וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: וינר שוקל לעתור נגד התנהלות המבקר

29.3.2012 / 2:36

עוזר הרמטכ”ל לשעבר העומד במרכז הפרשה, טוען כי מדיניות החקירה עליה ממונה לינדנשטראוס מונעת ממנו קבלת עדויות וחומר חקירה הכרחי אשר יאפשרו לו לבסס הגנה על שמו

עוזר הרמטכ"ל לשעבר, אלוף-משנה ארז וינר, שעומד בלב פרשת בדיקת מבקר המדינה, כמי שעמד בקשר עם רציף עם סגן-אלוף במילואים בועז הרפז, ואשר מיוחס לו איסוף חומר מכפיש נגד אנשי לשכת שר הביטחון - שוקל להגיש עתירה לבג"ץ נגד מדיניות מבקר המדינה.

וינר פנה למבקר, מיכה לינדנשטראוס, באמצעות הסנגור הצבאי הראשי אל"מ אודי בן אליעזר ועו"ד עודד סבוראי, בבקשה לקבל לידיו חומר חקירה שנאסף על ידי משטרת ישראל עוד בטרם החל המבקר לחקור את הפרשה, וכן את רשימת הנחקרים בפרשה ואת עדויותיהם העוסקות בו, כדי לקבל מידע שיסייע לו בניסוח ההגנה על שמו. "פנינו למשרד המבקר לקבלת החומר ונענו בצורה חלקית. אני לא יכול להגן על הקצין בצורה כזו מאחר ואני לא מכיר את כל החומר", התייחס לעניין עו"ד בן אליעזר.

"הבדלי גרסאות העדויות ישפכו אור על הנעשה"

בשל בקשת הסנגורים ללמוד את החומר כדי לנסח תשובה למבקר, הוחלט בתיאום שני הצדדים כי מתן התשובה ידחה ל-18 באפריל, דחייה אשר קיבלו עוד מספר מבוקרים בפרשה. "אנחנו שוקלים לא מעט אפשרויות, בהן פנייה לבג"ץ במטרה לקבל חומר נוסף", הסביר עו"ד בן אליעזר. "חסרים לנו הרבה דברים, כולל התנהלות לשכת שר הביטחון. יש לא מעט עדויות חסרות", הוסיף. בתוך כך, סיפר גורם המקורב לאל"מ וינר כי הוא שוקל להגיש עתירה נוספת לבג"ץ נגד שר הביטחון, בבקשה לפסול אותו מלדון בעניין קידומו לדרגת תת-אלוף והמינוי לקצין חינוך ראשי, עליו החליט הרמטכ"ל הקודם, גבי אשכנזי, ואשר אותו מעכב הרמטכ"ל הנוכחי, בני גנץ.

גורם המצוי בפרטי הפרשה וההתנהלות מאחורי הקלעים של המבוקרים, אמר בשיחה סגורה כי "מדובר בפרשה שהולכת ומסתעפת ומהחומר שנמסר למבוקרים בידי המבקר, עולה חומר בעייתי ומורכב שדורש הבהרות גם מקצינים בכירים בצה"ל". לדברי הגורם המעורב בחקירה, "יהיה מעניין להשוות את עדויות הקצינים בפני חוקרי משטרת ישראל ולאחר מכן את עדויותיהם בפני מבקר המדינה. אין ספק שהבדלי הגרסאות ישפכו עוד אור על מה שקרה מאחורי הקלעים".

עוד בנושא
פרשת הרפז: "עדויות גנץ ואיזנקוט יחוללו סערה"
הטעות של אל"מ וינר שחוללה תפנית בפרשת הרפז
מקורבי שר הביטחון: "ארז וינר אסף חומרים מכפישים נגד ברק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully