקולורדו. כתוצאה נוטרל מטען נפץ המופעל באמצעות חוט תיל ממעיד שהטמין על פי החשד היורה. השוטרים מאמינים כי כעת ניתן להיכנס לדירה הממולכדת בבטחה. "הצלחנו לנטרל מטען נפץ שני בדירה", אמרה קסידי קרלסון, שוטרת במשטרת העיירה אורורה, שם מתגורר החשוד. "אנחנו מקווים שהסרנו את האיומים העיקריים. נדע בוודאות כשניכנס לדירה".

סוכן ה-FBI ג'ים יאקון אמר כי האיום קיים עדיין, אך הוא אינו חמור כפי שהיה. "הטכנאים נתקלו במתקנים מתוחכמים רבים וכן בחומרים שמגבירים את השפעת חומרי הנפץ. החבלנים עשו שימוש ברובוט ובמתקנים המשבשים את פעילות מטעני הנפץ. המטרה היא לשמר את הראיות שבדירה", אמר הסוכן.

אדם ירה בבכורת הסרט בטמן באורורה, דנבר, קולורדו והרג 14 בני אדם, יולי 2012. AP
זירת הטבח בדנבר/AP

בטבח האכזרי נפצעו 58 בני אדם, כש-11 מהם עדיין במצב קריטי. בין ההרוגים ישנו ילד בן 12. לטענת המשטרה, מדובר ב"טבח מתוכנן בקפידה". החוקרים סוברים כי הולמס הגיע למקום כשהוא חבוש אפוד מגן וקסדה, וכן חמוש היטב. לאחר שההקרנה התחילה הוא שחרר פצצת עשן - ואז התחיל לירות. להולמס עצמו אין כל עבר פלילי, למעט מספר עבירות תנועה, מה שאפשר לו לרכוש כלי נשק ללא כל בעיה. כאמור, המשטרה מתכוונת לחדור לדירתו של הולמס, כאשר זו ממולכדת בחומרי נפץ רבים.

השוטרים הגדירו את מלכוד הבית כ"מתוחכם". "ייתכן שנהיה פה במשך שעות ספורות וייתכן שנהיה פה במשך ימים", ציין מפקד משטרת אורורה, דן אווטס. מוקדם יותר הצליחה המשטרה להחדיר לדירה מצלמת וידיאו, שהועלתה לחלון הדירה בקומה השלישית של בניין מגורים על גבי מנוף. לדברי אווטס, "התמונות מטרידות למדי. ייתכן שנחכה פה זמן רב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
זירת הירי סמוך לעיר דנבר, בה צעיר פתח באש בבית קולנוע והרג 12 בני אדם. ארה"ב, 20 ביולי 2012. רויטרס
המשטרה תפוצץ באמצעות רובוט את ביתו של החשוד ברצח/רויטרס

בתוך כך, הביע נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, את תנחומיו וקרא לאזרחי ארצות הברית להתפלל. "אם יש משהו שאפשר לקחת מן הטרגדיה הזאת זה התזכורת לכך שהחיים הם שבירים מאוד. הזמן שלנו כאן הוא מוגבל ויקר, ומה שחשוב בסופו של יום הוא לא הדברים הקטנים שקורים לנו".

הטבח בהקרנת "באטמן" - כותרות אחרונות:
האם הטבח בקולורדו יביא להגבלת הנשק בארה"ב?
ארה"ב בהלם: למה "הג'וקר" פתח באש בהקרנת "באטמן"?
החשוד בטבח בקולורדו: "סטודנט שנשר מלימודי רפואה"

(עדכון ראשון: 18:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully