וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש נגד מבקר המדינה: לא אמר אמת בפרשת הרפז

במכתב ששלח וינשטיין ללינדנשטראוס בימים האחרונים הוא טוען כי המבקר לא אמר אמת כאשר טען בעבר שלדעתו עולים בפרשת מסמך הרפז היבטים פליליים שמחייבים חקירה משפטית

ביקורת חריפה מצד היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין על מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס בפרשת הרפז: במכתב ששלח וינשטיין ללידנשטראוס בימים האחרונים הוא טוען כי המבקר לא אמר אמת כאשר טען בעבר שלדעתו עולים בפרשה היבטים פליליים שמחייבים חקירה משפטית.

בתחילת החודש ביקש לינדנשטראוס מווינשטיין לפתוח בחקירה פלילית נגד כמה מהמעורבים בפרשת מסמך הרפז. זאת, לאחר שלטענת המבקר מחקירתם של כמה מהגורמים המעורבים בפרשה, בהם הרפז עצמו, עלו חשדות לפלילים ולכן טען שראוי שהפרקליטות תבחן האם יש מקום לפתוח מחדש את החקירה.

לינדנשטראוס אף הודיע שהוא שוקל לגנוז את הדו"ח שהוכן בפרשה על אף שכבר חיבר טיוטה שהועברה למבוקרים. וינשטיין השיב כי אין מניעה לפרסם את הדו"ח ובמקביל תבחן השאלה האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית נוספת בפרשה לאור החומרים שהעביר המבקר לפרקליטות. בתקופה האחרונה העבירו וינשטיין ולינדנשטראוס אחד לשני מכתבים שבהם התגלעו חילוקי הדעות בין השניים. מכתבים אלה צורפו לתגובת המבקר לעתירה שהגיש, אל"מ ארז וינר, מי שהיה עוזר הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, לבג"ץ בו הוא דורש לקבל לידיו חומרי חקירה נוספים.

"אין בדעת היועץ להתייחס לתוכן המכתבים"

באחד המכתבים שנחשף בערוץ 2 נכתב כי "לאורך כל דרך הטיפול בפרשה מראשיתה ועד סופה, במגעים הסופיים ביני לבינך ובין עובדי הפרקליטות לעובדי משרדך לא נשמעו טענות לפיהם היבטים פליליים עולים מפרשה זו, לא במפורש ולא במרומז, לא בכתב ולא בעל פה". וינשטיין אף טען שלינדנשטראוס טועה ומטעה כשהוא טוען אחרת.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "היועץ המשפטי לממשלה רוכש כבוד למוסד המבקר ולעומד בראשו ולפיכך אין בדעתו להתייחס לתוכן המכתבים שנגעו לחילוקי דעות שנתגלעו בין המבקר ליועץ". יצויין כי בשל חילוקי הדעות בין השניים, הוחלט כי וינשטיין לא ייצג את המבקר בבג"ץ.

בתוך כך, החליט משרד המבקר למסור חומרים נוספים מחקירת פרשת הרפז לאל"מ וינר לאחר שכאמור, הגיש עתירה בעניין. מבקר המדינה התעקש שלא למסור חומרי חקירה נוספים כדי לא לעכב את פרסום הדו"ח המסכם ותחת טענה כי סיפק כבר לאל"מ וינר כמות מקיפה של כל העובדות שנחשפו בפרשה. החשש שעלה מבקשותיו של אל"מ וינר באמצעות עו"ד אודי בן אליעזר הוא ניסיון לעכב את פרסום הדו"ח בנושא כדי להמתין לבואו של מבקר חדש. המבקר התעקש גם בתגובתו לבג"ץ כי החומרים שביקש אל"מ וינר אינם רלבנטיים לטענות המועלות על התנהלותו.

עו"ד דוד ליבאי, המייצג את מבקר המדינה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה סרב לייצגו, כתב לבג"ץ כי "מתוך רצון להשלים בהקדם את הבדיקה בפרשה של אל"מ וינר ולקבל את תגובת אל"מ וינר הסכימו באי כח משרד מבקר המדינה להעביר חומרים נוספים גם אם אינם רלבנטיים לבדיקת פעילותו של אל"מ וינר".

עוד ציין המבקר כי לחומרי הבדיקה של אל"מ וינר צורפו גם טיוטת דו"ח הביקורת ובהן ההתייחסות לזיוף "מסמך הרפז" והדלפתו לתקשורת. המבקר חשף בתשובתו את פעילות אנשי משרד מבקר המדינה בבדיקת מערכת היחסים בין הלשכות, אך גם סוגיות הנוגעות לביטחון מבצעים, לאבטחת מידע ולחשיפת מידע ביחידות באגף המודיעין שהתעוררו כתוצאה מחקירת פרשת מסמכי הרפז. מבקר המדינה מסר בהודעתו כי הוא מצפה כעת שאל"מ וינר, יגיש בהקדם את תשובתו לטענות נגדו אותן הגדיר המבקר כ"משמעותיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully