וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי נגד ברק: אולי טעיתי, אך לא ברחתי משדה הקרב

5.3.2012 / 13:00

בטקס קריאת רחוב על שמו באור יהודה, אמר הרמטכ"ל לשעבר, שהוטחו בו האשמות קשות בטיוטת דו"ח הרפז, כי "עשה את כל מה שעשה למען ביטחון המדינה" וכי פעל רק לטובת החיילים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

למרות שבאור יהודה כבר הוכרזה כיכר על שם גבי אשכנזי, העירייה החליטה כי תושבי העיר ראויים לזכות גם ברחוב על-שם הרמטכ"ל לשעבר. בטקס שנערך בצהריים (שני) סקר ראש העיר דוד יוסף את תולדות חייו של אשכנזי, מילדות ועד ימינו. "לא בריסטול ולא עשן יוכלו להסתיר את מה שעשה האיש הזה למען המדינה", אמר.

אשכנזי בא לטקס החגיגי ברקע האשמות קשות שהוטחו בו אחרי הפצת טיוטת דו"ח הרפז. לפני הטקס, אמר: "מי שמאמין לא מפחד". לדבריו, כל מה שעשה - עשה למען ביטחון המדינה. "מה שעמד לנגד עיני היה תמיד טובת החיילים. נכון שנקלעתי למלחמת לשכות, אבל גם הסקתי מסקנות".

בדבריו, הודה אשכנזי לראש העיר ולתושבי אור יהודה על הכבוד שהעניקו לו בפעם השנייה כשקראו אתר בעיר על שמו. לדבריו, ברור לו שרבים מהנוכחים בטקס באו למעמד החנוכה כדי לשמוע את תגובתו לטיוטת המבקר.

גבי אשכנזי בטקס חניכת רחוב על שמו באור יהודה, מרץ 2012. נמרוד סונדרס
גבי אשכנזי וראש העיר אור-יהודה דוד יוסף ברחוב אשכנזי/נמרוד סונדרס

אשכנזי תקף בנאומו את שר הביטחון ברק. "מעולם לא ברחתי מדבר, לא בשדה הקרב ולא מביקורת", הדגיש אשכנזי בנאומו. "קראתי את הדו"ח ואני לומד אותו. אני מודה למבקר המדינה על העבודה שהשקיע ואני מכבד אותו, ואענה לדו"ח ולמבקר עצמו באופן ענייני כשאלמד אותו כפי שצריך.

"יש דברים שאני חושב שטוב שהמבקר חשף אותם"

"בניגוד לאחרים, איני חושב שיש סיבה לעליצות או לשמחה, למרות שיש דברים שצריך לתקן אותם", הבהיר. לדבריו, הוא ובני ומשפחתו עברו "תקופה לא פשוטה", וברור לו שיש לקחים להפיק בשל "כמה טעויות" שנעשו בדרך, כדי למנוע שיבוש עתידי ביחסים בין לשכת הרמטכ"ל ללשכת שר הביטחון.

"יש דברים שאני חושב שטוב שהמבקר חשף אותם", אמר אשכנזי. "אני רוצה להגיד שאף אחד לא התערב במינוי הרמטכ"ל, ושאף אחד לא ביקש שנה חמישית (עבורי בתפקיד הרמטכ"ל – א.ב)", סיים.

אשכנזי: עשיתי טעויות, אך מכפישים אותי

דו"ח המבקר חקר את המסמך שנודע בעבר כ"מסמך גלנט". גורמים שעיינו בטיוטת הדו"ח שכתב מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, אומרים כי עולה ממנה ביקורת קשה על התנהלותו של הרמטכ"ל לשעבר ועל סביבתו האישית.

בין היתר התפרסם, כי הדו"ח מטיל אצבע מאשימה על התנהלותו של אשכנזי, שידע על המסמך במשך זמן רב ולא דיווח על כך לגורמי החקירה. עוזרו האישי, אלוף-משנה ארז וינר, מתואר בטיוטה כמי שאסף חומרים מכפישים על שר הביטחון, אהוד ברק, ועל רעייתו של ברק, נילי פריאל.

הביקורת שמוטחת באשכנזי עשויה להטיל צל כבד על האפשרות כי יפנה לתפקיד בחיים הציבורים או הפוליטיים, אך גם מפנה אצבע מאשימה לשר ברק. אשכנזי הודה כי "עשה כמה טעויות", אך טוען כי גורמים בסביבתו של ברק מנסים להכפיש את שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully