וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע המחבל שביצע את פיגוע בדריסה ביום הנכבה

גלעד גרוסמן

19.7.2012 / 12:10

איסלם עיסא הורשע ברצח אביב מורג ובשורת ניסיונות רצח. "המסקנה ההגיונית - הרקע לאומני", קבעו השופטים. במקביל, 18 שנות מאסר נגזרו על מבצע ניסיון הפיגוע ליד "האומן 17"

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (חמישי) את איסלם עיסא, בן 24 מכפר קאסם, ברצח אביב מורג ובשורה של ניסיונות רצח, במהלך מה שנחשד כפיגוע דריסה במהלך יום הנכבה במאי 2011. השופטים גם קבעו כי לאור העובדות, המסקנה ההגיונית היא שמדובר בפיגוע על רקע לאומני.

השופטים קבעו כי גרסתו של עיסא לגבי הנסיעה הקטלנית עם משאיתו, הייתה לא עקבית ולא הגיונית, ואימצו את גרסאות עדי התביעה. עוד נקבע כי עיסא נכנס באור אדום לצומת שבו היו כלי רכב אחרים, ואף הגביר את מהירות נסיעתו. לאחר מכן הסיט את המשאית במתכוון כדי לפגוע ברכב שבו נהג מורג, ואז נהג במהירות ופגע בכוונה בכלי רכב אחרים. השופטים קבעו שטענתו של עיסא כי היה מחוסר הכרה ושהמשאית נסעה ללא שליטתו היא "אבסורדית", ודחו אותה על הסף. "כמי שדהר במשאית במשקל 15 טון במהירות כמעט מירבית, ודרס פעם אחר פעם כלי רכב שנקרו בדרכו, לא ייתכן שלא רצה אלא להרוג בני אדם", כתבו בהכרעת הדין.

דוד ואביב מורג, נובמבר 2011. שלומי גבאי
"אלמלא הרצח של אביב בפיגוע היינו היום משפחה שלמה ומאושרת". אביב מורג/שלומי גבאי

עוד נקבע בהכרעה כי עיסא תקף עוברים ושבים לאחר שמשאיתו פגעה באוטובוס ונעצרה, מבלי שקדמה לכך כל פרובוקציה. השופטים קבעו כי לאחר שהמשאית נעצרה, האנשים באזור לא ידעו שמדובר בפיגוע ולא הייתה להם סיבה לפגוע בעיסא, וכי אם הוא חשש מלינץ' זה רק כי הוא ידע שמדובר ברצח מכוון.

"הדם של אביב ושל דודי נמצא על ידיו של הרוצח"

פרקליטו של עיסא, עו"ד יהושע רזניק, אמר לאחר הכרעת הדין כי בית המשפט "דילג" על הדרך שעשה עיסא עד למקום הפיגוע, ולא נתן ביטוי לספקות שהעלה בנוגע למצבו וכוונתו להמית בני אדם. הוא הוסיף שהוא מעריך כי יערער על ההרשעה. התובעת, עו"ד עפרה קרמני מפרקליטות מחוז תל אביב, אמרה מנגד כי בכוונתה להציג את הנסיבות הטרגיות של המשפחה בשלב הטיעונים לעונש, כשהיא מתכוונת להתאבדות אביו של אביב מורג, דוד, כחצי שנה לאחר הפיגוע.

בני משפחת מורג אמרו לאחר הדיון כי הם מרוצים מהכרעת הדין. בתגובה מטעם המשפחה, נמסר כי "מבחינתנו כמשפחה מדובר ברצח כפול. הרצח של אביב ז"ל בוצע על ידי מחבל נתעב שקם בבוקר יום הנכבה כשכל מטרתו היא לרצוח כמה שיותר יהודים רק בגלל שהם יהודים. הרצח של אביב גרם לקריסה של האב דוד ז"ל שהובילה להתאבדותו כחצי שנה לאחר הרצח. הדם של אביב ושל דודי נמצא על ידיו של הרוצח. אלמלא הרצח של אביב בפיגוע היינו היום משפחה שלמה ומאושרת".

לקריאה נוספת
הדורס ביום הנכבה: "אין לי מחשבה לפגוע ביהודים"
כתב אישום הוגש נגד הדורס ביום הנכבה: "יצא למסע רצחני"
הדיווח הראשוני על האירוע - הרוג ו-17 פצועים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

במקביל: גזר דין למחבל מ"האומן 17"

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום 18 שנות מאסר על מוחמד צופאן מקלקלילה, שהודה והורשע במספר עבירות של ניסיון לרצח, חבלה בכוונה מחמירה ושוד, לאחר שניסה לבצע פיגוע מחוץ למועדון האומן 17 בתל אביב לפני כשנה.

"נחישותו של הנאשם לבצע את זממו ולפגוע באנשי כוחות הביטחון עולה מכתב האישום", כתבו השופטים בהכרעת הדין."הנאשם עשה כל שלאל ידו כדי לפגוע במי שמלאכתו היא שמירת בטחון המדינה ואזרחיה".

באוגוסט אשתקד גנב צופאן מונית בתל אביב, נסע לכיוון המועדון במהירות גבוהה ופגע בשוטרי מג"ב שעמדו ליד מחסום. לאחר מכן דקר שוטר ואזרחים שניסו להשתלט עליו. בכתב האישום שהוגש נגדו נטען כי צופאן ביצע את הפיגוע בעקבות מבצע עופרת יצוקה.

במרץ: הורשע פלסטיני שניסה לבצע פיגוע במועדון האומן 17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully