וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: לחייב המשטרה לחקור את פרשת הרפז

11.6.2012 / 12:36

לדברי העותרים מתנועת אומ"ץ, החשדות החמורים נגד המעורבים בפרשה מחייבים פתיחת חקירה פלילית בהקדם. "בעוד האזרח הקטן נחקר מדי יום, הם מנסים לסגור דברים מתחת לשולחן"

תנועת אומ"ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי, עתרה הבוקר (שני) לבג"ץ בבקשה להורות בדחיפות למשטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית בפרשת מסמכי הרפז. העותרים טענו כי שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל לשעבר רא"ל במיל' גבי אשכנזי, עוזרו לשעבר אל"מ ארז וינר, ראש מטה שר הביטחון יוני קורן וסא"ל במיל' בועז הרפז, חייבים כולם לעבור חקירה יסודית "כפי שרק משטרת ישראל יכולה לבצע".

בעתירה שהגישה התנועה נטען כי בהתבסס על פרסומים בכלי התקשורת ועל מכתב מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, עולה שורה ארוכה של חשדות, בהם השמדת ראיות, מסירת עדויות שקר, קבלת שוחד, עירוב שיקולים זרים במינויים בכירים בצה"ל, פגיעה בביטחון המדינה וחשיפת חומר מסווג. כמו כן, מהחומרים עולים חשדות לשיבוש הליכי חקירה, מרמה, הפרת אמונים, איסוף חומר מכפיש, זיוף מסמכים, תיאום עדויות, התנהגות בלתי הולמת ועוד.

"חקירת משטרה הינה מחויבת המציאות"

לדברי אומ"ץ, "התחושה בציבור הינה כי בעוד שמשטרת ישראל חוקרת את 'האזרח הקטן' בעניינים פעוטים דבר יום ביומו, הרי ש'במגרש של הגדולים', יש ניסיון 'לסגור דברים מתחת לשולחן' ללא חקירה יסודית כפי שרק משטרת ישראל יכולה לבצע". העותרים הגישו בעבר בקשה למשטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית נגד המעורבים בפרשה, אך לדבריהם לא נענו ברצינות. עוד כתבו בעתירה כי "חקירת משטרה הינה מחויבת המציאות, בין היתר לאור חילופי הדברים הקשים בין שר הביטחון ובין הרמטכ"ל לשעבר, המאשימים איש את רעהו במעשים 'פליליים לכאורה'. האשמות פומביות אלו פוגעות במורל של חיילי צה"ל, והמשכן הטבעי עלול להיות נזק בטחוני למדינה".

בעתירה מבקשת התנועה מבג"ץ שידרוש ממשטרת ישראל לנמק מדוע, נוכח החשדות, לא פתחה עד כה בחקירה פלילית, וכן מבקשת כי לאחר מכן יחייבה לפתוח בחקירה. יש לציין כי בעבר כבר קראו אשכנזי, וינר ושר הביטחון עצמם לפתיחה בחקירה פלילית בפרשה. כמו כן, לאחרונה אף התפתח ויכוח משפטי בין מבקר המדינה לבין היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, באשר לשאלה האם ראוי לפתוח בחקירה פלילית – כאשר האחרון מסרב להורות על כך.

בתוך כך, במכתב ששלח מבקר המדינה ב-2 במאי ליועץ המשפטי לממשלה, נכתב כי ישנן טענות לכאורה בדבר סתירות בגרסאות של הרמטכ"ל לשעבר, רעייתו רונית ועוזרו וינר. עוד טען המבקר כי לכאורה התברר כי הרמטכ"ל לשעבר ועוזרו לא דיווחו אמת בעניין קשריהם עם הרפז. מבקר המדינה אף ציין כי מתשובתו של סא"ל במיל הרפז, עולה כי הוא היה בקשר גם עם דובר צה"ל לשעבר תאל אבי בניהו.

פרשת הרפז - כותרות אחרונות
אשכנזי משיב אש: "ברק מתנהל כלפי באובססיביות"
ברק: "כוכבי מוכשר אך לא מבין במאבקי כוח"
ההקלטות חשפו: אשכנזי היה מעורב בפעילות הרפז
דעה: פרשת הרפז לאן?

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully