וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על טיוטת הדו"ח: "בצה"ל פעלה תת-תרבות ארגונית מסוכנת"

4.3.2012 / 19:40

לשכת שר הביטחון התייחסה לראשונה לטיוטת דו"ח המבקר אודות מסמך הרפז. "חבורה מצומצמת בצמרת צה"ל ובסיוע אזרחים פעלה נגד הדרג המדיני". אשכנזי: "נקלעתי למתקפה"

"מהתמונה הידועה לציבור מזמן, עולה קיומה של תת-תרבות ארגונית מסוכנת, שבה חבורה מצומצמת מאוד בצמרת צה"ל בסיוע מספר אזרחים, שפעלו בלא-סמכות, פועלת נגד הדרג המדיני הממונה עליו, ונגד פקודים שלו עצמו, בדרכים חמורות ולא ראויות – וייתכן ועדיין בפנינו רק קצה הקרחון" – כך נמסר הערב (ראשון) מלשכתו של שר הביטחון, אהוד ברק, בהתייחסות ראשונה של אחד הגורמים המרכזיים בפרשת "מסמך הרפז", לאחר העברת טיוטת דו"ח מבקר המדינה על הפרשה למבוקרים.

שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי בתרגיל "נקודת מפנה 4" בחמ"ל של עיריית תל אביב- מאי 2010. שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי בתרגיל "נקודת מפנה 4" בחמ"ל של עיריית תל אביב- מאי 2010, משרד הביטחון
"חבורה מצומצמת בצמרת צה"ל פעלה נגד הדרג המדיני"/משרד הביטחון, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי בתרגיל "נקודת מפנה 4" בחמ"ל של עיריית תל אביב- מאי 2010

"אסור שדפוסי הפעולה הללו, שלא ניתן לפרטם כעת, הממיטים קלון על עולם הערכים ונורמות הפיקוד של צה"ל, יחזירו על עצמם", נמשך בהודעה מטרם ברק. "יש להתנער מהר במפורש ולעקרם מהשורש – וכך נעשה. דפוס הפעולה של מזייפי ומפיצי המסמך פוגע בצה"ל; ראוי שמפקדים ולוחמים צעירים בצה"ל יידעו כי עומדים בראשם מפקדים בכירים הראויים לכך. אנשי אמת המובילים אותם ברוח: 'ממני תראו וכן תעשו'".

אשכנזי: "

לשכתו של ברק התייחסה גם לחלקים בדו"ח המתייחסים לאחריותו של ברק לחלק מהפרשה, ובהודעה נמסר כי "ככל שישנן בטיוטא התייחסויות הקשורות למשרד הביטחון או לשר עצמו – הוא מקבל אותן, כפי שנהג בעבר, ויפעל לתיקונן במהרה. השר הבהיר גם כי מקריאה ראשונה של הדו"ח, אין לו, ובמידה מסוימת לצערו, סיבה לחזור בו מאף מילה שאמר בפומבי (או בחדר סגור) בעניין הפרשה הזאת".

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי התייחס גם הוא לטיוטת הדו"ח הרפז ואמר כי הוא מכבד את מוסד המבקר אף כי "הנאמר בו אינו נעים לאוזניו. "במשך 40 שנה בדיוק לבשתי את מדי צה"ל בגאווה, החל מחניך בפנימייה הצבאית ועד לתפקיד הרמטכ"ל. צר לי שנקלעתי שלא בטובתי באמצע שליחותי כרמטכ"ל למתקפה חסרת תקדים". הוא הוסיף כי בכוונתו "להגיב בצורה שקולה ועניינית למבקר המדינה וצוותו על חלקים בטיוטת הדו"ח כמתבקש ועל פי הנהלים". עוד הוסיף אשכנזי כי "צה"ל והרמטכ"ל הם גופים מבוקרים ומן הראוי שהאירוע לו היינו עדים לפני שנתיים בין שר הביטחון ולשכתו לבין הרמטכ"ל ולשכתו לא ישנה עוד בעתיד, הן על ידי הפנמת לשון הביקורת ורוחה בכל הצדדים והן באמצעות קביעת פקודות ונהלים ברורים בתחומים שאינם מוגדרים דיים".

"צה"ל והרמטכ"ל הם גופים מבוקרים ומן הראוי שהאירוע לו היינו עדים לפני שנתיים בין שר הביטחון ולשכתו לבין הרמטכ"ל ולשכתו לא ישנה עוד בעתיד, הן על ידי הפנמת לשון הביקורת ורוחה בכל הצדדים והן באמצעות קביעת פקודות ונהלים ברורים בתחומים שאינם מוגדרים דיים", אמר אשכנזי ומוסיף "בכוונתי להגיב בצורה שקולה ועניינית למבקר המדינה וצוותו על חלקים בטיוטת הדוח כמתבקש ועל פי הנהלים".

אשכנזי ציין עוד שבטיוטת הדו"ח נמתחת ביקורת גם עליו ועל לשכתו, והוסיף: "עוד כי מן הראוי לציין שלצד הביקורת, הרי שאין בסיס לחלק מהטענות שהועלו כלפיו בשנתיים האחרונות על ידי גורמים אינטרסנטיים". הרמטכ"ל לשעבר הודה כבר בעבר כי "בחוכמת הבדיעבד" עשה מספר שגיאות בקשר עם הרפז ובטיפול במסמך זאת בתוך סערת הרגשות בה היה נתון לאורך כל שנת כהונתו הרביעית וסיכם: "לא התראיינתי, נשכתי שפתיים וכך אעשה עד לפרסום הדו"ח הסופי – אז אשמיע את שיש לי לומר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

המבקר שוחח עם 300 עדים, רובם בכירים במערכת הביטחון

הערב הועברה טיוטת הדו"ח לארבעת המבוקרים בו – שר הביטחון ברק, הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף גבי אשכנזי, ראש מטהו של ברק, יוני קורן, ועוזרו של אשכנזי, אלוף-משנה ארז וינר, לצרכי קבלת תגובותיהם לדו"ח, לפני שיפורסם ברבים. בדו"ח המתפרש על פני 200 עמודים, נמתחת ביקורת קשה על הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי ומתוארת אווירת מלחמה בין הלשכות של ברק ואשכנזי.

לכל אחד מהמבוקרים ניתן פרק זמן של כחודש ימים להכנת התגובה, ולשגר אותה למבקר המדינה. החזרת התגובות על ידי המבוקרים יסיים את הבדיקה המקיפה שערך המבקר ב-14 החודשים האחרונים, במסגרתה שוחח עם 300 עדים, רובם מפקדים בצה"ל ובכירים במערכת הביטחון. הטיוטה נשלחה גם ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ולרמטכ"ל המכהן, רב-אלוף בני גנץ. מי שהודה (וחזר בו) בזיוף המסמך, בועז הרפז, לא קיבל את טיוטת המסמך. "הרפז הופתע הערב כי לא זכה לקבל לעיונו את החלק בטיוטת הדו"ח אשר נוגע לנושאים בהם הוזכר ומן הסתם נוגעים לעתידו", נמסר הערב מטעמו. "הרפז מביע סיפוק רב מכך שטיוטת הדוח קובעת נחרצות כי עלילת הקשרים העסקיים בינו ובין משפחת אשכנזי נשללה סופית כמו גם שאר העלילות שניסו גורמים אינטרסנטיים להעליל עליו בזדון, וכן לא נמצא כל אישוש לכתיבת המסמך על ידו".

עוד בנושא
טיוטת ”דו”ח הרפז”: ביקורת קשה על גבי אשכנזי
מסמך הרפז: דריכות שיא לקראת פרסום טיוטת המבקר
בכירים בצה”ל במתח: מי יספוג את האש מדו”ח הרפז?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully