וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסת וינר לדו"ח: מה היה הקשר בין הרפז ללשכת ברק?

6.3.2012 / 0:30

מקורבי ארז וינר, עוזרו של הרמטכ"ל אשכנזי, שסומן כמעורב מרכזי בפרשת הרפז, הפחיתו במידת מעורבותו וסיפרו שלהרפז היה מקור בלשכת ברק וכי וינר עדיין מאמין ש"המסמך" אמיתי

יומיים לאחר שהוגשה טיוטת דו"ח מבקר המדינה ב"פרשת הרפז" לבכירים המעורבים, מקורביו של אלוף משנה ארז וינר, עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בתקופת כהונתו, מהמעורבים המרכזיים בפרשה, הדפו אתמול (שני) את ההאשמות נגדו. מקורביו ביקרו את התנהלות המעורבים וטענו כי נעשה ניסיון להפוך את וינר לאחד משחקני המפתח בפרשה, בעוד אשכנזי הוא זה שהכיר לו את בועז הרפז. לדבריהם, אשכנזי אמר לו על הרפז: "תקשיב לו, הוא בחור רציני", ומאז השיחה ניהלו וינר והרפז 60 שיחות טלפון לאורך שמונה חודשים. עם הזמן נוצר אמון בין השניים והרפז, לדברי המקורבים, הצליח להביא לידי וינר מידע מדויק שמקורו בלשכתו של שר הביטחון, אהוד ברק, שהדהים אותו כל פעם באמינותו.

לדבריהם, כשנשאל וינר על ידי חוקרי המשטרה באשר לקשר עם הרפז הוא השיב כי לאור זאת שהוא (וינר) הציר המרכזי בלשכתו של אשכנזי הוא מדבר עם אלופים, עם אישים באזרחות, עם הפרקליט הצבאי הראשי ובקשר עם ועדות שונות, ובין היתר היה גם בקשר עם הרפז.

אל"מ ארז וינר, עוזר הרמטכ"ל, בוועדת טירקל, אוקטובר 2010. עוז מרון
מקורבי וינר: "בועז הרפז היה בא ומזהיר כי הולך להתפרסם דבר גדול ואחרי כמה ימים מתפרסמת ידיעה על כך שברק לא מאריך את כהונתו של אשכנזי לחמש שנים". ארז וינר/עוז מרון

אחד ממקורביו של ארז וינר סיפר כי "בועז הרפז היה בא ומזהיר כי הולך להתפרסם דבר גדול ואחרי כמה ימים מתפרסמת ידיעה על כך שברק לא מאריך את כהונתו של אשכנזי לחמש שנים". לדבריו, וינר תהה מאין להרפז המידע המדויק הזה והעריך כי יש לו מקור מעולה בלשכת שר הביטחון. כעבור זמן מה קיים אשכנזי שיחה בארבע עיניים עם ברק בלשכתו ומספר שעות לאחר מכן הפתיע בועז הרפז את וינר ששאל אותו לגבי השיחה וידע פרטים מתוכנה. לדברי המקורב, הרפז שאל את וינר "מה עשה גבי שלשכת ברק בלחץ גדול מדבריו שאף גרמו ל'היסטריה'".

"וינר הוא לא ראש רשת"

"הרפז העריך שגבי הראה את 'המסמך' לברק", אמר המקורב, "וינר לא הצליח לתפוס את אשכנזי לשיחה אינטימית בשל דיונים מצטברים ומצליח לשוחח עמו בשעה 23:00 באותו היום. וינר פונה לאשכנזי ושואל אותו מה התרחש בשיחה עם ברק. אשכנזי מביע בשיחה תמיהה על כך שדלפו פרטים משיחה בארבע עיניים והגיעו לידיעת וינר באמצעות הרפז". באותה שיחה בין וינר לאשכנזי טען הרמטכ"ל כי לא חשף בפני ברק את "המסמך" (בשלב זה החזיק אשכנזי במסמך הרפז, אך ברק לא היה מודע לקיומו - א.ב). יחד עם זאת ניסה אשכנזי לרמוז לברק על כך שהוא מודע לקיומו, זאת בעת שחשב שמקורו בלשכת ברק.

לאור זאת, אמרו המקורבים כי בנקודת הזמן הזו האמין וינר כי הרפז מחובר היטב ללשכת שר הביטחון באמצעות מקור מהימן. וביקשו להבהיר באופן ברור: "וינר הוא לא ראש רשת כמו שמנסים אנשי ברק לייחס לו. הוא לא הפעיל אף אחד ולא הייתה לו כוונה כזו. בועז הרפז הוא דמות מאוד מתוחכמת שידע למשוך אנשים בלשונם, כולל את וינר".

הפרקליט הצבאי הראשי, תת אלוף דני עפרוני, הנחה לאפשר את העברת הקלטת השיחות מלשכת הרמטכ"ל באופן גורף לידי אנשי המבקר. מתמלולי השיחות ניתן ללמוד על אופי התנהלות הלשכות ועל פעולות עתידיות הקשורות למינויים. באחת מהשיחות התבטא וינר באופן לא ראוי כלפי שר הביטחון ברק. על כך ביקשו מקורביו להבהיר כי אלו היו שיחות בין שני אנשים ולא שיחות בפרהסיה שמטרתן לפגוע בשר הביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"וינר יודע על גלנט פרטים שליליים שטרם פורסמו"

גורמים בתוך צה"ל מתחו ביקורת על וינר, שתואר על ידי מבקר המדינה כמי שפעל לאסוף חומרים מכפישים נגד שר הביטחון ברק, רעייתו נילי פריאל ואנשיו ואף על האלוף יואב גלנט. מקורבי וינר טוענים כי הוא כלל לא ניהל שיחות עם גלנט, על אף שנדרש לכך, וכי את השיחות בשם לשכת הרמטכ"ל ניהל ראש לשכת הרמטכ"ל עמוס הכהן. לצד זאת טענו כי האלוף גלנט כלל לא ניהל עם אל"מ וינר שיחות בטלפון מאחר וראה בו חלק ממערכת שנועדה להכשיל אותו.

עוד טענו מקורבי וינר כי הוא יודע פרטים על האלוף גלנט שליליים שטרם פורסמו בפומבי ובחר שלא לעשות זאת עד היום. על תמלולי השיחות עם בועז הרפז, אמרו מקורביו, "וינר טוען כי בחלק מהשיחות הוא היה צריך להתבטא אחרת אך לא היה בהם משהו שנוגד את עולם הערכים שמצופה מקצין ברמתו מאחר ואלו היו שיחות אישיות". עוד טענו המקורבים כי תפקידו של וינר היה להקשיב לשיחות נפש עם הסובבים את לשכת הרמטכ"ל, "וכשנמנעה הדלפה לתקשורת של אלוף במיל' נגד אלוף מכהן כתוצאה משיחה של ארז וינר עם אותו קצין זה כן היה בסדר?".

עוד טוענים המקורבים כי וינר מאמין עד היום ש"מסמך הרפז" לא הועתק מהאינטרנט ולא מאוסף של רסיסי מידע אלא כי מדובר בתוכנית מבוססת שמרביתה יצאה אל הפועל והתגשמה. בשיחות עם חוקרי המשטרה ועם מבקר המדינה הציע וינר לחקור את בועז הרפז על "שביל הכסף", אמרו המקורבים, וכך לגלות כיצד הוא מממן את עצמו בפרשה ולהגיע לחקר האמת כדי לחשוף פרטים חדשים. עוד טענו כי המבקר העלה נקודות חיוביות בהדלפת המסמך, שכן אם לא היה נעשה כן היה הופך "הפצע במטה הכללי למוגלה".

להערכת מקורביו של וינר, הוא מתכוון להסביר לאנשי מבקר המדינה כי לא פעל להשגת חומר נגד שר הביטחון ואנשיו למרות שכך משתמע משיחות הטלפון עם הרפז. לטענתם, עולה כי הוא ניסה להתייעץ עם אלוף משנה גבי סיבוני כמה פעמים, אך הפגישות נדחו כל פעם מחדש ובפעם האחרונה שנפגשו ביקש מחיילת לצלם לו את המסמך ולהעביר לגבי סיבוני על פי בקשתו ורק כעבור מספר ימים גילה שהעביר זאת לתקשורת. המקורבים הוסיפו כי בכוונתו של וינר להיאבק על מקומו כתת אלוף בעתיד בהתאם להחלטת הרמטכ"ל היוצא אשכנזי.

עוד על פרשת הרפז
אשכנזי נגד ברק: אולי טעיתי, אך לא ברחתי משדה הקרב
עוזרו של אשכנזי אסף חומר מכפיש על נילי פריאל"
מקורבי אשכנזי: "לאן נעלמו קלטות ומסמכים מלשכת ברק?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully