וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: קצין אלמוני במקום הרמטכ"ל שהודח

לא ידועים פרטים רבים על וייס-מרשל היון יונג-צ'ול, שיעמוד כעת בראש הצבא. בסוף השבוע הדיח המנהיג קים את רי יונג-הו, ככל הנראה כדי להרתיע מפקדים שערערו על סמכותו

יממה בלבד לאחר שנודע שהמנהיג הטרי של קוריאה הצפונית, קים ז'ונג-און, הדיח את הרמטכ"ל רי יונג הו, הכריזה היום (שלישי) פיונגאינג על שמו של מפקד הצבא החדש, קצין אלמוני למדי, וייס-מרשל היון יונג-צ'ול.

התקשורת במדינה הדיקטטורית אינה מפרטת רבות על היון, אלא שהוא חבר מאז ספטמבר 2010 בוועד המרכזי של מפלגת הפועלים, הגוף השלט במדינה המבודדת. באותו סבב מינויים, הוזנק לתפקיד הרמטכ"ל שהודח.

עוד ידוע על הרמטכ"ל החדש היון כי הוא שירת בוועידה האחראית על הלווייתו של המנהיג המנוח, קים ז'ונג איל. למעשה, הגדרת תפקידו הרשמית של היון היא סגן ראש הוועדה הצבאית של מפלגת הפועלים של קוריאה. בראש הוועדה הצבאית עומד קים, המכהן כמפקד העליון על הצבא.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, ומפקד הצבא של ארצו, רי יונג-הו, משקיפים על מצעד צבאי בפיונגיאנג. פברואר, 2012. רויטרס
כבר לא. מנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג און והרמטכ"ל המודח רי יונג-הו/רויטרס

ביום ראשון פרסמה הטלוויזיה הרשמית של קוריאה הצפונית הודעה בה נמסר על סיום דרכו הצבא של רי יונג-הו, בן 69, "בשל מחלה". עם זאת, בהופעותיו הפומביות האחרון של רי, האחרונה שבהן ב-8 ביולי לצד המנהיג קים ג'ונג-און, הוא נראה בריא, ולא היו סימנים מוקדמים שיעידו על מחלה כלשהי שתאלץ את פרישתו הפתאומית.

ההערכה היא שמדובר במגמה מתמשכת שנוקט המנהיג הטרי והצעיר של המדינה, קים ג'ונג-און, לסילוק הקצינים המבוגרים שהיוו בסיס לשלטון הדיקטטורי שביסס אביו. סברה נוספת גורסת כי ג'אנג-סון תאק, דודו הדומיננטי של קים ז'ונג און וגיסו של קים ז'ונג-איל, עומד מאחורי המינויים ודואג לקדם את מקורביו בצמרת הפיקוד והשלטון.

האישה שאיתו: מיהי אשת המסתורין שמלווה את קים?

קים ז'ונג און ישלוט יחד עם דודו והצבא. רויטרס
קים ודודו, ג'אנג-סון תאק. מי מושך בחוטים?/רויטרס

בקוריאה הדרומית עדיין נמנעים מהתייחסות ישירה לסילוקו מהצבא של רמטכ"ל המדינה השכנה, שצבאה? נחשב אחד החזקים והחמושים ביותר בעולם. קוריאה הצפונית מאיימת על הדרום בהשמדה בנשק גרעיני, ותזוזות פתאומיות בפיקוד הבכיר שלה מעוררות אצלה חרדה, ולרוב מלוות בהעלאה מיידית של הכוננות הביטחונית.

לקריאה נוספת
ניקוי אורוות: קים הדיח את הרמטכ"ל המכהן
צפון קוריאה: נהפוך סיאול לעיי חורבות בדקות
צפו קים במצעד: המנהיג מדבר, הילדים דומעים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully