וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פסיקת בג"ץ: דו"ח הרפז יוגש בתחילת יולי

גלעד גרוסמן

4.6.2012 / 11:20

בדיון בעתירת עוזר הרמטכ"ל לשעבר, שדרש לקבל את חומר החקירה בפרשת הרפז, נקבע שוינר ישיב לדו"ח תוך שלושה שבועות, ולאחריו יפרסמו המבקר. לינדנשטראוס: "שבע רצון"

עומר מירון

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, יעביר לאלוף משנה ארז וינר, מי שהיה עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, את חומר החקירה שלו בפרשת מסמך הרפז בימים הקרובים - כך נקבע הבוקר (שני) בדיון בעתירה בנושא שהגיש וינר לבג"ץ. עקב ההחלטה, צפוי הדו"ח להתפרסם בתחילת חודש יולי.

"אנו שברנו את כל המוסכמות מבחינתו של מבקר המדינה, מבחינת בקשתו של העותר שלא תהיה לו תחושה שמסתירים ממנו משהו", אמר בדיון פרקליטו של המבקר, עו"ד דוד ליבאי. בית המשפט קבע כי לאחר שיקבל את החומר, ישיב וינר לדוח המבקר עד 25 ביוני, ואז יישאר למבקר כשבוע להגיש את הדו"ח הסופי בפרשה.

שופטי בג"ץ דנו הבוקר בעתירתו של אל"מ ארז וינר נגד מבקר המדינה, יוני 2012. עומר מירון
ישיב לדוח תוך שלושה שבועות. וינר היום/עומר מירון

בשבוע שעבר העביר המבקר לידי וינר חומר נוסף, שעד כה נמנע מהעברתו. כאמור, הוא התחייב להעביר בימים הקרובים חומרים נוספים שעשויים, להערכת המבקר, לסייע להגנתו של וינר. החומרים כוללים חומרים שעד כה לא ניתנו בשל צנעת הפרט, סיבות ביטחוניות או הבטחות לעדים.

"המבקר מאוד רוצה לפרסם את הדו"ח לפני סיום תפקידו"

בדיון היום העביר עו"ד ליבאי לידי בית המשפט רשימה של 35 אנשים שהעידו בפני המבקר בפרשה, שלדבריו לא ניתן להעבירם לידי וינר מכיוון שמדובר בסכנת חיים. ליבאי אמר כי אינו יכול לומר בוודאות שהחומר החסוי שבידי המבקר מתייחס לוינר או להרפז, אולם הוסיף כי במידה ויש חומר כזה ניתן יהיה להעביר את רוח הדברים שלו לוינר. בית המשפט הוציא צו איסור פרסום על תוכן החומרים.

עוד עלה בדיון, כי פרקליטו של וינר, עו"ד עודד סבוראי, שלח אתמול מכתב למבקר, בו ביקש ממנו להפסיק לטפל בדו"ח הרפז, ככל שהוא נוגע לוינר. "דו"ח הביקורת כבר מוכן ויש בו המלצה לנקיטת הליכים משמעתיים ופליליים נגד העותר", אמר סבוראי. עו"ד ליבאי הכחיש כי הדו"ח הסופי כבר חובר, אך הוסיף כי המבקר מאוד רוצה לפרסם את הדו"ח לפני סיום תפקידו, וכעת ההערכה היא שהדוח יפורסם עד 4 ביולי.

ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה כי המבקר "הביע שביעות רצון רבה מהחלטת בג"ץ, המורה לאל"מ ארז וינר להשיב על טיוטת דוח המבקר בעוד שלושה שבועות. בכך יתאפשר למבקר המדינה לסיים את דוח 'פרשת הרפז'".

עוד על הפרשה
היועמ"ש נגד מבקר המדינה: לא אמר אמת בפרשת הרפז
הפרקליט הצבאי שוקל פתיחת חקירה פלילית נגד וינר
ברק ליועץ וינשטיין: "אשכנזי קיבל ונתן שוחד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully