וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדורס ביום הנכבה: "אין לי מחשבה לפגוע ביהודים"

גלעד גרוסמן

27.11.2011 / 11:43

איסלם עיסא, המואשם שדרס בתל אביב את אביב מורג ב"יום הנכבה" האחרון, הכחיש בעדותו את האישומים. "אין אצלי הבדל בין יהודים וערבים. לא קמתי בבוקר והחלטתי להרוג"

"אחרי שפגעתי באוטו הראשון איבדתי הכרה, לא ידעתי איפה אני. כשהתעוררתי מצאתי את עצמי ליד ההילוכים, בלי חגורת בטיחות. ניסיתי להשתלט על האוטו, אבל בשניות פגעתי באוטובוס", כך העיד הבוקר (ראשון) איסלם איברהים עיסא, הנאשם בביצוע פיגוע הדריסה בתל אביב ב"יום הנכבה" בחודש מאי האחרון.

בכתב האישום, שהוגש בחודש יוני האחרון לבית המשפט המחוזי בתל אביב, מואשם עיסא, תושב כפר קאסם בן 23, בגין רצח, שישה ניסיונות רצח על רקע לאומני, וכן חבלה בכוונה מחמירה, זאת לאחר שפגע עם משאיתו בצעיר אביב מורג והרג אותו וכן פצע 17 בני אדם נוספים בחודש שעבר, במה שנחשד כפיגוע דריסה לציון יום הנכבה.

עיסא הכחיש הבוקר בעדותו בבית המשפט המחוזי בתל אביב שניסה לבצע פיגוע. "אני לא קמתי בבוקר ולקחתי החלטה להרוג אנשים", אמר. "לא היתה לי החלטה כזאת, אין לי אפילו מחשבה כזאת. אני בקושי שומע חדשות, לא מעניין אותי הדברים האלה". הוא הוסיף כי "אין אצלי הבדל בין יהודים וערבים. עבדתי בשביל יהודים וקיבלתי יחס טוב. אין לי גזענות, אין לי מחשבה אפילו לפגוע ביהודים".

לדבריו, מדובר היה בתאונה שהתרחשה בעת שהתכוון לנסוע למקום עבודתו ביפו. הוא סיפר כי לאחר שפגע בלי כוונה ברכב הראשון, הוא איבד את הכרתו. "לא יודע להסביר למה נסעתי ככה", אמר. "לא הייתי ער. האוטו נסע לבד". הוא הכחיש שהסיט בכוונה את המשאית בה נהג כדי לפגוע ברכב חולף, וטען שהתאונה התרחשה במהלך עקיפה. הוא גם הכחיש שפגע ברכבו של אביב מורג שנהרג מפגיעת המשאית.

עיסא סיפר עוד כי לאחר התאונה הותקף על ידי 30-20 בני אדם. ביחס לאישה אותה היכה באמצעות חלק של רמזור, אמר: "הייתי בלחץ, כי תקפו אותי, אז נגעתי לה בראש עם הפלסטיק. הייתי מטושטש אחרי איבוד ההכרה והתאונה, לא ידעתי מה אני עושה".

הוא הכחיש שאמר בשלב כלשהו "מוות ליהודים" או "אללה אכבר". "לא יודע מאיפה הביאו את המלים האלה", אמר. לאחר מכן תיקן את עצמו וציין כי יתכן שאמר "אללה אכבר" בזמן שהכו אותו, "אבל לא כמו שהם אומרים, שיצאתי בצעקות מהמשאית".

עוד בנושא:
הדורס ביום הנכבה הואשם ברצח: "יצא למסע רצחני"
חשד לפיגוע דריסה בת"א: הרוג ו-17 פצועים
עדי ראייה: "נהג המשאית דהר כמו פרא אדם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully