וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע פלסטיני שניסה לבצע פיגוע במועדון האומן 17

גלעד גרוסמן

4.3.2012 / 11:23

מוחמד צופאן, בן 22 מקלקיליה, הודה כי חטף מונית לתל אביב וניסה לדרוס שוטרים ומבלים ברחבת המועדון כמחאה על מבצע עופרת יצוקה. הוא פצע בדקירות את המאבטחים שהשתלטו עליו

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (ראשון) בניסיון רצח את מוחמד צופאן, בן 22 מקלקיליה, שניסה לעשות פיגוע במועדון "האומן 17" בתל אביב בחודש אוגוסט של השנה שעברה.

ברחבת החניה שמחוץ למועדון נפצעו שמונה אזרחים ושוטרי מג"ב, אותם דרס במונית שחטף ודקר כמה מהם. על פי כתב האישום והודאתו של צופאן, הוא ביצע את המעשים כמחאה על מבצע "עופרת יצוקה". הוא הורשע גם בחבלה בכוונה מחמירה ובשוד.

מוחמד צופאן , חשוד בדריסה על רקע לאומני באומן 17 בתל אביב, ספטמבר 2011. דרור עינב
צופאן בבית המשפט. יצא לתל אביב כדי למחות על מבצע עופרת יצוקה/דרור עינב

בליל הפיגוע, עצר צופאן מונית, ואיים על הנהג בסכין. הוא דרש מהנהג לצאת מהמכונית, ודקר אותו בכף ידו אחרי שהתנגד. לאחר מכן הוא השתלט על המונית ורמס באמצעותה קבוצת שוטרים תוך שהוא צועק "אללה אכבר". הוא דרס שני שוטרי מ"גב וכמה מבלים ואזרחים שעמדו מחוץ למועדון ופצע אותם בדרגות פציעה שונות.

שותפו למעשה של צופאן ידע על כוונותיו

מאבטח שהועסק במועדון סמוך ושוטר שהיה במקום חשבו תחילה כי מדובר בתאונת דרכים. כאשר השוטר פתח את דלת המונית, זינק לעברו צופאן ודקר גם אותו, בראש ובטן, תוך שהוא צועק "אללה אכבר".

המאבטח ניסה להשתלט על צופאן אך נאלץ להסתייע במאבטחים נוספים שהוזעקו למקום. צופאן דקר כמה מהם בכפות ידיהם ולבסוף נכנע. לפני חודשיים, גזר בית משפט השלום בתל אביב עשרים חודשי מאסר על שותפו למעשה של צופאן, מוחמד ביארי. הוא הורשע כי ידע מראש על כוונתו של ידידו לעשות את הפיגוע אך לא עשה דבר כדי למנוע זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully