וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "מינויי לרמטכ"ל לא בוטל עקב הפרת הבנייה"

"סערה בכוס מים, החייאה של נושא שאין לו שום קשר לתהליך המינוי" - הגיב יואב גלנט לסיבות שהביאו לביטול מינויו לרמטכ"ל. הוא סירב להתייחס לטיוטת דו"ח המבקר בפרשת הרפז

אלוף (במיל') יואב גלנט, אלוף פיקוד הדרום לשעבר שמינויו לתפקיד הרמטכ"ל בוטל לאחר פרסום החשד להפרת נהלי בנייה בביתו שבמושב עמיקם, התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לתכנית "מה בוער" בגלי צה"ל לנסיבות שהביאו לביטול מינויו. גלנט אמר כי מדובר ב"סערה בכוס מים, החייאה של נושא שאין לו שום קשר לתהליך המינוי" וסירב להתייחס לטיוטת דו"ח מבקר המדינה שבדק את מה שכונה "פרשת הרפז".

טיוטת הדו"ח על הפרשה הועברה לארבעת המעורבים העיקריים בה לפני כעשרה ימים. החקירה בנושא ארכה כשנה וחצי ומאות עדויות נמסרו במהלך בדיקת הפרשה שתחילתה בפרסומו של מה שכונה בזמנו "מסמך גלנט", שכוון נגד הרמטכ"ל גבי אשכנזי. המסמך נועד לסלול את הדרך למינויו לתפקיד הרמטכ"ל של אלוף יואב גלנט ולפגוע בסיכויי התמודדותם של האלופים גדי אייזנקוט ובני גנץ. במהלך החקירה, הודה בועז הרפז, שהתברר כמקורב לאשכנזי, בזיוף המסמך ושב בו לאחר מכן מגרסתו. לא ברור מה היה המניע שהביא אותו לזייף את המסמך.

לאחר הגשת הטיוטה היו חילופי האשמות רבים בין המעורבים. שר הביטחון, אהוד ברק, הגיב לפרטי הדו"ח, שלא הותרו לפרסום, ואמר כי "מהתמונה הידועה לציבור מזמן, עולה קיומה של תת-תרבות ארגונית מסוכנת, שבה חבורה מצומצמת מאוד בצמרת צה"ל בסיוע מספר אזרחים, שפעלו בלא-סמכות, פועלת נגד הדרג המדיני הממונה עליו, ונגד פקודים שלו עצמו, בדרכים חמורות ולא ראויות – וייתכן ועדיין בפנינו רק קצה הקרחון". מנגד, האשים אשכנזי כי נקלע למלחמת לשכות, ותקף בחריפות את ברק ואמר: "מעולם לא ברחתי מדבר, לא בשדה הקרב ולא מביקורת".

גלנט התייחס הבוקר בראיון גם לסבב הלחימה הנוכחי בדרום, שם היה מפקד הגזרה במשך מספר שנים, ואמר כי "המערכה הזו מנוהלת היטב על ידי שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום". לדבריו, "כאשר מחליטים על הצעדים הטקטיים כדאי שהם יגזרו מתוך היעד האסטרטגי והמערכתי. כשישראל הגיעה למסקנה שאין לה דרך אחרת למנוע פיגוע מלבד חיסול קייסי היא הגיבה. אנחנו לא יזמנו מערכה, אלא סיכול על מנת להגן על אזרחי המדינה. אין לנו עניין להאריך את הסבב הזה". עוד ציין גלנט כי "מי שחושב שהמצב היום קשה – אני מחזיר אותו לפני ארבע שנים שאלפי רקטות נורו" והוסיף כי "הסבב הזה – התוצאות שלו הן בסדר של תשעים ומשהו אחוזים לטובת ישראל על ארגון החמאס".

עוד באותו נושא:
טיוטת "דו"ח הרפז": ביקורת קשה על גבי אשכנזי
"מלחמת הלשכות" נמשכת; ברק: "לא לתת יד לטיוח"
הסלמה בדרום: דיווח: "הושגה הפסקת אש"; צה"ל: "בוחנים העו?בדות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully