וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליט הצבאי שוקל פתיחת חקירה פלילית נגד וינר

7.5.2012 / 22:40

הכרעה קרבה בפרשת הרפז? עיקר חומרי החקירה הועברו לידי הפרקליט הצבאי, שיחליט אם לפתוח בחקירת מצ"ח או בהליך פיקודי נגד וינר. לצד זאת, יעביר חוות דעתו ליועץ המשפטי

מבקר המדינה העביר היום (שני) את חומרי החקירה לעיון הפרקליט הצבאי הראשי, תת אלוף דני עפרוני, ולאחר בחינתם הוא צפוי לשקול פתיחה בחקירה פלילית או בהליך פיקודי נגד עוזר הרמטכ"ל לשעבר, אלוף משנה ארז וינר. גורם בפרקליטות הצבאית אמר היום בשיחה סגורה כי לאור הדיון המשפטי הנוקב בין המבקר ליועץ המשפטי לממשלה לגבי הצעדים שינקטו נגד לובשי מדים המעורבים בפרשה, הפצ"ר לא יוכל לעמוד מנגד ועל כן יחווה את דעתו בתום העיון בחומרי החקירה.

על אף שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הוא זה שצפוי להכריע בנושא, העריך הגורם בפרקליטות הצבאית כי לחוות דעתו של הפצ"ר בפרשה יהיה משקל רב בקבלת ההחלטה האם לפתוח בחקירה פלילית נגד המעורבים, בדגש על אל"מ וינר.

עם זאת טוענים הגורמים כי בצה"ל נערכים לאפשרות שתהליך ההכרעה בסוגיה המשפטית יתארך מעל לשבוע, משום שאל"מ וינר עשוי להגיש באמצעות סנגוריו עתירה לבג"ץ לאור ההבטחה להעלות אותו לדרגת תת אלוף ולמנותו קצין חינוך ראשי. במצב שכזה יידרש הפצ"ר להעניק את הבסיס לתגובה נגד העתירה, למרות שפרקליטות המדינה היא זו שתייצג את הצבא בבג"ץ.

"מן הראוי שהפצ"ר יחווה דעתו לגבי וינר"

"אל"מ ארז וינר הוא לובש מדים ומן הראוי שהפצ"ר יחווה את דעתו", אמר סגן הפרקליט הצבאי לשעבר אל"מ במיל' עו"ד אילן כץ בהתייחסו להתפתחות האחרונה בפרשה וציין כי "ללא ספק שלחוות הדעת יהיה משקל משמעותי בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה". לצד זאת ציין כץ אין לשלול אפשרות שללא כל קשר להחלטה לגבי פתיחה בחקירה פלילית, הפצ"ר יכול להמליץ על הליך פיקודי נגד אל"מ וינר. "השאלה שנשאלת כעת היא כיצד הפרקליט הצבאי הראשי הקודם, אלוף אביחי מנדלבליט, לא נהג כך", אמר.

ממשרד מבקר המדינה אישרו את המידע אודות העברת חומרי חקירה לפרקליט הצבאי הראשי.

מדובר צה"ל נמסר כי "פרשת הרפז מטופלת על ידי מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה בשיתוף הפצ"ר. אין בכוונתנו להתייחס לתהליכים פנימיים ככל שמתקיימים בעניין זה".

עוד באותו נושא:
ברק ליועץ וינשטיין: "אשכנזי קיבל ונתן שוחד"
"עדות הרפז חשפה זווית בעייתית בהתנהלות אשכנזי"
פרשת הרפז: וינר טוען לצלע שלישית שטרם נחשפה
מסתמן: חקירה פלילית נגד מעורבים בפרשת הרפז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully