וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבל הארכה: לינדנשטראוס יוכל להגיש "דו"ח הרפז"

פנחס וולף

26.6.2012 / 18:22

החוק שיאפשר למבקר המדינה לפרסם את הדו"ח גם שלושה חודשים לאחר סיום תפקידו אושר במליאת הכנסת בתמיכת הממשלה, ברוב של 13 חברי כנסת, מתנגד אחד ונמנע אחד

מבקר המדינה היוצא, מיכה לינדנשטראוס, יוכל לפרסם את הדו"ח בפרשת הרפז, גם שלושה חודשים לאחר סיום תפקידו - כך אושר היום (שלישי) במליאת הכנסת. את החוק יזם יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), והיא נתמכה בידי הממשלה. ביום רביעי הבא, ייכנס מחליפו של לינדנשטראוס, יוסף שפירא, לתפקיד, ומאותו רגע ייספרו שלושת החודשים שבהם לינדנשטראוס יוכל להגיש את הדו"ח.

ההערכה במערכת הפוליטית היא שאחת הסיבות לתמיכת הקואליציה בחוק היא העובדה שבאותו זמן לינדנשטראוס לא יספיק להגיש את הדו"ח בפרשת "ביביטורס", העוסק בנסיעותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כך שזה לא יינזק מהחוק החדש.

החוק עבר בהליך בזק, כאשר רק ביום ראשון אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את ההצעה, אתמול החוק עבר בקריאה ראשונה, היום הוועדה לביקורת המדינה אישרה את ההצעה בהכנה לקריאה שניה ושלישית, ואחר הצהריים הוא אושר סופית במליאת הכנסת, ברוב של 13 חברי כנסת, מתנגד אחד ונמנע אחד.

"נשקול לתקן גם את חוק יסוד מבקר המדינה"

בישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון, טענה נציגת משרד המשפטים, שהתנגד להצעה, כי "יש הבדל בין מוסד המבקר לבין שופט יחיד שכותב את פסק הדין בלשכתו. ההצעה לא עולה בקנה אחד עם חוק יסוד מבקר המדינה, שקובע כי המבקר יכהן קדנציה אחת של שבע שנים". שר המשפטים, יעקב נאמן, שדווקא תמך בהצעה, השיב כי "זו הערה נכונה, צריך לתקן גם את חוק היסוד, אך זו אינה בעיה מהותית". בשל כך ח"כ אריאל צפוי לפעול לתיקון חוק היסוד, כדי ששני החוקים לא יסתרו זה את זה.

"המבקר הנכנס הוא זה שיקבע אלו אמצעים יוקצו למבקר היוצא לצורך כתיבת הדו"חות הנותרים, והכל ייעשה בהבנה", אמר היום ח"כ אריאל. "לאור בקשת משרד המשפטים – נשקול לתקן גם את חוק יסוד: מבקר המדינה, כדי שאפשרות הגשת הדו"חות גם לאחר סיום הכהונה – תובא גם בו".

שר האוצר, יובל שטייניץ, שזכה לביקורת חריפה מצד המבקר בדו"ח על השריפה בכרמל, שפורסם בסוף השבוע שעבר, התנגד אף הוא להצעה. "המהלך אינו נכון", טען לפני יומיים. "יש מבקר חדש שיכול לטפל בזה בדיוק כמו המבקר הישן, ואין צורך להביע בו אי אמון. מבלי להיכנס לפרטים, יש מקרה מסוים שבגללו משנים את החוק וזו תהיה שגיאה לתמוך בכך. איני מדבר כשר אוצר, אלא בשם ההיגיון".

עוד בנושא
השרים אישרו: לינדנשטראוס יוכל להגיש דו"ח הרפז
פרשנות: דו"ח הרפז - בידי מי אנו מפקידים גורלנו?
עתירה לבג"ץ: לחייב המשטרה לחקור את פרשת הרפז

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully