וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: לינדנשטראוס יוכל להגיש דו"ח הרפז

פנחס וולף

24.6.2012 / 18:15

השרים אישרו את הצעת החוק לפיה מבקר המדינה יוכל לפרסם דו"ח אותו התחיל לכתוב בעת כהונתו, גם לאחר סיום תפקידו. שר האוצר שטייניץ התנגד: "הבעת אי אמון במבקר החדש"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של הוועדה לביקורת המדינה, לפיה מבקר המדינה יוכל לפרסם דו"ח אותו התחיל לכתוב בעת כהונתו, גם לאחר סיום תפקידו. אם הצעת החוק תאושר באופן סופי, המבקר הנוכחי, מיכה לינדנשטראוס, הצפוי לסיים את תפקידו בימים הקרובים, יוכל להשלים את מלאכת כתיבת "דו"ח הרפז" - ולפרסמו.

נציגת משרד המשפטים, שהתנגד להצעה, טענה במהלך הישיבה כי "יש הבדל בין מוסד המבקר לבין שופט יחיד שכותב את פסק הדין בלשכתו. ההצעה לא עולה בקנה אחד עם חוק יסוד מבקר המדינה, שקובע כי המבקר יכהן קדנציה אחת של שבע שנים". שר המשפטים, יעקב נאמן, שדווקא תמך בהצעה, השיב כי "זו הערה נכונה, צריך לתקן גם את חוק הייסוד, אך זו אינה בעיה מהותית".

שר האוצר, יובל שטייניץ, שנכווה כזכור מדו"ח המבקר על השריפה בכרמל, שפורסם בסוף השבוע שעבר, התנגד אף הוא להצעה. "המהלך אינו נכון", טען, "יש מבקר חדש שיכול לטפל בזה בדיוק כמו המבקר הישן, ואין צורך להביע בו אי אמון. מבלי להיכנס לפרטים, יש מקרה מסוים שבגללו משנים את החוק וזו תהיה שגיאה לתמוך בכך. איני מדבר כשר אוצר, אלא בשם ההיגיון".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אמר כי "מדובר בחוק חשוב וראוי ביותר ולא הייתה שום סיבה שהוא יידחה על ידי הממשלה". לדבריו, "עלינו לשמור על מעמד מוסד הביקורת וצריך לאפשר למבקר להשלים דו"חות אחרונים בדיוק כפי שנוהגים השופטים".

בעד ההצעה הצביעו שר המשפטים, יו"ר הבית היהודי ושר המדע, דניאל הרשקוביץ', שרת החקלאות, אורית נוקד, שר התמ"ת, שלום שמחון, והשר יוסי פלד. שר האוצר שטייניץ הצביע, כאמור, נגד ההצעה. נציג ש"ס בוועדה, שר הדתות, יעקב מרגי, נמנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully