וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדורס ביום הנכבה הואשם ברצח: "יצא למסע רצחני"

גלעד גרוסמן

9.6.2011 / 11:08

כתב אישום הוגש נגד אסלאם איברהים עיסא בגין רצח וניסיונות רצח על רקע לאומני לאחר שעל פי האישום הרג אדם ופצע 17 נוספים באירוע הדריסה ביום הנכבה. "התכוון לגרום למותם של יהודים"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל. קריינות אביב אברמוביץ')

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אסלאם איברהים עיסא, תושב כפר קאסם בן 23, בגין רצח, שישה ניסיונות רצח על רקע לאומני, וכן חבלה בכוונה מחמירה, זאת לאחר שפגע עם משאיתו בצעיר אביב מורג והרג אותו וכן פצע 17 בני אדם נוספים בחודש שעבר, במה שנחשד כפיגוע דריסה לציון יום הנכבה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין דניאל בן טולינה, עיסא "יצא למסע רצחני והתכוון לגרום למותם של יהודים על ידי דריסתם במשאית ורמס באכזריות את כלי הרכב בדרכו. בשעות הבוקר הוא נסע לכיוון מחלף אלוף שדה ופגע בכוונה ברכב שעליו דגל ישראל וגרם נזק לרכב. לאחר מכן המשיך בנסיעתו, עבר את מחלף מסובים, ואז פגע שוב ברכב. לאחר שריסק את הרכב על גדר ההפרדה המשיך בנסיעתו ופגע בחייל מילואים שנהג על טוסטוס, המשיך לנסוע, חצה אור אדום ופגע ברכב בו נהג אביב מורג וגרם למותו. הוא המשיך לנסוע ופגע במספר רכבים נוספים עד שפגע באוטובוס של דן שלמרבה המזל היה ריק מנוסעים".

עורך הדין טולינה המשיך ואמר כי "לאחר שנעצר יצא החוצה והכה את נהג האוטובוס שבא לבדוק לשלומו. הוא החל לצעוק 'אללה אכבר' והעיף חלקי רמזורים על עוברי אורח. לאחר מכן הכה בראשה של אישה". בית המשפט האריך לבקשתה של הפרקליטות את מעצרו של עיסא עד להחלטה אחרת. יצויין שעיסא טען בחקירתו כי מדובר בתאונת דרכים, אולם בפרקליטות מכנים את הטענה "מופרכת" ובכל מקרה היא מיוחסת רק לתאונה הראשונה ולטענתו, אחריה "הוא נמלא חמת זעם ולא שלט בגופו".

הדורס: "היה לי תקר בגלגל"

על פי כתב האישום, לפני כחודש, החל עיסא בנסיעה פרועה מכיוון מחלף מסובים לכיוון שכונת התקווה בתל אביב. בנסיעתו פגע ב-18 בני אדם, בהם גם אביב מורג בן ה-28, שנהרג במקום. בחקירתו, הכחיש החשוד כי פעל על רקע לאומני או פלילי וטען כי מדובר בתאונת דרכים שנגרמה עקב תקר בגלגל המשאית.

פרקליטו של עיסא, עורך הדין מופיד בדיר, אמר כי לא ציפה לכתב אישום שונה, כיוון שמלכתחילה התייחסו לאירוע כפיגוע: "נבדוק את חומר החקירה, נתמודד עם זה ובסוף נוכיח שהגרסה שלו שמדובר בתאונה היא הנכונה". לדבריו, היה מדובר באיבוד עשתונות ולא הייתה למרשו כל כוונה לבצע פיגוע. עוד טען עורך הדין, כי מרשו התגונן מפני האזרחים אחרי התאונה וכי אם לא היה עושה זאת, היו עושים בו לינץ'. עו"ד בדיר אף ביקש היום בדיון הארכת המעצר כי מרשו ייבדק על ידי פסיכיאטר שכן לטענתו פעל מתוך אי שפיות.

בני משפחתו של עיסא אמרו היום כי האישום בגין רצח הוגש רק כי מדובר בערבי. לדבריהם מדובר בתאונה בלבד והם מאמינים שצדקתו תצא במהלך המשפט. עו"ד בדיר הוסיף כי "הפרקליטות יישרה קו עם התקשורת והגישה כתב אישום שמבוסס על דברי פוליטיקאים לפיהם מדובר בפיגוע". עוד אמר עורך הדין בדיר, כי בכוונת המשפחה להגיש תביעות פיצויים נגד עוברי האורח שתקפו את עיסא.


עוד על אירוע הדריסה:
האזינו: התקשרה למד"א מאירוע הדריסה - והותקפה
אבי ההרוג בת"א: "דיברנו ולפתע שמעתי חבטה"
עדי ראייה: "נהג המשאית דהר כמו פרא אדם"
חשד לפיגוע דריסה בת"א: הרוג ו-17 פצועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully