וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרגישים ש'פסיכו הקנדי' רוצח את בננו שוב ושוב"

הוריו של ג'ו?ן לין, שגופתו בותרה במונטריאול, מזועזעים מהמחשבה שהרוצח תיעד את מעשיו. "חשבנו שקנדה היא מקום טוב", סיפרו בראיון. "כעת כל אדם ברחוב מזכיר את הרוצח"

הוריו של הסטודנט הסיני ג'ו?ן לין שנרצח בקנדה, אומרים כי העובדה שרבים צפו בסרטון שתיעד את ביתור גופתו גורמת להם את הכאב הרב ביותר. לין היה סטודנט באוניברסיטת מונטריאול, הנאשם ברציחתו, שחקן הפורנו לוקה מניוטה, כונה "פסיכו הקנדי". הוא נלכד בברלין אחרי מצוד ממושך ונאשם ברצח מדרגה ראשונה.

בריאיון לרשת הציבורית הקנדית CBC, שוחחו שני ההורים – האם, זיגווי דו והאב דירן לין – על האסון שפקד אותם, החל מהרגע שצפו במשדר חדשות בטלוויזיה וגילו על הירצחו של בנם, שהיה ככל הנראה במערכת יחסים כלשהי עם בנם. לדבריהם, כשנודע להם שמניוטה תיעד את הרצח והתפאר בו, הם לא היו יכולים להימלט מהמחשבה שהסרטון הופץ לכל עבר. "זהו כמו שרוצחים את הבן שלנו שובו ושוב", אמרו.

צפו בריאיון עם זוג ההורים

בחודש שעבר, בני הזוג באו לקנדה כדי להסדיר את קבורתו של בנם. בריאיון, בן שעתיים, אמרו ההורים כי הרשויות בקנדה נוהגות בהן בצורה אדיבה ועדינה. עם זאת, האם, דו, אמרה כי הרצח המזעזע גרם לה לחזור בה מדעתה החיובית על המדינה שאליה היגר בנה בברכתה. אם בעבר חשבה שקנדה היא מקום אידאלי למגורים, שבו יש כבוד לתרבויות שונות, הרי שעכשיו, לדבריה, המצב שונה לחלוטין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
זיגווי דו ודירן לין, הוריו של ג'ון לין. נאבקים עם המשפחה המורחבת בנושא הקבורה/מערכת וואלה, צילום מסך

"לעולם לא חשבנו שבננו יהיה נתון בסכנה בקנדה", אמרה האם, אך כיום קשה לה להתגורר בקנדה אפילו באופן זמני. "אנחנו עדיין מאמינים שרוב בני האדם בקנדה הם אדיבים מאוד, אך הפשע המחריד שהתבצע כאן גרם לי לחשוב מחדש", אמרה האם, דו. לדבריה, לעתים מתעוררת בה חרדה כשהיא יוצאת מהבית "כולם ברחוב נראים כמו הרוצח מניוטה. אני חיה לצד פחד כל-כך גדול", סיפרה בכאב.

"עלים שנפלו חייבים לשוב אל גזע העץ"

מניוטה, בן 29, נעצר לפני חודש והוסגר לקנדה. הוא מואשם ברצח מדרגה ראשונה ובביתור חלקי גופתו של לין ושליחת חלקים שונים ממנה בדואר לחמש כתובות בקנדה. פלג הגוף העליון של הגופה אותר ב-29 במאי, אך הראש אותר רק אחרי חיפוש ממושך של כמה שבועות, רק אחרי שנעצר מניוטה בגרמניה. הוא כופר בהאשמות נגדו. עיתונאים שצפו בסרטון, שמאז הוסר ממרבית האתרים שאליהם הועלה, לא יכלו לאשר בוודאות את השמועות לפיהן מניוטה אכל חלקים מן הגופה.

לדברי הוריו של לין, הם מתכוונים להישאר בקנדה לסירוגין עד פתיחת הדיונים במשפטו של הנאשם ברצח. בשל הליכים משפטיים סבוכים, המשפט יפתח רק בתחילת השנה הבא. כשנשאלה אם לדעתה הרוצח ייענש כיאות, ענתה האם: "אני יכולה רק לקוות".

עדיין לא הוחלט היכן לקבור את שייריו של לין. בני המשפחה המורחבת לוחצים על בני הזוג לקבור את לין במולדתו, אך ההורים רוצים לקבור אותו במונטריאול. "אצל הסינים, יש פתגם עתיק, לפיו 'עלים שנפלו חייבים לשוב אל גזע העץ'. אנחנו לכודים באמצע ולא יודעים מה לעשות", אמרה.

לקריאה נוספת
אחרי שבועות של חיפוש, אותר ראש הגופה
הנאשם ברצח, לוקה מניוטה, הוסגר לקנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully