וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכה לינדנשטראוס: "לפרשת הרפז השלכות חמורות"

המבקר היוצא הבהיר כי לא נעשו נסיונות מצד שר הביטחון להשפיע על החלטתו בפרשה: "לא נפלתי ברשתו של ברק, נהגנו כלפי המבוקרים בשוויון". על השריפה בכרמל: "מחדל רציני"

מבקר המדינה היוצא, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, התייחס הערב (שבת) לפרשת הרפז ואמר כי במערכת היחסים בין שר הביטחון, אהוד ברק, לבין הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, "לא שרו את שיר הרעות". בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, אמר לינדנשטראוס כי לפרשת הרפז "השלכות חמורות", שייוודעו לכולם עם פרסום דו"ח המבקר בנושא, בעוד כשלושה חודשים.

לינדנשטראוס דחה בתוקף את הפרסומים לפיהם נעשו ניסיונות מצדו של שר הביטחון להשפיע על החלטתו. "לא נפלתי ברשתו של ברק", הבהיר לינדנשטראוס. "אם מישהו מהלל או מקלס אותי זה לא משפיע עליי. לא נפגשתי עם ברק, להוציא את הפעמיים שבהן מסר את גרסתו בפרשה. מעולם לא סיירתי אתו בבסיסים סודיים ומעולם לא טסתי בהליקופטר, עם או בלי שר הביטחון. זהו פרי הדמיון הפרוע של מישהו. נהגנו כלפי כל המבוקרים בשוויון מוחלט".

המבקר היוצא התייחס גם ל"חוק לינדנשטראוס", שיאפשר לו להשלים את כתיבת הדו"ח בפרשת הרפז, למרות סיום תפקידו. "לא הייתי בין אלה שיזמו את הצעות החוק הזו, אבל יחד עם זאת קיימת מערכת שאני בא מתוכה והיא אומרת שאם שופט של בית משפט לא השלים את עבודתו, יש לרשותו עוד שלושה חודשים להשלימה", אמר והוסיף כי "נעשו צעדים שהם רצון להתגבר על פרק הזמן שנותר למבקר לכהן בתפקידו. איני יודע אם זה מכוון או לא מכוון, אבל ניסו להביא לידי כך שהתקופה תסתיים ולא אוכל להגיש את הדו"ח".

"אני לא הולך הביתה"

לינדנשטראוס ביקש להבהיר כי הוא סומך "במאה אחוזים" על מחליפו, יוסף שפירא, אך עדיף כי השופט שהתחיל בטיפול בפרשה יסיים אותו. לדבריו, הוא ושפירא פועלים כבר תקופה ארוכה להעברת התפקיד, ועד כה "לא נתקלנו בחילוקי דעות". באשר לדיווחים בדבר האשמות שהפנה כלפיו היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפיהן אינו דובר אמת, אמר לינדנשטראוס כי "היועץ המשפטי לא מאשים אותי באי אמירת אמת. יש פה טעות – או שלו או של מישהו אחר. יש בינינו שיתוף פעולה מלא בפרשת הרפז".

הוא התייחס גם לפרסום דו"ח השריפה בכרמל, שהפנה אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה נתניהו וכלפי השרים ישי ושטייניץ. "היה ראוי שקברניטי המדינה יחוו דעתם על הדו"ח ויישמו את מסקנותיו, עליהן הם לבטח חולקים", אמר. "כשאמרתי אחריות מיוחדת, התכוונתי לכך שראש הממשלה או הכנסת יקיימו בירור מעמיק. היה פה מחדל אחד גדול, רציני, וצריכה להיות תגובה לכך". לדבריו, התבטאותו של שר האוצר, יובל שטייניץ, שכינה את הדו"ח "הזוי", "אינה במקום ואסור שתאמר על ידי שר".

לדברי לינדנשטראוס, "יש לנו סיבה להיות מוטרדים מכך שדרכי קבלת ההחלטות במקרים שבדקתי לא היו תקינים. כשנכנסתי לתפקיד, המצב חייב טיפול שורש חריף בנושא טוהר המידות. מצאתי הרבה גרירת רגליים". בתגובה לשאלה לאן מועדות כעת פניו, השיב לינדנשטראוס: "אני לא הולך הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully