וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי אשכנזי: "לאן נעלמו קלטות ומסמכים מלשכת ברק?"

5.3.2012 / 0:08

בסביבתו של הרמטכ"ל לשעבר נכנסו למגננה בעקבות טיוטת דו"ח המבקר על פרשת הרפז. "ברק עיכב לו מינויים באופן מכוון, ולא ניסה למנוע את מלחמת הלשכות", הוסיפו

"ברק עיכב לו מינויים באופן מכוון, במקום לנהוג כמבוגר האחראי. הוא לא ניסה למנוע את מלחמת הלשכות. במקום לזמן את אשכנזי לשיחה בארבע עיניים, הוא בחר לדבר על הדברים בפומבי" – כך אמרו אמש (ראשון) מקורביו של הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, שעליו נמתחה ככל הנראה ביקורת קשה בטיוטת דו"ח מבקר המדינה בעניין מסמך הרפז. "לאן נעלמו קלטות ומסמכים בלשכת שר הביטחון? אם זה היה קורה בלשכה שלי, מה היו אומרים עליי?", תהה.

מקורביו של אשכנזי מחו על ההתעלמות הבוטה מכך שראש מטה שר הביטחון, יוני קורן, דיבר במהלך כהונתו עם קצינים מאחורי גבו של הרמטכ"ל. "קורן לא אמור לדבר עם קציני צה"ל. בשביל זה יש מזכיר צבאי לשר הביטחון. זה צריך להיעשות דרכו". מקורביו של אשכנזי הוסיפו: "ההתנהלות שלו עם בועז הרפז הייתה טעות. הוא מודה בזה. הוא אמר את זה כבר בעבר. אבל למה לא מדגישים את העובדה שלא היה מעורב בכתיבת המסמכים, שלא היה מעורב בעסקים עם הרפז, שלא עסק בקידום האינטרסים של הרפז כמו שניסו להדביק לו?".

אשכנזי: לפעול נגד אירן מתחת למכ"ם. דניאל בוק
"ברק עיכב לו מינויים באופן מכוון". הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי/דניאל בוק

על הטענות כלפי אשכנזי, לפיהן היה מעורב באי-קידומו של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, אמרו מקורביו: "אהוד ברק החליט שלא למנות בסופו של דבר את יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. הוא לא נבחר לתפקיד בגלל ההתנהלות שלו, לא בגלל אשכנזי". על תפקודו של עוזרו של אשכנזי, אלוף-משנה ארז וינר, אמרו המקורבים: "הוא לוקח אחריות על מעשיו של וינר. מה ציפו שהוא יעשה? מה הוא היה יכול לעשות אחרת?".

מנגד, מקורבי שר הביטחון, טוענים מנגד כי אנשי אשכנזי מנסים שוב להטיל דופי בהתנהלות ברק. "הועלתה טענה שנעלמו מסמכים וקלטות", מסרו המקורבים, "אנשי משרד הביטחון נבדקו בפוליגרף על ידי אנשי שב"כ ונמצאו דוברי אמת. בלשכת שר הביטחון בניגוד ללשכת הרמטכ"ל לא מקליטים כל שיחה. הניסיון להטיל אשמה שנבדקה ולא נכתבה בטיוטת הדו"ח של המבקר היא עוד ספין עלוב. זהו ניסיון נואש להשיב אש לביקורת הקשה שהעלה מבקר המדינה נגד גבי אשכנזי".

"אולי ראינו רק את קצה הקרחון"

מוקדם יותר אתמול, מתחו מקורבי ברק, שקראו את טיוטת הדו"ח, ביקורת קשה על וינר, וטענו כי הוא עמד בראש רשת שמטרתה היתה איסוף חומרים מכפישים נגד ברק. על רקע הגשת טיוטת דו"ח המבקר למבוקרים, טענו המקורבים כי התנהגותו של וינר "ראויה לגינוי" וכי הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף גבי אשכנזי, לא פעל כדי לעצור את התנהגותו שלדבריהם מוגדרת כ"פסולה" ו"לא אתית".

מנגד טען אחד ממקורביו של וינר כי זה נהג על פי הפקודות. "על פי פקודת הצבא, מי שמגדיר את תפקידו של עוזר הרמטכ"ל הוא הרמטכ"ל עצמו. אם תשאל את אשכנזי איך וינר תפקיד, הוא ירעיף עליו שבחים". המקורב סרב להתייחס לטענות אנשי ברק לפיהן וינר פעל כדי לאסוף חומר מכפישים נגד שר הביטחון, אך אמרו: "הוא נאלץ להתמודד עם התנכלות שיטתית של לשכת שר הביטחון שנועדה לשבש את עבודת הרמטכ"ל. הוא נאלץ להתגונן מפני איום ישיר עליו מאחד מבכירי לשכתו של ברק, בעקבות ההתנהלות שלו. ארז וינר הגן על הרמטכ"ל".

מלשכתו של ברק נמסר באופן רשמי: "מהתמונה הידועה לציבור מזמן, עולה קיומה של תת-תרבות ארגונית מסוכנת, שבה חבורה מצומצמת מאוד בצמרת צה"ל בסיוע מספר אזרחים, שפעלו בלא-סמכות, פועלת נגד הדרג המדיני הממונה עליו, ונגד פקודים שלו עצמו, בדרכים חמורות ולא ראויות – וייתכן ועדיין בפנינו רק קצה הקרחון".

"אסור שדפוסי הפעולה הללו, שלא ניתן לפרטם כעת, הממיטים קלון על עולם הערכים ונורמות הפיקוד של צה"ל, יחזירו על עצמם", נמשך בהודעה מטרם ברק. "יש להתנער מהר במפורש ולעקרם מהשורש – וכך נעשה. דפוס הפעולה של מזייפי ומפיצי המסמך פוגע בצה"ל; ראוי שמפקדים ולוחמים צעירים בצה"ל יידעו כי עומדים בראשם מפקדים בכירים הראויים לכך. אנשי אמת המובילים אותם ברוח: 'ממני תראו וכן תעשו'".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

גם וינשטיין וגנץ קיבלו את הטיוטא

אתמול הועברה טיוטת הדו"ח לארבעת המבוקרים בו – שר הביטחון ברק, הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף גבי אשכנזי, ראש מטהו של ברק, יוני קורן, ועוזרו של אשכנזי, אלוף-משנה ארז וינר, לצרכי קבלת תגובותיהם לדו"ח, לפני שיפורסם ברבים. בדו"ח המתפרש על פני 200 עמודים, נמתחת ביקורת קשה על הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי ומתוארת אווירת מלחמה בין הלשכות של ברק ואשכנזי.

לכל אחד מהמבוקרים ניתן פרק זמן של כחודש ימים להכנת התגובה, ולשגר אותה למבקר המדינה. החזרת התגובות על ידי המבוקרים יסיים את הבדיקה המקיפה שערך המבקר ב-14 החודשים האחרונים, במסגרתה שוחח עם 300 עדים, רובם מפקדים בצה"ל ובכירים במערכת הביטחון. הטיוטה נשלחה גם ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ולרמטכ"ל המכהן, רב-אלוף בני גנץ. מי שהודה (וחזר בו) בזיוף המסמך, בועז הרפז, לא קיבל את טיוטת המסמך.

עוד בנושא
מקורבי שר הביטחון: ”ארז וינר אסף חומרים מכפישים נגד ברק”
ברק על טיוטת הדו”ח: ”בצה”ל פעלה תת-תרבות ארגונית מסוכנת”
טיוטת ”דו”ח הרפז”: ביקורת קשה על גבי אשכנזי

(עדכון אחרון: 21:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully