וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוזרו של אשכנזי אסף חומר מכפיש על נילי פריאל"

5.3.2012 / 10:34

גורמים שעיינו בטיוטת דו"ח הרפז מגלים שעולה ממנה כי אל"מ ארז וינר, יד-ימינו של הרמטכ"ל לשעבר, ניסה "לרגל" אחרי רעיית שר הביטחון. אשכנזי: "זו מתקפה ברוטלית של ברק"

גורמים שעיינו בטיוטת דו"ח מבקר המדינה, שבדק את פרשת מסמך הרפז, ממשיכים לגלות היום (שני) פרטים חדשים שמעוררים סערה במערכת הביטחון. מהטיוטה, שהוגשה אתמול למבוקרים בפרשה הסבוכה, עולה כי אל"מ ארז וינר, שהיה עוזר הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, לא הסתפק רק באיסוף חומר מכפיש נגד שר הביטחון אהוד ברק, אלא גם ניסה לאסוף חומרים נגד אשתו של ברק, נילי פריאל.

מבדיקת התנהלותם של וינר ובועז הרפז, "כוכב" הפרשה, עולה כי נעשה מצדם ניסיון להשיג מידע נקודתי על טיסות לחו"ל שאליהן יצאה פריאל לצד בעלה. השניים ניסו לברר מי מימן את כרטיסי הטיסה והאם פריאל ניסתה לצבור באמצעותן נקודות במועדוני נוסעים. גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי "לא נמצא שום דבר" נגד פריאל, וכי "הכל נעשה כדין ובהתאם לנהלים".

השקת ההצגה אלמה. עומר מירון
וינר "ניסה לבדוק את מימון הטיסות של פריאל". בתמונה, עם ברק/עומר מירון

לדברי אותם גורמים, טיוטת הדו"ח מעלה סימני שאלה גדולים בדבר התנהלותם של אנשי לשכתו של אשכנזי ושל פקודיו. אחד הגורמים מעריך כי לא יהיה מנוס מדיון משפטי יסודי, שיבחן "אם מעשיו של אשכנזי ואנשיו היו בבחינת ניסיון פוטש בשר הביטחון". לדבריו, יש "חומרים קשים ביותר" שעולים מבדיקת ההקלטות שנאספו במהלך חקירת המבקר את המסמך. אותם גורמים מתעקשים כי מהדו"ח עולה ביקורת מינורית בלבד נגד השר ברק ונגד ראש המטה הפורש שלו, יוני קורן, וכי רוב הביקורת מופנית נגד אשכנזי ונגד סביבתו.

איתי בן חורין, ממשרד יועצי התקשורת של גבי אשכנזי, מסר בתגובה כי "לשכת ברק ממשיכה במתקפה ברוטלית, כפי שעשתה לאורך כל השנים האחרונות", ואומרים כי אשכנזי הודה בטעויותיו. "נראה שגם שעברו 16 שעות, עדיין אנשי ברק הספיקו לקרוא רק חלק מהדו"ח, ומציירים תמונה ורודה לגבי תפקודו, ולא כך היא".

מקורב לאל"מ וינר אמר בתגובה, כי "לומר שארז וינר פעל לאסוף חומר מכפיש על נילי פריאל, זה לקחת דבר קטן ולהפוך אותו לעיקר. הייתה שיחה בין הרפז לבין וינר שבה עלתה השאלה האם מותר לבצע טיסה מסוג כזה או אחר ומכאן להשליך שיש כאן מגמה לאיסוף חומר מכפיש - המרחק הוא גדול. אותי מדאיג יותר שגורן בכיר בלשכת שר הביטחון איים לפגוע בארז וינר והאיום התממש. אותי מדאיג שמידרו את הרמטכ"ל מדברים חשובים, וארז היה פרט אחד במלחמה כוללת בין לשכות".

מקורביו של אלוף איזנקוט מקווים שקידומו לא יפגע

מטיוטת הדו"ח לא עולים פרטים חדשים בדבר מעורבותו בעניין של גדי איזנקוט, שהיה מפקד פיקוד צפון, ושקיבל לידיו את המסמכים והציג אותם לחבריו - ראש המוסד, תמיר פרדו, ואלוף משנה (במיל') גבי סיבוני. גורמים המקורבים לאיזנקוט טוענים כי "אין חדש תחת השמש, ומה שהיה ידוע לפני פרסום טיוטת המבקר ידוע גם כעת. לא התווסף אף פרט חדש או שלילי, ולכן איזנקוט יהיה סגן הרמטכ"ל הבא של צה"ל במקום יאיר נווה".

מנגד, יש גורמים שמעריכים כי אהוד ברק יתקשה להבליג על העובדה שאיזנקוט, שהיה מזכירו הצבאי, לא חשף בפניו את פרטי המסמך או חלקים ממנו, וכי איזנקוט חשב שיש לו מעורבות בפרשה. לדבריהם, ברק עשוי להתקשות לאשר את מינויו של איזנקוט לתפקיד סגן הרמטכ"ל בשל המתח שנוצר ביניהם.

במצב קיצוני שכזה, יידרש הרמטכ"ל בני גנץ לשקול למנות לתפקיד את אבי מזרחי, הנחשב לאלוף המנוסה ביותר במטה הכללי, או את מפקד פיקוד צפון, יאיר גולן, הנחשב לאחד הקצינים המוערכים ביותר בעיני גנץ.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully