וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: "עדויות גנץ ואיזנקוט יחוללו סערה"

20.3.2012 / 2:50

על אף שלא היו מהמעורבים המרכזיים בפרשה, עדויותיהם של הרמטכ"ל גנץ, אלוף איזנקוט וראש אמ"ן לשעבר ידלין, הן שמעניינות את המבוקרים בפרשה. "יחשפו את האווירה במטכ"ל"

המבוקרים בפרשת הרפז עומלים בימים אלו על תשובתם לטיוטת דו"ח מבקר המדינה בפרשה, אותה הם צריכים להגיש למבקר, מיכה לינדנשטראוס, עד ה-1 באפריל. במסגרת זו, חלק מהמבוקרים לא הסתפקו בטיוטת הדו"ח שהוגשה להם לפני שבועות אחדים והעבירו בקשות למשרד המבקר לקבל את תמלילי עדויות ושיחות של המעורבים בפרשה, זאת על מנת לבסס את קו הגנתם.

בני גנץ וגדי אייזנקוט, דצמבר 2005. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
באמצעות עדויותיהם "יוכח שהחשדות בלשכת הרמטכ"ל לא היו מנותקות מהמציאות בצמרת הצבא". איזנקוט וגנץ/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

סנגוריהם של המבוקרים מביעים עניין רב דווקא בעדויותיהם של הרמטכ"ל המכהן, רב אלוף בני גנץ, של אלוף פיקוד הצפון לשעבר, אלוף גדי איזנקוט, וכן של ראש אמ"ן לשעבר, אלוף עמוס ידלין. השלושה, שהיו חברי המטה הכללי בתקופה בה דן הדו"ח, העידו בפני המשטרה ומבקר המדינה. אחד המעורבים בפרשה אמר בשיחה סגורה למקורביו, כי הערכה היא שבעדויות של שלושת הקצינים הבכירים יהיה ניתן לחשוף את התחושות במטה הכללי והאווירה שסביבה פעלה לשכת הרמטכ"ל. "יוכח שהחשדות בלשכת הרמטכ"ל לא היו מנותקות מהמציאות בצמרת הצבא", אמר. כמו כן העריך הגורם כי עדויות השלושה בפני המשטרה, עוד בטרם התגלה כי מי שעומד מאחורי המסמך שהצית את הפרשה הוא בועז הרפז, יחשפו פרטים מביכים על מערכת היחסים בין צה"ל ללשכת שר הביטחון שיחוללו, לטענתו, סערה נוספת במערכת הביטחון.

המבוקרים יבקשו דחייה בהגשת התגובה לדו"ח

הסנגור הצבאי הראשי, אלוף משנה אודי בן אליעזר, המייצג את עוזרו לשעבר של הרמטכ"ל גבי אשכנזי, ומהמעורבים המרכזיים בפרשה, אלוף משנה ארז וינר, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "קשה לנו להתמודד עם הטענות נגד ארז ללא כל החומר". לדבריו, העביר למשרד המבקר בקשה לקבל לידיהם תמלילים ועדויות של כל מי שהזכיר את וינר, שמינויו לקצין חינוך ראשי מתעכב בגלל הפרשה, "כדי לקבל את התמונה המלאה". בן אליעזר ציין כי "עד כה קיבלנו חלקים מצומצמים".

כמו כן טען סנגורו של וינר טוען כי מחומר החקירה שהתקבל עד כה ניתן ללמוד על תמונה שונה מזו שהוצגה בטיוטת מבקר המדינה, אך ציין שכדי להשיב למבקר המדינה הוא ייאלץ להמתין לכלל החומרים, "אני מרגיש כמי שמגשש באפילה עם יד קשורה ועין עצומה. לכן נראה על פניו שנבקש דחייה במתן התשובה כי המועד קרוב". גורם נוסף ששמו הוזכר בטיוטת המבקר אמר בשיחה סגורה כי "מדובר בעשרות אנשים שקיבלו את טיוטת המבקר ויש עומס כבד על הסנגורים מצד אחד להשיג יותר חומרים ולאחר מכן לנתח את הטענות. לא נראה שיהיה ניתן לעמוד בתאריך ה-1 באפריל". יחד עם זאת, ממשרד מבקר המדינה נמסר כי המבוקרים התבקשו להגיש את התשובות עד ה-1 לאפריל.

עוד באותו נושא:
"מלחמת הלשכות" נמשכת; ברק: "לא לתת יד לטיוח"
גרסת וינר לדו"ח: מה היה הקשר בין הרפז ללשכת ברק?
גלנט: "מינויי לרמטכ"ל לא בוטל עקב הפרת הבנייה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully