וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלחמת הלשכות" נמשכת; ברק: "לא לתת יד לטיוח"

6.3.2012 / 11:24

פרשת הרפז ממשיכה לגעוש: שר הביטחון הגיב להאשמות אשכנזי ולחשיפת הפרטים מדו"ח המבקר ואמר כי בעקבות ההתנהלות בצה"ל באותה תקופה נפגעו גם צ'יקו תמיר ועימאד פארס

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס היום (שלישי) לטיוטת דו"ח הרפז ולתגובות הנסערות שעוררה, ביניהן תקף אותו בחריפות הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי. משלכתו של ברק נמסר כי מי שעמד תחת מתקפה בתקופה אליה מתייחס הדו"ח הם "רוח צה"ל, ערכי האמת שנוצרו בו ונורמות הפיקוד". לדברי ברק, "הותקפה הדמוקרטיה הישראלית, מרות הממשלה על צה"ל וכפיפותו של הרמטכ"ל לשר הביטחון הנבחר". ברק אף רמז על כך שמאז שהחליף רב-אלוף בני גנץ את אשכנזי כרמטכ"ל המצב השתנה. "ערכי צה"ל ורוחו ובתוכם הדוגמה האישית וערך האמת בפיקוד העליון חוזרים אל עצמם לנגד עיננו בשנה האחרונה. אני מברך על כך ובטוח שימשך", אמר.

אהוד ברק ואלוף פיקוד דרום טל רוסו בסיור בדרום , מרץ 2012. דייב בוימוביץ'
רמז כי מאז נכנס גנץ לתפקידו "הדוגמא האישית וערך האמת בפיקוד העליון חוזרים אל עצמם". ברק/דייב בוימוביץ'

עוד אמר ברק כי הנפגעים מאותה התנהלות הם לא רק נפגעי הפרשה הישירים, ביניהם יואב גלנט, אלא גם תתי האלופים משה (צ'יקו) תמיר ועימאד פארס שהודחו על ידי אשכנזי בעקבות אירועים אחרים. "אסור לתת יד לטיוח, עלינו לומר את האמת. הקורבנות של ההתנהגות הנפסדת הזאת היו האלוף יואב גלנט, יוני קורן, צ'יקו תמיר, עימאד פארס וקצינים אחרים. הם שנפלנו קורבן לפער שיש לעקרו ביד בוטחת - בין הדיבור למעשה". שר הביטחון המשיך ואמר כי "מפקדי צה"ל ולוחמיו ראויים לפיקוד, גם בדרג העליון, שיכול להביט בעיניהם ולומר: 'ממני תראו וכן תעשו'. צה"ל חזק מכל אירוע חולף וכואב ככל שיהיה".

"התנהגות נפסדת בפיקוד העליון של צה"ל"

אתמול כאמור תקף אשכנזי בחריפות את ברק על רק פרסום פרטים מטיוטת הדו"ח ואמר כי "מעולם לא ברחתי מדבר, לא בשדה הקרב ולא מביקורת". עוד אמר כי "קראתי את הדו"ח ואני לומד אותו. אני מודה למבקר המדינה על העבודה שהשקיע ואני מכבד אותו, ואענה לדו"ח ולמבקר עצמו באופן ענייני כשאלמד אותו כפי שצריך". אשכנזי הגיע לטקס בו חנכו רחוב על שמו באור יהודה. לפני הטקס, אמר: "מי שמאמין לא מפחד". לדבריו, כל מה שעשה - עשה למען ביטחון המדינה. "מה שעמד לנגד עיני היה תמיד טובת החיילים. נכון שנקלעתי למלחמת לשכות, אבל גם הסקתי מסקנות", אמר אשכנזי.

לצד זאת, נחשפו פרטים חדשים אודות פרשת הרפז מפי מקורביו של אלוף משנה ארז וינר שהיה עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, ונחשב לאחד המעורבים המרכזיים בפרשה. לדברי המקורבים, מבקר המדינה אמר כי הדלפת "מסמך הרפז" הייתה נקודה חיובית בשלל האירועים בפרשה, שכן אם לא היה נעשה כן היה הופך "הפצע במטה הכללי למוגלה". כמו כן אמרו מקורביו של וינר כי לבועז הרפז היה מקור מהימן בלשכתו של שר הביטחון ברק וכי הקשר של וינר עם הרפז נוצר באמצעות אשכנזי שאמר לו: "תקשיב לו, הוא בחור רציני".

עוד באותו נושא:
גרסת וינר לדו"ח: מה היה הקשר בין הרפז ללשכת ברק?
אשכנזי נגד ברק: אולי טעיתי, אך לא ברחתי משדה הקרב
"עוזרו של אשכנזי אסף חומר מכפיש על נילי פריאל"
מקורבי אשכנזי: "לאן נעלמו קלטות ומסמכים מלשכת ברק?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully