וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז וינר עתר לבג"ץ בדרישה לעיין בחומרי החקירה

3.4.2012 / 14:24

עוזרו לשעבר של אשכנזי עתר לבג"ץ נגד מדיניות מבקר המדינה, האוסרת עליו לראות חומרים שנאספו לגביו במסגרת חקירת פרשת "מסמך הרפז". עורך דינו: "בסך הכל מהלך הגנתי"

אלוף-משנה ארז וינר, מי שהיה עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף גבי אשכנזי, הגיש לפני זמן קצר עתירה לבג"ץ נגד התנהלות מבקר המדינה, שחקר אותו עקב קשריו עם סא"ל במילואים בועז הרפז ומעורבותו לכאורה באיסוף חומר מכפיש נגד אנשי לשכת שר הביטחון. את העתירה, עליה דווח לראשונה בוואלה! חדשות, הגיש אל"מ וינר באמצעות עורכי הדין אל"מ אודי בן אליעזר, סא"ל במיל' עודד סבוראי ורס"ן רן כהן.

בעתירה מסביר אל"מ וינר באמצעות עורכי הדין, כי פנה אל המבקר על מנת לקבל חומרים הנוגעים בעניינו בכדי שיוכל להשיב לטיוטת המבקר ולהתגונן באופן ראוי - אך המבקר סירב להעביר לו את החומרים. עו"ד סבוראי אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "מצד אחד המבקר מאפשר להגיב לטיוטת הדו"ח, אולם מצד שני המבקר מסתיר מוינר את חומרי הבדיקה שאסף ועליהם התבסס בכתיבת הטיוטה".

סבוראי הוסיף: "במצב זה לא ניתנה לאל"מ וינר הזדמנות אמיתית לנסות לשכנע את המבקר כי טעה בהתייחסויותיו אליו בטיוטה. לאחר שהמבקר עמד בסירובו להעביר את החומרים, נאלצנו לפנות לבג"ץ בעתירה שתורה למבקר לפעול על פי דין ולהעביר אלינו את כל החומר הרלוונטי להגנה על שמו הטוב וכבודו של וינר".

"תמות נפשו עם פלשתים"

עורכי הדין של אל"מ וינר מבקשים לקבל לידיהם את העדויות שנתן אל"מ וינר עצמו לחוקרי משטרת ישראל, לצד עדויותיהם של סא"ל במיל' בועז הרפז ואלופי צה"ל - בהם גם הרמטכ"ל הנוכחי רא"ל בני גנץ.

גורמי צבא מעריכים כי במידה וימסרו החומרים לידי עורכי דינו של וינר, יחולל המידע הפנימי סערה בצמרת הצבא ומערכת הביטחון - שכן כפי הנראה ישנם הבדלי גרסאות בין העדויות שנמסרו למבקר המדינה ולחוקרי המשטרה בנפרד. להערכתם, המהלך של אל"מ וינר עלול לעורר ביקורת בקרב קצינים בכירים בצה"ל שעתידם הצבאי עוד לפניהם. "הוא נוקט בצעד קיצוני. יש שיאמרו - תמות נפשי עם פלשתים".

גורם צבאי בכיר אמר לוואלה! חדשות כי "כדי להתגונן, חייב אל"מ וינר לקרוא את כלל חומרי החקירה שנוגעים לו, כולל אלו שיביכו קצינים בכירים בצבא או בכירים במשרד הביטחון". לדברי הבכיר, "אין לו כוונה להקריב את עצמו אלא לגלות את האמת. לכן הוא מביע תמיהה על כך שלא מועברים לו כלל החומרים. מדובר בסך הכל במהלך הגנתי".

לקריאה נוספת:
פרשת הרפז: וינר שוקל לעתור נגד התנהלות המבקר
מקורבי שר הביטחון: "ארז וינר אסף חומרים מכפישים נגד ברק"
הטעות של אל"מ וינר שחוללה תפנית בפרשת הרפז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully